Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Brouw TV  (gelezen 274109 keer)

Offline Jaap W

• Vol lid
  • Land: nl
  • een tevreden bierdrinker is geen onruststoker
Re: Brouw TV
« Reactie #900 Gepost op: 01-02-2018 11:21 u »
Heb net de website even vluchtig bekeken. Ziet er goed uit.  :petje-af:
Ik weet niet of je nog op zoek bent naar kleinschalige brouwerijen voor eventuele opnames, maar in Dalfsen zit de Vechtdalbrouwerij, dit is een ZORGbrouwerij, waar dus mindervaliden onder toezicht meehelpen met het proces.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline hans100w

• Vol lid
  • Brouwerij Hengeloo
« Reactie #901 Gepost op: 24-04-2018 22:28 u »
Eindelijk na meer dan een jaar BrouwTV-stilte staat aflevering 20 online.
Deze keer zonder Oscar, die was in China...

Offline Easywoods

• Super lid
  • Hobbybrouwen.nl is en blijft mijn inspiratiebron
    • Brewer's Profile op Brewer's Friend
« Reactie #902 Gepost op: 24-04-2018 22:39 u »
Kreeg net ook de melding op YouTube  :duimop:

Offline Broeky

• Junior lid
  • **
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #903 Gepost op: 24-04-2018 22:46 u »
Leuk om te weten dat er ook een youtube kanaal van is. Ik ben abonnee 551  :D ;D

Offline Markiej87

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
  • HenkeBier!
    • HenkeBier
« Reactie #904 Gepost op: 05-05-2018 23:00 u »
Leuk filmpje weer.

Het hete water voor het maischen door de tuinslang deed wel een beetje pijn aan mijn ogen.

Offline Knobby

• Super lid
  • IBU-lid
« Reactie #905 Gepost op: 05-05-2018 23:31 u »
Leuk filmpje weer.

Het hete water voor het maischen door de tuinslang deed wel een beetje pijn aan mijn ogen.
Ach, als hij dat altijd al zo doet zijn al die weekmakers er inmiddels allang wel uitgespoeld hoor  ;D

Offline Mark GA

• Brouwvereniging Rotterdam
  • Super lid
  • Maasgoud - powered by Green Anchors Crew
« Reactie #906 Gepost op: 05-05-2018 23:52 u »
Mooie aflevering... mooi om te zien.
Valt me wel op dat in deze filmpjes niet altijd te zien is of en hoe ze de gistemmers en hevelmateriaal ontsmetten.
Doet men dat wel? En zoja: leggen ze die slangen dan ook in oxi te weken of spuiten ze even wat starsan?

Offline bierfan

• Super lid
« Reactie #907 Gepost op: 06-05-2018 01:02 u »
Kom op man. Iedereen en ook jij weet toch wel dat er altijd goed schoongemaakt en ontsmet moet worden.
Sorry dat ik het zeg maar jij hebt altijd wel wat te zeiken.

Offline Johnny Stardust

• De Roerstok
  • Senior lid
    • Kasteelbrouwerij Haverleij
« Reactie #908 Gepost op: 06-05-2018 07:14 u »
Zonder Oscar vind ik hem leuker...

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #909 Gepost op: 06-05-2018 08:02 u »

Dat Mark vaak kritische opmerkingen heeft herken ik. Maar dat kan ook op een andere toon gezegd worden...

Offline Mark GA

• Super lid
Brouw TV
« Reactie #910 Gepost op: 06-05-2018 08:23 u »
Dat Mark vaak kritische opmerkingen heeft herken ik. Maar dat kan ook op een andere toon gezegd worden...
Wat is hier nou weer kritisch aan? Ik geef eerst complimenten en stel dan een vraag n.a.v. wat ik zie in dat filmpje want ik ben gewoon benieuwd op welke manier men op die grote schaal de boel ontsmet. Kijk, ik brouw op een flatje in m’n keuken en dat moet allemaal op de vierkante centimeter want ruimte is er niet. Ik sta m’n ketels en spullen af te spoelen onder de douche, om een voorbeeld te geven. Deze mensen hebben enorme ketels en dus ook grotere slangen en koppelingen (zie bijvoorbeeld die dompelkoeler). Dan is mijn vraag toch normaal? Ik sta met een plantenspuit Starsan alles continu te ontsmetten. Hoe gaat dat op grotere schaal?

Ik vond jouw toon erg agressief en vijandig.
Jammer.
Dat ontsiert dit forum.

Als jij iets persoonlijk tegen mij hebt druk je op “mute” en dan zijn mijn bijdragen hier op het forum voor jou verborgen. Opgelost.

Offline freelive

• Vol lid
  • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #911 Gepost op: 06-05-2018 09:14 u »
Zonder Oscar vind ik hem leuker...

Persoonlijk vind ik deze opmerking meer niet op zijn plaats en niks toevoegen

Online seed7

• Beheerder
  • Super lid
    • Moaneschien
« Reactie #912 Gepost op: 06-05-2018 10:56 u »
Heren, heren , heren ....

@Hans, mooi!

@Mark, op een gegeven moment wordt inderdaad alles groter. Je slanen reinig je door er reinigingsmiddel door heen te pompen en je kookketel kun je als "afwasteiltje" gebruiken. In de ideale opzet zijn alle systemen/circuits gesloten en kunnen je spullen van buiten echt vies zijn maar van binnen schoon en is er dus niets aan de hand als je de voedingsmiddelen maar binnen het circuit houdt. Binnen en buiten mogen niet met elkaar in contact (kunnen) komen.
Ga je nog groter dan kun  je je tanks CIPpen terwijl er nog CO2 in zit en er druk op staat.

Ingo

Offline bierfan

• Super lid
« Reactie #913 Gepost op: 06-05-2018 11:06 u »

Ik vond jouw toon erg agressief en vijandig.
Jammer.
Dat ontsiert dit forum.

Als jij iets persoonlijk tegen mij hebt druk je op “mute” en dan zijn mijn bijdragen hier op het forum voor jou verborgen. Opgelost.

Agressief en vijandig? Nee hoor. Gewoon eerlijk en direct. Ik heb persoonlijk niets tegen je want ik ken je niet eens. Alleen vallen je posts me nog al vaak -in de negatieve zin- op.
Kijk maar wat je er mee doet. Ik wilde het toch een keer gezegd hebben.

Offline Mark GA

• Super lid
« Reactie #914 Gepost op: 06-05-2018 11:49 u »
Heren, heren , heren ....

@Hans, mooi!

@Mark, op een gegeven moment wordt inderdaad alles groter. Je slaneng reinig je door er reinigingsmiddel door heen te pompen en je kookketel kun je als "afwasteiltje" gebruiken. In de ideale opzet zijn alle systemen/circuits gesloten en kunnen je spullen van buiten echt vies zijn maar van binnen schoon en is er dus niets aan de hand als je de voedingsmiddelen maar binnen het circuit houdt. Binnen en buiten mogen niet met elkaar in contact (kunnen) komen.
Ga je nog groter dan kun  je je tanks CIPpen terwijl er nog CO2 in zit en er druk op staat.

Ingo
Dank voor je uitleg. Maar hoe doe je dat dan als je die koppelingen wisselt, wat je bij geautomatiseerde systemen vaak ziet, dat slangen omgelegd moeten worden: valt me op (ook op YouTube filmpjes) dat brouwers dan vrij rücksichtlos ontkoppelen en weer ergens anders inprikken? Zonder te ontsmetten dus.
Misschien gebeurt het wel maar wordt het niet gefilmd hoor...

Offline Knobby

• Super lid
  • IBU-lid
« Reactie #915 Gepost op: 06-05-2018 12:25 u »
Als je iets hebt ontsmet kan je, zolang je er niets anders mee aanraakt, er wel vanuit gaan dat het even omgezet kan worden zonder direct een besmetting op te lopen. Echter is het natuurlijk een goede gewoonte om steeds een spuitfles met sanitizer bij de hand te hebben en te gebruiken.

Online seed7

• Beheerder
  • Super lid
    • Moaneschien
« Reactie #916 Gepost op: 06-05-2018 12:38 u »
Psst psst met het spuitflesje, in extrema, vlammetje er bij. Voor beide zijden van de koppeling.

Ingo

Offline Mark GA

• Super lid
« Reactie #917 Gepost op: 06-05-2018 12:46 u »
Hahaha vlammetje erbij...kill it with fire

Offline TeVeHa

• Vol lid
  • Land: 00
« Reactie #918 Gepost op: 06-05-2018 12:49 u »
In brouw TV ligt zoals we allemaal wel weten de nadruk op het brouwen zelf, dat is heel normaal ook omdat de tijd aldaar beperkt is natuurlijk, misschien toch een bescheiden ideetje voor de makers om af en toe wat aandacht te besteden aan de nevenactiviteiten zoals schoonmaak en properheid omdat dit voor ons als hobbybrouwer toch niet onbelangrijk is ook al hebben we allemaal wel een eigen manier van hygiëne ontwikkeld, 't kan nooit kwaad eens te zien hoe een ander het doet.

Offline pincopallino

• Super lid
  • drink gezond
« Reactie #919 Gepost op: 06-05-2018 13:30 u »
Altijd leuk om mede brouwers aan het werk te zien. Technisch gezien niets nieuws onder de zon. Oscar stelt meer vragen maar de introductie van hans100w was professioneel.

Offline hans100w

• Vol lid
  • Brouwerij Hengeloo
« Reactie #920 Gepost op: 06-05-2018 14:13 u »
In brouw TV ligt zoals we allemaal wel weten de nadruk op het brouwen zelf, dat is heel normaal ook omdat de tijd aldaar beperkt is natuurlijk, misschien toch een bescheiden ideetje voor de makers om af en toe wat aandacht te besteden aan de nevenactiviteiten zoals schoonmaak en properheid omdat dit voor ons als hobbybrouwer toch niet onbelangrijk is ook al hebben we allemaal wel een eigen manier van hygiëne ontwikkeld, 't kan nooit kwaad eens te zien hoe een ander het doet.

In de volgende aflevering komt het aan bod. Mede daardoor wordt de video wat langer dan normaal, maar we doen er alles aan om het boeiend en informatief te houden.

Altijd leuk om mede brouwers aan het werk te zien. Technisch gezien niets nieuws onder de zon. Oscar stelt meer vragen maar de introductie van hans100w was professioneel.

Dankje, presentatie en voice-over is niet mijn liefhebberij, maar af en toe is het niet te vermijden  ;D ;D
Overigens zit er genoeg interessante techniek in de volgende aflevering  8)

Offline hans100w

• Vol lid
  • Brouwerij Hengeloo
« Reactie #921 Gepost op: 17-05-2018 11:49 u »
BrouwTV 21 staat online. Deze keer een wel heel bijzondere brouwinstallatie en brouwmethode......

Offline Mark GA

• Super lid
« Reactie #922 Gepost op: 17-05-2018 12:12 u »
Ge-wel-dig!
Wow, wat een inventieve kerel.
Toevallig ook een forumlid?

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
« Reactie #923 Gepost op: 17-05-2018 13:02 u »
Net tijdens de lunch dit bekeken, wat een kerel! Mooie aflevering, heb weer met veel plezier, en dit keer ook erg veel verwondering zitten kijken. :-)

Offline Berend Postema

• Vol lid
« Reactie #924 Gepost op: 17-05-2018 13:07 u »
BrouwTV 21 staat online. Deze keer een wel heel bijzondere brouwinstallatie en brouwmethode......

Die man verdient een medaille!  Wat een prachtkerel is dat zeg!

Tags: