Brouw TV

Gestart door Oscar, 23-04-2008 18:58 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Peterrr

Leuk om te zien, heerlijke chaos, maar wel gezellig! :biersmile:

Fijn 2014 gewenst, en veel BrouwTV!

grt Peterr

DaDude

Heel erg leuke filmpjes! Ga zo door!

ErwinH

Geweldige filmpjes Oscar!   :groots:
Ik vroeg mij alleen af of er nog een versie met geluid te bekijken is van de kerstspecial 2010?   -> 
Blijkbaar is vanwege auteursrechten de audio geblokkeerd...

"Deze video bevatte eerder een auteursrechtelijk beschermd audionummer. Vanwege een claim van een auteursrechthouder is het audionummer permanent gedempt."  :-X

Oscar

Tsja, jammer...  :'( :( >:(  maar daar gaan we nu niets meer aan doen.

harry

Ja, weer een leuk filmpje.

Wat mij opviel was het inpakken van de maischpan na ca. 5 min. om te isoleren. De glimmende kant zat aan de buitenkant, en je wilt juist warmtestraling vanuit de pan tegenhouden.

Adam

'Een goud mannetje is een koud mannetje' is de uitspraak bij Defensie ;-)

Oscar

JAAA! De nieuwe aflevering van BrouwTV is klaar! We hebben er weer hard voor gewerkt, avondje doorhalen, maar het is weer een mooie aflevering geworden met een aantal leuke tips en trucs. Geniet ervan en neem er even de tijd voor (nog net geen 24 minuten)!



 :degroeten:

Niels B.

Mooie aflevering weer. Maar zou je echt 2 keer zo verbaasd zijn als de teleportatie werkt?

Waarom bij het overhevelen niet door het gat in de deksel? Suiker erin, deksel erop, jongbier erin.

matthew

Citaat van: Niels B. op 16-04-2014  11:38 uWaarom bij het overhevelen niet door het gat in de deksel? Suiker erin, deksel erop, jongbier erin.

Dat zou ook kunnen, maar ik neem ook meteen een monster bij overhevelen en dan zit het deksel wel eens in de weg als de slang al door het gat zit...  Zo gaat het ook ;)

Kruimeltje

Erg leuk aflevering. Klopt het dat er eerst een kurk in de fles gaat en daarna een kroonkurk bij het bottelen van de lambiek?

Jacques

Leuk! Een keer wat anders dan het roeren in een brouwketel.

Ralph

Weer een leuke aflevering Oscar! Misschien een idee voor een volgend thema: gisthuishouding/gist opkweken?

Polleke

Citaat van: matthew op 16-04-2014  19:01 u
Die modificatie, die is toch niet nodig? Bij mij zat er al zoiets bij!
Het rode kapje / tafelvoetje wat eigenlijk op je flessenboom hoort (toch?) past er ook boven over en doet hetzelfde! :proost:

matthew

Citaat van: Polleke op 16-04-2014  21:47 uDie modificatie, die is toch niet nodig? Bij mij zat er al zoiets bij!
Het rode kapje / tafelvoetje wat eigenlijk op je flessenboom hoort (toch?) past er ook boven over en doet hetzelfde! :proost:


Hmmmm ik heb alleen het spoelgedeelte en liep tegen het probleem van het spetteren aan. Ik wist niet dat er al iets voor was.

Polleke

Verder wel goed gevonden hoor! Ik zie hem ook niet op de site van Brouwmarkt afgebeeld, wel bij Brouwland.

Oscar en Hans, leuk gedaan! Ook leuk om een keer het bottelen bij anderen te zien.

Adbrouwt

Mooi gemaakt mannen. Erg leuk om te zien dat iedereen zijn eigen rituelen en trucjes heeft voor het afvullen. De Brand IPA was populair en nu vingers gekruist of je gaat winnen. Ingo wat grappig dat je mandflessen in de wc ruimte staan. Lijkt me erg rustgevend dat geplop tijdens de stoelgang.

Oscar

Citaat van: Adbrouwt op 16-04-2014  22:47 uLijkt me erg rustgevend dat geplop tijdens de stoelgang.

Ik zag er toch een andere uitdaging in... Hahaha  >:D

seed7

Citaat van: Oscar op 16-04-2014  22:51 uIk zag er toch een andere uitdaging in... Hahaha   >:D

Ik zal de dweil en een emmertje sop voor je klaar zetten Oscar ;)

@Ad
Allemaal zuurbier, blubt niet meer... :( Maar het is wel een plek met een redelijk constante temperatuur.

Ingo

DenMaarten

Leuke aflevering weer. Mooi om van iedereen zijn eigen manier van werken te zien.

Ronald_

Leuk kijkje in iedereen's keuken!

Het enige waar ik wel een beetje van gruwelde was dit:


Voortaan deksel recht eraf halen of eerst het waterslot er af halen als de deksel een beetje open is.


dennisbier

Waterslot vullen met ethanol 96%. No problemo. ;D

Ronald_

Ja, wij hebben er ook wel sterke drank in... Neemt niet weg dat je makkelijk kan voorkomen dat dit in je bier komt.

RobinB


Oscar

Citaat van: Ronald_ op 17-04-2014  12:37 uLeuk kijkje in iedereen's keuken!

Het enige waar ik wel een beetje van gruwelde was dit:


Voortaan deksel recht eraf halen of eerst het waterslot er af halen als de deksel een beetje open is.

Het was even wachten, maar toch opgemerkt... :) :) ;) ;D Wij zagen hem ook... ^-^

Jacques

Citaat van: Ronald_ op 17-04-2014  12:37 uHet enige waar ik wel een beetje van gruwelde was dit:

Niet iets om je druk over maken. Er zit een dopje op het waterslot en het gist is niet tot het waterslot gekomen. Wat moet er gebeuren? Zo snel krijg je geen fruitvliegjes in je waterslot.

En ja, ik weet het anderen denken er anders over.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.