Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Even een korte introductie  (gelezen 1127 keer)

Offline creepus

• Eerste berichten geplaatst
  • *
Even een korte introductie
« Gepost op: 16-04-2008 00:07 u »
Gegroet mede brouw enthousiasten,

Na een tijdje af en aan surfen hier op de site is het misschien wel effe tijd voor een korte introductie mijnerzijds.

Ik ben Carl en ben woonachtig in de stad van de brouwerijen "De 3 ringen" "Phoenix" en "Eem". (De laatste 2 brouwen nog niet en-situ maar zover ik weet gaat de laatste dat binnenkort wel realiseren.)
Ik 33 jaar oud en al sinds mijn 20ste aan het brouwen (tot nu toe de instant-bierblikken).
Heb net voor het eerst vanaf de mout af gebrouwen.  Nadat ik dat proces van dichtbij heb mogen meemaken bij de Eembrouwers was het mij duidelijk, blikkies zijn leuk, maar de eigen inbreng blijft toch erg beperkt...
En na mijn tact en overredingskracht op de wederhelft te hebben losgelaten kreeg ik groen licht.

Op een vergistingston wat mandflessen en een westfalia gaarkeukenpan na is mijn apparatuur redelijk beperkt.
Als koelsysteem een 10 meter "tuinslang" met een kraantje door de gootsteen vol koudwater en dan zien dat het wort mooi op temperatuur in het vat komt....

Qua sg metingen is het momenteel nog blind vertrouwen op het maischschema, maar daar breng ik binnenkort verandering in aan  ;)

Mijn brouwsels voorzie ik altijd van etiket, aangezien hoe klein het brouwsel ook is, het altijd leuk blijft het een naam te geven, en ik stop daar ook een hoop tijd in, dit mede door mijn photoshop en illustrator tik ...
Mijn bieren breng ik uit onder de naam Vat No.13 en dan de biernaam, heb in het begin af en toe wat foutjes gemaakt (het no.13 is dan ook min of meer als waarschuwing bedoeld).

Ter afsluiting moet ik even vermelden dat ik dit een geweldig forum vind, en het door mij vaak als naslag werk wordt gebruikt als ik weer eens "rare" ideeŽn heb met betrekking tot op toevoegingen (peper kruidnagel koffie).

Met vriendelijke groet,

Creepus.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline MO

• Beheerder
  • Super lid
  • Land: nl
    • Muifelbrouwerij
Re: even een korte introductie
« Reactie #1 Gepost op: 16-04-2008 00:16 u »
Veel plezier met brouwen. Plaats eens een (geslaagd?) "raar" recept van jouw hand.

Offline JeroenCV

• Super lid
  • Land: nl
  • Brouwen = verslavend
    • PINT
Re: even een korte introductie
« Reactie #2 Gepost op: 16-04-2008 07:54 u »
Welkom hier, van iemand die al 13 jaar brouwt kunnen we hier best wel wat leren, denk ik.

En net als MO ben ik erg benieuwd naar de recepten.

Tags: