Brouw TV

Gestart door Oscar, 23-04-2008 18:58 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Albertus

De meest fascinerende BrouwTV van alle afleveringen.

Bert

hansHalberstadt

''het derde bier' die term zou ik maar vast beschermen zodat anderen het niet op hun flesje mogen zetten.

TeVeHa

Citaat van: hansHalberstadt op 19-05-2018  15:19 u''het derde bier' die term zou ik maar vast beschermen zodat anderen het niet op hun flesje mogen zetten.

Haha, misschien het tweede of het vierde bier dan?

jensjacobs

Chapeau chapeau  voor Hans Domburg. Zo'n flexibele cameraman en intelligente monteerbeer heb ik in mijn presentatiefilmpjes - waaronder SHOWROOM 1981 - nog niet meegemaakt. GE WEL DIG  :groots:

jensjacobs

Citaat van: snowdog2006 op 17-05-2018  14:22 uHaha inderdaad mooie vent. Zonder iemand te willen beledigen.. hij doet me een beetje denken aan Michiel Romeyn/Jiskefet
Dat vind ik een geweldig compliment. Dank je.

jensjacobs

Citaat van: Peterrr op 18-05-2018  20:35 u:o

Met verbazing zitten kijken nog nooit zo'n installatie gezien en zo'n mooie vent!
De mooiste aflevering ooit..
Moest denken aan programma's van vroeger zoals " showroom" of paradijs vogels!

Maakte mijn dag  ;D
Heel heel scherp gezien: op de "KEMA keur" geyser kleeft een sticker KOOP GEEN WATERSCHILDPADJES. Dat was het thema van mijn SHOWROOM deelname in 1981. Heeft natuurlijk geen moer met bier te maken. Toch dank je voor die herinnering !

jensjacobs

Citaat van: hansHalberstadt op 19-05-2018  15:19 u''het derde bier' die term zou ik maar vast beschermen zodat anderen het niet op hun flesje mogen zetten.
De term 'het derde bier' is wat mij betreft vrij beschikbaar. Niemand zal trots zijn op zo'n tanninig en kartonnig bier.   Maar in het cafe heeft het bestellen van een 'derde bier' wel degelijk enige aantrekkelijkheid. Als je na acht  bier nog steeds je "derde bier" bestelt, kun je niet tellen. Maar als je op de fiets bent...

jensjacobs

Ik ben niet zo'n forumpiloot, dus wellicht doe ik nu iets doms:
Ik  wil mede namens Hans Domburg alle respondenten echt bedanken. Onze ego's groeien daar een beetje van. Voor de minder positieve reacties: Inderdaad: don't try this at home!!

Mark GA

Jens, dankjewel man. Je bent een inspiratie voor ons allen. En je lijkt me een geweldige kerel om eens een uurtje mee in de kroeg te hangen!

KC

1 uurtje maar? :)

Mark GA

Citaat van: KC op 19-05-2018  20:33 u1 uurtje maar? :)
Nee, ik zou hem graag als nieuwe favoriete oom willen inlijven. Maar dat zou raar zijn.

hansHalberstadt

Citaat van: jensjacobs op 19-05-2018  19:27 uDe term 'het derde bier' is wat mij betreft vrij beschikbaar. Niemand zal trots zijn op zo'n tanninig en kartonnig bier.   Maar in het cafe heeft het bestellen van een 'derde bier' wel degelijk enige aantrekkelijkheid. Als je na acht  bier nog steeds je "derde bier" bestelt, kun je niet tellen. Maar als je op de fiets bent...
Dat tanninig en kartonnig  de werkelijke betekenis is weet alleen jij en iedereen die naar het filmpje heeft gekeken. Maar als je een naam bedenkt voor een bier waar een verhaal achter zit dan is dat altijd een pluspunt. Maakt niet uit wat voor verhaal. Dus ik zou als ik jou was een mooi etiketje maken hiervoor en dat heel groot hier op het forum posten zodat niemand die naam meer kan claimen daarna. En het blijft een hele mooie film.

marc0871

Citaat van: hansHalberstadt op 19-05-2018  21:13 uDat tanninig en kartonnig  de werkelijke betekenis is weet alleen jij en iedereen die naar het filmpje heeft gekeken. Maar als je een naam bedenkt voor een bier waar een verhaal achter zit dan is dat altijd een pluspunt. Maakt niet uit wat voor verhaal. Dus ik zou als ik jou was een mooi etiketje maken hiervoor en dat heel groot hier op het forum posten zodat niemand die naam meer kan claimen daarna. En het blijft een hele mooie film.

In ieder geval de meest eigenzinnige.
Ik heb er met afgrijzen, en fascinatie, naar zitten kijken.

Complimenten ook voor Hans.
Oscar doet zijn best, maar de laatste 2 filmpjes zijn de beste van de serie.

beermenke

Met veel plezier kijk ik naar de afleveringen maar soms zet ik vraagtekens bij veiligheid
Zie ik bij aflevering 19   2 branders binnenhuis die alleen geschikt zijn voor buiten?
Zijn ze op flessengas?
Een brandblusser in de buurt zou verstandig zijn.

hans100w

Bedankt voor alle complimenten, overigens is het acteer/presentatie talent van Jens datgene wat deze aflevering tot een succes maakt.
Over acteertalent gesproken, Jens heeft mij een oude VHS videoband uit 1993 gegeven om te digitaliseren en op YT te plaatsen. HILARISCH! Oordeel zelf...



tdp

Ook dit filmpje zorgde ervoor dat ik bijna van de bank afrolde van het lachen, geweldige entertainer :)

Koen S

Ik lig in een deuk: beter dan Monty Python  :lol:

Underdike

Citaat van: Koen S op 22-05-2018  12:41 uIk lig in een deuk: beter dan Monty Python  :lol:
Zo zat ik op een gegeven moment ook te denken... is dit echt of satire ?
Ik moest denken aan bijvoorbeeld Zanger Rinus (Met Romana op de Scooter) en Martin de Eurokok (gehaktballen worden lekkerder van de rouwrandjes onder je nagels)... maar kon er geen verkleedde Arjan Ederveen in herkennen  :groots:

Mark GA

Ik vond de BrouwTV-uitzending geniaal en neem deze brouwer dan ook echt wel serieus, ondanks zijn ietwat paradijsvogelachtige manier van brouwen. Het deed me eerder denken aan Man Bijt Hond dan aan Monthy Python.

De oudere filmpje daarentegen trek ik slecht. Ik zie er, gezien de tijdgeest, de humor wel van in maar het is een hele lange 20+ minuten om uit te zitten voor mij. Wat ik dan ook niet heb gedaan.

Ik denk echter -nogmaals- dat Jens meer kennis in zijn pink heeft dan ik in mijn oversized hangbuik, dus wil dit niet afschrijven als geintje. Of in het belachelijke trekken.

marc0871

Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat ik het filmpje al eens heb gezien.
Is het ooit uitgezonden geweest?

Alles klopt.
Het wordt alleen op zo'n absurde manier gebracht, dat het lijkt of het bedoeld is om de mythe van het brouwproces onderuit te halen.
Wat nog best wel eens zo kan zijn ook, als je de alle-conventies-overboord brouwmethode van Meneer Jacobs zo ziet.

JanEric

Hahaha geweldig!
Hij doet mij denken aan Walter de Rochebrune

jaapz

Citaat van: jensjacobs op 19-05-2018  20:01 uIk ben niet zo'n forumpiloot, dus wellicht doe ik nu iets doms:
Ik  wil mede namens Hans Domburg alle respondenten echt bedanken. Onze ego's groeien daar een beetje van. Voor de minder positieve reacties: Inderdaad: don't try this at home!!

Jens (en Hans), geweldige aflevering! Voor mij is jouw manier van denken over het brouwproces, en het uitwerken van zo'n systeem iets om naar te streven

Oscar

JA! Aflevering 22 is klaar !!!   



Geniet er maar weer van... :brouwen:

Easywoods

Citaat van: Oscar op 10-10-2018  22:12 uJA! Aflevering 22 is klaar !!!   

Geniet er maar weer van... :brouwen:

Bedankt, hij is weer leuk  ;) :biersmile:

Mark GA

(1:13) Oscar loopt naar binnen, kijkt alsof hij zojuist Conor McGregor heeft verslagen en loopt de tuin in.
Teun er achteraan: "kom verder" (en haast zich om vóór Oscar uit te komen).

De stúdies die psychologen hierop los kunnen laten! Geniaal allemaal...

(16:52)  >:D

Het grappigst vind ik nog dat wanneer je dit in Youtube-omgeving bekijkt, het volgende filmpje dat afspeelt (uiteraard) Jiskefet is.
YouTube's algoritme is ongekend!

Leuk om een gezicht bij TDP te hebben nu.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.