Brand Imperator

Gestart door Oscar, 09-05-2006 15:47 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Oscar

Laatst was ik in de veronderstelling dat de Brand Imperator al een tijdje van de markt was, maar ik vond 'm toch nog op de website van brand....
dus afgelopen weekend op het KBC festival, waar brand ook stond ? (Wellicht sponsort Heineken dit gebeuren....stukje eigen belang..?), maar even gevraagd hoe dit zat.  De man achter de tap wist mij te vetellen dat de brand imperator al een tijdje niet meer op fles wordt afgevuld en alleen nog op fust geleverd....echter schijnt hier weer verandering in te komen en willen ze deze weer op fles gaan leveren  :hoera:  :hoera:

Dat zou wel mooi zijn, want ik vind het toch wel een lekker en goed bier......

Groeten en gezondheid
Oscar

Emmaneul

Over het algemeen vind ik Brands bieren erg lekker, dus dit is goed nieuws. Hoe zit het eigenlijk met Sylvester, is die op fles beschikbaar?

McFred

Oscar.
bedankt voor je reactie op mijn welkom, ik zal eens kijken of ik na de vakantie op een gilde avond van het hab kan komen.
wat is het hab en is er ook een website??

ik ben het met je eens dat de imperator van brand een erg lekker biertje is.
weet jij onder welk biertype de imperator valt?
en heb jij ook een recept dat dit bier benaderd?


De-Geert

Ik heet geen Oscar, maar wil best reageren.

Volgens de Biertypengids van Derek Walsh is dit een ondergistende mei bock (maar volgens mij is'ie daarvoor te donker), recept volgens Wheeler&Protz:

73.75% Palemout
25% Munich
1.25% Chocolademout

90min koken:
36% (van totale hopstorting) Northern Brewer
36% Hersbrucker

15 min koken:
27% Hersbrucker  

Dat wil zeggen: 20, 20 en 15 gram voor 25 liter.

Begin SG 1072
Eind SG 1017
22 EBU
50 EBC


wiwi

Ik heb geen biertypengids bij de hand maar volgens mij is 50 EBC zelfs voor Walsh veel te donker voor een Maibock.

Anton

Ooit heeft iemand mij verteld dat een biernaam eindigend op ...ator een z.g. dubbelpils zou zijn.
Of dit zo is weet ik niet, :weetniet: maar een zwaarder bier die ik eens brouwde werd door mijn zoon een urinator genoemd. :proost:

groet,

Anton

De-Geert

Citaat van: wiwi op 01-06-2008  20:16 uIk heb geen biertypengids bij de hand maar volgens mij is 50 EBC zelfs voor Walsh veel te donker voor een Maibock.

Klopt, meibock & blonde bock gaan tot 35 EBC. Wellicht dat de imperator lichter van kleur is geworden en dat het recept van Wheeler en Protz is gebaseerd op een vroegere versie  :weetniet: %Alcohol is ook 7.4 volgens hun.

Ator staat volgens mij voor dubbelbock

Oscar

Citaat van: FREDDY op 01-06-2008  10:41 uwat is het hab en is er ook een website??

Het HAB is samen met de roerstok de oudste bierbrouwers vereniging van Nederland  :weetbeter: En dus een leuk gilde waar je als bierbrouwer kennis en ervaring op kan doen v.w.b de hobbie bierbrouwen.

De website is vrij goed te vinden : Link1 : nieuwe site       Link2 : oude site

pietbier

Ha Oscar,

Ik breng je goed nieuws. In mei in dagblad de Limburger gelezen dat Brand dit jaar alle 6 Bijzondere Bieren weer op fles uitbrengt! Imperator en het oude UP zijn zelfs al een paar weken te verkrijgen bij de supermarkt. En ik kan je vertellen, ze smaken heerlijk als van ouds :biersmile: :hoera: Nu nog een paar maanden wachten op DubbelBock en Slyvester maar de zomer kom ik niets te kort :proost2: Op de Brand site hebben ze ook nieuwe plaatjes van de bieren. Hoop alleen dat de mooi UP glas nu ook terug komt.

hoi hè!

piet

Johannes

Vandaag zag ik de Brand Imperator bij de AH in het schap staan en ik kon me niet herinneren of ik dit bier ooit had gedronken. Meenemen dus, enneh ik heb er sinds vanmiddag al 3 op. Erg lekkûr dus. Erg moutig, zoetig (plakbek) maar toch met een aardig bittertje. Dit merkte ik pas na goed proeven toen een onervaren proever mij erop wees dat het bitterder was dan Heineken. Zeer smakelijk bier. Terugdenken: ik vind eigenlijk alle Brand bieren superlekker. Mooie etiketten ook. Pils, UP, Dubbelbock, Imperator, Sylvester. Stuk voor stuk smakelijke jongens.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.