Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.
Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com
Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.
Leuk weer!Tips:- roer niet met een houten lepel in afgekoeld wort. Die lepel kan heel wat bacteriën herbergen- een druppel kokend wort op een refractometer geeft gegarandeerd een te hoge aflezing, eerst terugkoelen
Dat zag er een gezellige boel uit, lekker weertje ook. En best wel een low tech installatie voor zo'n high tech profiel...Op het einde dacht ik: en nu knikkert ie z'n roervlo in het vat, maar zie: ieder heeft zo zijn trukjes .Weer goed ingeblikt Oscar & Hans!
Dank! Dat van de lepel geloof ik, al denk ik dat het meevalt omdat deze ook al gebruikt is tijdens het koken, en een hele tijd boven de kokende pan heeft gelegen in de stoom.
Steek een houten lepel in kokend wort, en het gaat schuimen, omdat de lucht uit de vezels wordt geperst door de hitte. En daarna zuigen die vezels zich weer vol ...Hout is super, maar enkel tijdens koken, daar na niet meer.
Zou je denken Hay, haha!Dank je, dat wist ik niet. Zal kijken of ik een keer overstap op een plastic of RVS model!
Leuke aflevering weer!Golden Promise is een van mijn favoriete mouten, deze is overigens gewoon te koop in NL. Kijk maar es bij de Thomas Fawcett leveranciers zoals Van der Kooy of Braumarkt.