Brouw TV

Gestart door Oscar, 23-04-2008 18:58 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Martijn0172

Leuk (en leerzaam) om naar te kijken. Ik ben erg benieuwd naar de uiteindelijke kleur (en smaak :D)

JamMasterJustin

Oscar, leuke aflevering weer! Maar zeg je nu op 't begin dat je op huisnummer 27 moet zijn om vervolgens bij nummer 25 aan te bellen? Of hoor ik 't verkeerd? :D

Oscar

Citaat van: JamMasterJustin op 28-02-2017  06:33 uOf hoor ik 't verkeerd? :D

Dat hoor je verkeerd.... :)

Ronnie

Citaat van: Jeukstaardt op 27-02-2017  23:29 u... maar wat mij opvalt is de manier waarop men met de veiligheid omgaat...

Zoals Oscar zegt "'t is een afspiegeling van vele beginnende brouwers...;-) " da's iets dat moet groeien, men heeft het voornaamste in huis om te brouwen en hopsa... aan de slag, zo zijn we (bijna) allemaal begonnen  :)

joenedu

Leuke aflevering weer! Altijd gaaf om te zien hoe anderen brouwen. Hulde.

seed7

Veiligheid, ja, dat is wel een thema, niet alleen in dit filmpje, waar duidelijk geïmproviseerd werd, maar in het algemeen. Vaak heel simpele dingen, een volle pan til je nooit. Daar zijn de handvatten niet voor gemaakt en toch doet "iedereen" het.

Recent heb ik voor mijn brouwerij bezoek gehad van de gemeentelijke veiligheid- en milieu-man, dan komen er toch wel interessante dingen naar boven. Plaatsing van de CO2 meter bijvoorbeeld, bij de half-open gistingskuipen of bij het pakket CO2 flessen? Welke hoogte, waar moeten de melders zitten etc. Tijdens de koffie aan de keukentafel wees hij me op de tap, "daar zou ik een kleinere CO2 fles bij zetten", want inderdaad als het een cafe was geweest had er ook een CO2 meter moeten zitten, thuis doe je dat niet ...

Ingo

Roelof

Citaat van: seed7 op 28-02-2017  11:55 uVeiligheid, ja, dat is wel een thema, niet alleen in dit filmpje, waar duidelijk geïmproviseerd werd, maar in het algemeen. Vaak heel simpele dingen, een volle pan til je nooit. Daar zijn de handvatten niet voor gemaakt en toch doet "iedereen" het.


Ingo

Ik heb een Menno pan 50 liter en daar gaat 12 kilo mout en 36 liter water in, dus behoorlijk vol. Ik ga er van uit dat er een veiligheidsmarge ingebouwd wordt bij zo'n pan. Dat bijvoorbeeld een 50 liter pan getest wordt op het gewicht van 70 liter.

Sint Maarten

Citaat van: Roelof op 01-03-2017  10:22 uIk heb een Menno pan 50 liter en daar gaat 12 kilo mout en 36 liter water in, dus behoorlijk vol. Ik ga er van uit dat er een veiligheidsmarge ingebouwd wordt bij zo'n pan. Dat bijvoorbeeld een 50 liter pan getest wordt op het gewicht van 70 liter.

Ga hier maar niet vanuit.

Herman

Citaat van: Roelof op 01-03-2017  10:22 uIk heb een Menno pan 50 liter en daar gaat 12 kilo mout en 36 liter water in, dus behoorlijk vol. Ik ga er van uit dat er een veiligheidsmarge ingebouwd wordt bij zo'n pan. Dat bijvoorbeeld een 50 liter pan getest wordt op het gewicht van 70 liter.
Daar zijn pompen voor uitgevonden, tillen? Mwah, rugklachten of brandwonden of... nee. Pompen is echt aan te raden, veel makkelijker en veiliger.

Roelof

De fabrikant geeft geen garantie op de handvatten, maar Menno heeft nog nooit een pan terug gekregen. Hij kent, daarin tegen, wel 4 jongens, die samen brouwen in een 100 liter pan en deze wordt ook aan de handvatten opgetild. Pompen vind ik niks, ik roer liever in mijn beslag. en tillen doe ik met een takel.  ;D

Herman

Pompen hoeft roeren niet uit te sluiten :)

Oscar

Ipv pompen kun je ook hevelen... :brouwen:

Roelof

Citaat van: Oscar op 21-04-2017  00:28 uIpv pompen kun je ook hevelen..... :brouwen:
Dan zal de maischpan toch omhoog moeten, tillen (takelen) dus.  :D

bierfan

Of hoog beginnen met maischen.

Dirtbag

Staat er nog een uitzending op de planning? Altijd leuk om bij een ander in de keuken te kijken :)

db

Oscar

Citaat van: Dirtbag op 30-09-2017  19:51 uStaat er nog een uitzending op de planning?

Ja :-)

Dirtbag

Citaat van: Oscar op 30-09-2017  20:25 uJa :-)

Mooi. :)

db

crazyjopje

Het is alweer even geleden...
Nieuwe Brouw TV in aantocht?

Anders mag je wel keer bij mij komen kijken ;)

Oscar

Citaat van: crazyjopje op 22-11-2017  23:14 uHet is alweer even geleden...
Nieuwe Brouw TV in aantocht?

Druk druk druk... en de persoon waar ik langs wou gaan wilde liever niet meewerken... :-\   Maar niet getreurd... het zal dit jaar niet meer zijn, maar volgend jaar komt er ongetwijfeld nog een aflevering...

Citaat van: crazyjopje op 22-11-2017  23:14 uAnders mag je wel keer bij mij komen kijken ;)

Volgens mij ken ik jou niet... En moet ik eerst weten wat jij toevoegt aan de serie... ;)  zodat we niet in herhaling vallen... ;)

Oscar

En we hebben een website! Jippeee  :) :) :biersmile: :brouwen:....we moeten er nog een invulling voor geven en een aankleding, maar dat komt zo spoedig mogelijk.

http://www.brouwtv.nl/

 :brouwen:

tdp

Citaat van: Oscar op 19-12-2017  21:48 uEn we hebben een website! Jippeee  :) :) :biersmile: :brouwen:....we moeten er nog een invulling voor geven en een aankleding, maar dat komt zo spoedig mogelijk.

http://www.brouwtv.nl/

 :brouwen:

Er valt inderdaad nog wel wat winst te behalen qua content en styling ;)

Wallie

Citaat van: Oscar op 21-04-2017  00:28 uIpv pompen kun je ook hevelen... :brouwen:
Deze jongen pompt,  zodat het wort mooi circuleert!
Vind het een heel mooi systeem! Zou het zelf ook graag maken! 
Is er toevallig een beschrijving van oid?
Bijv welke pomp wordt er gebruikt? 


Oscar

Citaat van: tdp op 20-12-2017  08:25 uEr valt inderdaad nog wel wat winst te behalen qua content en styling ;)

Ondertussen is de website ingericht  :D

Erwin Warners

Kunnen we binnenkort nog weer een aflevering verwachten?

Oscar

Ja, maar wanneer is nog niet bekend... :)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.