Brouw TV

Gestart door Oscar, 23-04-2008 18:58 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Oscar

Beste brouwers,

Tegenwoordig heb je vele programma's op TV zoals klussen met kijkers, tuinieren met kijkers Yachtvision (Boot TV), koken met kijkers...enz enz. Bijna allemaal dus over ambachtelijke hobby's. Nu kan een TV-programma over bierbrouwen natuurlijk niet uitblijven. Dus dat idee kwam al snel in mij op.

En met enige trost presenteer ik hier Aflevering 1

 :dansen: :hoera: :elifant:

BrouwTV 1


Veel kijk plezier. Er zullen meer afleveringen volgen....

Albertus

Geweldig  :duimop: :duimop: :duimop: :duimop: :duimop: !

Volgende week aflevering 2?  ;D

Bert

Johannes

Prachtig Oscar! Mooi in scene gezet, althans dat is toch jouw auto daar?  ;D

Oscar

Citaat van: Johannes op 23-04-2008  19:23 ualthans dat is toch jouw auto daar?  ;D

sssst dat weet niemand.... ;D ;D

JeroenCV

Geweldig Oscar, ook mijn vrouw vindt dat je prima presenteert!!!

:degroeten:

Gerb

Leuk gedaan! Zo zie je ook eens hoe iemand anders brouwt. Ik ben benieuwd wat je in je volgende aflevering gaat laten zien.

Wil

Mis iets, de geur misschien?
Hartstikke mooi, goed gedaan.
Gr. Wil

Adrie

Schitterend, Oscar!  :groots: Mooi gedaan, leuke manier om hobbybrouwen onder de aandacht te brengen, tenminste, als je het ook op andere plekken onder de aandacht brengt dan alleen op hobbybrouwfora.

Ik kijk al uit naar aflevering 2!

Oscar

Citaat van: Adrie op 23-04-2008  20:16 utenminste, als je het ook op andere plekken onder de aandacht brengt dan alleen op hobbybrouwfora.

Tuurlijk...op hyves, mail naar labo, div brouw fora... vrienden en familie... ;D

Tsjerk

Oscar, geweldig. Elke week een aflevering of twee keer per maand?  :clownsmile:

Hoeveel tijd heb je nodig gehad om dit filmpje de maken? (inclusief al het knip- en plakwerk)
Het lijkt mij nog al arbeidsintensief werk.

Oscar

Citaat van: Tsjerk op 23-04-2008  20:23 uElke week een aflevering of twee keer per maand?  :clownsmile:

Eeuh dit jaar misschien nog 2 of 3 afleveringen... Er moet wel een brouwer bereid zijn om gefilmd te worden...( nog ff lobbyén binnen ons gilde.)

Citaat van: Tsjerk op 23-04-2008  20:23 uHoeveel tijd heb je nodig gehad om dit filmpje de maken? (inclusief al het knip- en plakwerk)
Het lijkt mij nog al arbeidsintensief werk.

1 dag filmen daarna door de cameraman op zijn pc gestreamd. En we hebben er samen een avond aan gezeten om het allemaal mooi met geluid en beeld overgangen te maken. De camerama heeft er zelf nog een avondje extra aan besteed denk ik...


Jacques

Goh, jullie treffen het maar met Hans Domburg binnen jullie gilde. Leuk filmpje!

Batavier

Wat volgt nu?  Brouwen op het ijs?

Eduard

Mooi man, Oscar en consorten! Ik heb zelfs de link op het Noorse forum gezet, eens kijken wat ze er daar van begrijpen ;D (ik ben daar niet de enige die Nederlands kan).

oranjeboombiertje

"die zuurtstof koken we er wel weer uit"

 :stom: :neenee:

Is er trouwens nog wat overgekookt Oscar :D


 :degroeten:
Wesley

Oscar

Citaat van: Oranjeboombiertje op 23-04-2008  22:49 u"die zuurtstof koken we er wel weer uit"

 :stom: :neenee:

Dat is een van de "praktikal jokes" in het filmpje.. ;D ;D

MO

Lekker, inderdaad, die droogkomische opmerkingen. Mijn vraag is: is dit nu RobinB of een andere Robin?

MO

Dat slingerend wegrijden ook, schitterend! Volgende afleveringen graag nog wat meer zelf-spot, denk aan Keek op de Week van "vroegha."

Oscar

Citaat van: MO op 23-04-2008  23:02 uof een andere Robin?

Dit is gebruiker Wobin (5 berichten  ;) )


Menno

Lachen! Na Sterren zakken door het wak, Eigen huis in puin, Klussen met prutsers en Campingdisaster een leuk programma!  ;D

Misschien een idee om eens met RTL te kletsen? :idea:

Ik heb wél een vraagje: jij had toch een andere muzieksmaak?  :denken:

Johannes

Citaat van: Oscar op 23-04-2008  19:34 usssst dat weet niemand.... ;D ;D

Haha, prachtig. Ik heb het nog niet helemaal gezien hoor, maar alleen de 1e 30 seconden zijn prachtig! Ga je onze moutrooksessie ook filmen?

EBC

Wat een heerlijk ontspannend programma  :hoera:.

Eindelijk eens geen vermissingen, geen pijn, geen leed, geen klagen, geen bloederige operaties, geen treurnis, geen ellende en geen haat, geen bommen en geen granaten. Geen politiek, inzakkende beurzen en zinloze talkshows, geen gemaakt nieuws, geen idols.

Na een avondje bottelen kon ik me niks beters wensen. Als BrouwTV nog eens in Zeeland komt...

Oscar

Citaat van: EBC op 24-04-2008  00:07 uAls BrouwTV nog eens in Zeeland komt...

Citaat van: Johannes op 23-04-2008  23:39 uGa je onze moutrooksessie ook filmen?

Kijk, dat soort reactie's stemt mij goed... De eerste paar afleveringen proberen wij binnen ons gilde te maken, mocht er een seizoen 2 komen, dan sluit ik niet uit dat we ook eens bij niet-Twentsche brouwers op bezoek gaan. Dat lijkt mij juist erg leuk.

Voorlopig even in de regio, het programma moet nog vorm krijgen. Enkele "jokes" moeten we nog ff goed uitwerken hoewel spontane, en onverwachte grappen ("even kijken of ie thuis is"  terwijl je natuurlijk een afspraak gemaakt hebt  ;D ;D ) ook erg leuk zijn...

 :degroeten:

wobin

Citaat van: Oscar op 23-04-2008  18:58 uTegenwoordig heb je vele programma's op TV zoals klussen met kijkers, tuinieren met kijkers Yachtvision (Boot TV), koken met kijkers...enz enz. Bijna allemaal dus over ambachtelijke hobby's. Nu kan een TV-programma over bierbrouwen natuurlijk niet uitblijven. Dus dat idee kwam al snel in mij op.

En met enige trost presenteer ik hier Aflevering 1

Man Brouwt Bier, Brouwen Met Kijkers, Holland's Next Top Brewer...

Ik word hier nog wereldberoemd :)

Ronnie

Prachtig opgenomen, eenvoudig en duidelijk, gefeliciteerd jongens!

TIP, kan je iets bijbrengen dat ik anders doe:

Het hevelen: je spoelt de hevelfilter even met water en legt dan de slang af. Daarna plaats je die in het beslagvat en zuigt de filter aan. Opgelet dat je je mond niet verbrand!

Zo doen:
Bij mij staat de kraan enkele cm dieper dan de filter, is dus een omgekeerde U. Op die kraan zit een snelkoppeling.

Even voorspoelen met water, warm of koud, vervolgens op het warmwatervat of warmwaterkraan aansluiten, en eventjes laten stromen.
Kraan op de hevel dicht.

De hevelfilter in het beslag duwen en onderwijl de kraan open, de resterende lucht borrelt uit de hevelfliter en er komt van de warmwaterkraan (of vat) al een beetje water via de filter in uw beslag.  Zet de kraan van de hevel en van het vat of leiding toe en koppel de snelkoppelverbinding los. Nu kan zonder aanzuigen het wort al lopen, geen verbrande tong, geen aanzuigen...

Heb voor het geval het spoelwater (78°C) te heet is, rubberhandschoenen aan tijdens indompelen en loskoppelen snelverbinding.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.