Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Introductie Warkald  (gelezen 5118 keer)

Offline Warkald

• Eerste berichten geplaatst
  • *
Introductie Warkald
« Gepost op: 28-04-2008 09:49 u »
Nadat ik deze website en dit forum reeds jaren regelmatig lees, werd het eens tijd om te registreren.

Mijn naam is Arjan van de Wetering (nickname Warkald), ik brouw ongeveer 15 jaar (soms maar 1 keer per jaar en soms wel 1 keer per maand). Mijn brouwpassie is begonnen tijdens mijn studie (levensmiddelentechnologie) in Wageningen, op onze studentenvereniging konden we gebruik maken van de mensa-keuken om te brouwen en te stoken. We waren dus in staat om grote hoeveelheden bier te brouwen (en ook te stoken). Op dit moment woon ik in Nijmegen en brouw ongeveer 1 keer per 2 maanden. Aangezien ik nu meestal in de keuken brouw, maak ik per keer ongeveer 15-20 liter. Ik vind het leuk om ambachtelijk te brouwen, dus met pannen en emmers... De bieren die ik brouw zijn meestal van het type: (tarwe)triple, dus wat zwaardere blonde bieren.

Ik wens iedereen veel brouwplezier, en misschien komen we mekaar nog eens tegen!

P.s. ik ben nooit werkzaam geweest in de levensmiddelentechnologie, nadat ik ongeveer 80% van mijn studie had afgerond ben ik begonnen als systeembeheerder, en ik ben nu nog steeds werkzaam in de IT

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Menno

• Super lid
  • Land: nl
  • PINT moet GROTER!
Re: Introductie Warkald
« Reactie #1 Gepost op: 28-04-2008 10:10 u »
Welkom!  :duimop:

Gezien je ervaring ben ik erg benieuwd naar je inbreng alhier!  8)

Online Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
« Reactie #2 Gepost op: 28-04-2008 10:33 u »
Ik wens iedereen veel brouwplezier, en misschien komen we mekaar nog eens tegen!

Arjan, welkom hier!  En als je eens op een forumuitje komt dan komen we elkaar nog wel eens tegen hoor.

Offline Adrie

• Super lid
  • Wie zijn bier eert, kiest voor vloeibaar
    • Brouwerij Het Witte Paard
« Reactie #3 Gepost op: 28-04-2008 10:51 u »
Welkom!  :duimop:

Gezien je ervaring ben ik erg benieuwd naar je inbreng alhier!  8)

Inderdaad! En welkom op dit forum. Ik hoop dat we je vanaf nu regelmatig postend op het forum mogen aantreffen. En dankzij de steeds vaker voorkomende forumuitjes zal ontmoeten ook geen probleem zijn, denk ik zo.

Het aantal (oud-)Wageningers op dit forum lijkt ook steeds meer toe te nemen, trouwens.

Het verbaast me trouwens steeds weer dat mensen met een jarenlange brouwervaring niet meediscussiëren op dit forum.

Offline William

• Maasland thuisbrouwers genootschap
  • Super lid
  • kloek, kloek, kloek en gezondheid!
    • Kloekus
« Reactie #4 Gepost op: 28-04-2008 11:04 u »
Mijn brouwpassie is begonnen tijdens mijn studie (levensmiddelentechnologie) in Wageningen, op onze studentenvereniging konden we gebruik maken van de mensa-keuken om te brouwen en te stoken.

Hoi Arjan,

Namens deze oud-Wageninger en tegenwoordig weer werkend-in-Wageningen hartelijk welkom op dit forum. Gezien het aantal Wageningers kunnen jullie wel een clubje beginnen.

Die mensa-keuken, is dat soms de SSR mensa. Volgens mij hebben we nog een forumlid die daar wel eens brouwt (bastard-brewer als ik me niet vergis)

Offline basterd-brewer

• Super lid
  • Wageningse Hobbybrouwer in Overleg
    • Brouwerij Wageningen: brouwen zonder grenzen
« Reactie #5 Gepost op: 28-04-2008 12:19 u »
Hallo Warkald

Leuk om een oud lid van SSR-W via het forum te ontmoeten, ik brouw nog steeds in de mensa keuken en dat gaat erg goed. 2 mei vieren we BierOverRood en dan gaan we met de hele vereniging en reünisten ed. ons eigen gebrouwen bier drinken; je bent dus van harte uitgenodigd.
Ik ben benieuwd naar hoe er vroeger gewerkt werd en hoe dat stoken in z'n werk ging dus hopelijk tot 2 mei op Sela.

Groet, Stefan

PS. is Warkald een viking naam?

Offline JWVG

• Super lid
  • Well, that's just ..like ..uh.. your opinion, man!
« Reactie #6 Gepost op: 28-04-2008 12:55 u »
Ha Arjan,

ook welkom namens deze Wageninger (en ex-SSR'er)! Tja, het aantal Wageningers neemt inderdaad grote vormen aan - helaas woont natuurlijk niet iedereen meer in Wageningen. Toch hebben we met Stefan, Geert en Dennis nu wel een informeel clubje opgericht, waar iedereen welkom is. Een echt gilde vinden we voorlopig nog niet zo nodig.

:degroeten: JW.

Offline Warkald

• Eerste berichten geplaatst
  • *
« Reactie #7 Gepost op: 28-04-2008 12:57 u »
Bier over Rood, dat roept wel wat herinneringen op...............
Wat betreft dat het stoken, we hadden een destilleerkolom gemaakt die precies op een grote mensa-ketel paste, "the moonshine" kwam er dan met een flinke straal uitgelopen, een tweede destillatie gebeurde dan in een glazen destilleeropstelling.

Enne Warkald is inderdaad een vikingnaam......

Offline basterd-brewer

• Super lid
  • Wageningse Hobbybrouwer in Overleg
    • Brouwerij Wageningen: brouwen zonder grenzen
« Reactie #8 Gepost op: 29-04-2008 12:59 u »
Hoi Warkald

Als bier over Rood herinneringen oproept weet ik niet zeker of je er wel bij was...  :pan:

Maar als je actief was bij de Vikingen verbaast het mij dat je verder contact met ssr verloren hebt.

Verder voor alle andere geďnteresseerden: Wageningen Hobbybrouw Overleg wil zich op de openbrouwdag bij Onder De Linden presenteren, het staat nog niet definitief vast maar toch.

Groet, Stefan

Offline William

• Super lid
    • Kloekus
« Reactie #9 Gepost op: 29-04-2008 15:07 u »
Maar als je actief was bij de Vikingen verbaast het mij dat je verder contact met ssr verloren hebt.

He, de Vikingen. Die ken ik! Op onze afdeling op de studentenflat hadden we ook een SSR-viking. Ze kwamen bij ons altijd kippebouten eten... zonder bestek... raar volk.

Verder voor alle andere geďnteresseerden: Wageningen Hobbybrouw Overleg wil zich op de openbrouwdag bij Onder De Linden presenteren, het staat nog niet definitief vast maar toch.
Hier kom ik in ieder geval naar toe.

Offline William

• Super lid
    • Kloekus
« Reactie #10 Gepost op: 21-05-2008 20:47 u »
Verder voor alle andere geïnteresseerden: Wageningen Hobbybrouw Overleg wil zich op de openbrouwdag bij Onder De Linden presenteren, het staat nog niet definitief vast maar toch.

Als het goed is is deze openbrouwdag en openstookdag a.s. zaterdag, 24 mei dus hoewel ik hier niets meer op het forum over kan vinden.

Gaat dat nog door en gaat het Wageningen Hobbybrouw Overleg zich daar presenteren?

Offline JWVG

• Super lid
« Reactie #11 Gepost op: 21-05-2008 21:00 u »
Ha die William,

Slordig dat we er niets van lieten horen. Nee, de presentatie van het WHO gaat daar niet door. Geert heeft contact gezocht, maar de eigenaar van Onder de Linden had op z'n zachtst gezegd geen enkele belangstelling, en vond het maar een raar voorstel. Jammer dat dat zo is - zoals we in Oss zagen en Zutphen zien, kan zo'n brouwerij een mooi kristallisatiepunt zijn voor hobbybrouwers. Plan B is dat we in de twee grote biermonumenten van Wageningen (Café de Vlaamsche Reus en slijterij Woudenberg) folders leggen om te proberen meer mensen bij elkaar te krijgen. Met beide uitspanningen hebben we prima contacten (mag ook wel, want mijn halve studiebeurs is in de Vlaamsche Reus beland  ;)).

Ik weet nog niet of ik naar de open dag van Onder de Linden ga, of dat ik ze ga boycotten.

Online Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
« Reactie #12 Gepost op: 21-05-2008 21:12 u »
maar de eigenaar van Onder de Linden had op z'n zachtst gezegd geen enkele belangstelling, en vond het maar een raar voorstel.

Raar gedrag van zo'n brouwerij, die man is niet iemand met een passie voor bier denk ik. Dan had ie het namelijk wel leuk gevonden.
Boycotten die zaak.  :bokser: :echtboos: :rundum:

Offline JWVG

• Super lid
« Reactie #13 Gepost op: 21-05-2008 21:14 u »
Tja, kijk, dat hij het niet doet, kan ik nog wel begrijpen. Maar een beetje een positieve basishouding zou je toch minstens mogen verwachten, vind ik...

JW.

Offline William

• Super lid
    • Kloekus
« Reactie #14 Gepost op: 21-05-2008 21:43 u »
Ondanks negatieve of positieve basishouding ga ik zaterdagmiddag denk ik toch maar 'ns kijken.

Het is een 300 meter van mijn werk en ik ben d'r nog nooit geweest  :pan:

Offline Menno

• Super lid
  • PINT moet GROTER!
« Reactie #15 Gepost op: 21-05-2008 21:47 u »
Plan B is dat we in de twee grote biermonumenten van Wageningen (Café de Vlaamsche Reus en slijterij Woudenberg) folders leggen om te proberen meer mensen bij elkaar te krijgen.

Ik meen dat Keffee de Preuveri~j in Weert (uitbater: Pascal) ook een club gehuisvest heeft. Misschien dat Pascal er wat meer over kan vertellen? :weetniet:

:degroeten:

Ik stuur hem een PB om dit topic te bekijken...

Offline William

• Super lid
    • Kloekus
« Reactie #16 Gepost op: 24-05-2008 18:26 u »
Raar gedrag van zo'n brouwerij, die man is niet iemand met een passie voor bier denk ik. Dan had ie het namelijk wel leuk gevonden.

Ik ben net nog even in Wageningen in geweest. Het was niet superdruk maar wel gezellig. Aan de vragen te horen en het schoeisel te zien  :pan: waren er vooral locals. De eigenaar heeft inderdaad weinig passie, noch voor bier noch voor stoken. Ik voelde me zowat schuldig dat ik er was.
Van de Eem een lekkere Bitter gedronken en van St Servattemus een lekker speltbier.  :biersmile:

Offline JWVG

• Super lid
« Reactie #17 Gepost op: 24-05-2008 20:19 u »
Citaat
en het schoeisel te zien 

;D Veel geitewollen sokken in sandalen? Tja, Wageningen... Ik vind het er fantastisch.  :duimop:

Ik heb trouwens niet bewust geboycot - heb de halve dag in de kas gestaan voor mijn werk, andere helft verjaardag van een kid voorbereid. Anders was ik misschien wel even komen kijken.

Offline preuver

• Boven 10 berichten
  • *
  • Een dag niet gedronken is een dag niet geleefd.
    • Brouwen - Nippen - Proeven
« Reactie #18 Gepost op: 26-05-2008 12:58 u »
Hallo, Heb je pm gekregen menno ja we hebben een club mensen die speciaal bieren weten te waarderen.
Nu van de tap Snake dog IPA voor die gene die van bitter houden. Voor leden van het forum geldt vanaf 1 juni 10% korting op de totaal rekening!!! Doe wel je trui of polo aan.

Tags: