Anton stelt zich voor

Gestart door Anton, 21-03-2008 00:56 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Anton

Hallo, even voorstellen; de naam is Anton.
Ik ben 57 jaar en woon in Zutphen.
Begonnen met brouwen in het midden van de jaren '80 van de vorige eeuw maar niet van 1992 tot 2007. Toen de roerstok weer opgepakt en weer leven in de brouwerij gebracht.
Vroeger had ik een brouwketel van 500 ltr., geïsoleerd en elektrisch gestookt. We brouwden vaak met een aantal mensen samen. (We hadden toen al een brouwclubje in Zutphen!) Vanwege mijn werk in het buitenland kwam de brouwerij tot stilstand, de club viel uit elkaar en de ketel met toebehoren werd verkocht aan een brouwer die professioneel aan de slag wilde.
Maar nu het wat rustiger is met mijn werk heb ik weer tijd om te brouwen, inmiddels samen met mijn zoon (student!). Hij schroten, ik brouwen, hij spoelen, ik bottelen en hij drinken.
Ik ben monteur en machinebouwer en heb dan ook veel zelf gemaakt, zoals de schrootmolen, kroonkurkapparaat, filter, koeler enz. Ik zou wel een HERMS willen bouwen maar heb daarvoor geen plaats.
Ik brouw nu meestal 10-15 liter in een weckketel. Verder brouw ik het liefst naar mijn eigen smaak trappistensoorten. Alleen bovengistend, en ben sowieso geen pilsliefhebber. Bier drink je voor de smaak, voor de dorst vind ik is water goed genoeg.
Tot slot ga ik me nog aanmelden als lid van de Zutphense Brouwclub, de derde dinsdag volgende maand.
groet,
Anton

Hopmans

Welkom op dit forum Anton.
 :biersmile:

CiteerVroeger had ik een brouwketel van 500 ltr
Aardig keteltje.  :o

 :degroeten:

Oscar

Anton, Welkom hier !

Citaat van: Anton op 21-03-2008  00:56 uMaar nu het wat rustiger is met mijn werk heb ik weer tijd om te brouwen, inmiddels samen met mijn zoon (student!). Hij schroten, ik brouwen, hij spoelen, ik bottelen en hij drinken.

Hij studeren jij drinken.... :D :D :proost2:

Citaat van: Anton op 21-03-2008  00:56 uAlleen bovengistend, en ben sowieso geen pilsliefhebber.

Totdat je je eigen pils hebt gemaakt, die veel smakelijker is dan de commerciele...

Citaat van: Anton op 21-03-2008  00:56 uTot slot ga ik me nog aanmelden als lid van de Zutphense Brouwclub, de derde dinsdag volgende maand.

 :duimop: :duimop: Goed zo, lid nr 8?

Albertus

Anton, welkom op het forum en bij de Zutphense Brouwclub (nog even zonder naam).

Bert


Adrie

Ha Anton,

Welkom op dit forum en welkom terug in de hobby! Ik sta paf: blijkt het in Zutphen toch te barsten van de brouwers. Uiteraard ben je van harte welkom op de eerst volgende clubavond. Ik maak uit je verhaal op dat je weer aan het brouwen bent, kun je dan ook wat meenemen om te laten proeven?  :proost2:

En een HERMS hoeft niet veel plaats in te nemen. Die van mij neemt een halve vierkante meter in beslag. Past gemakkelijk ergens in een hoek van het balkon, de schuur of de tuin. Kom maar eens kijken als je wilt.

Ronnie

Welkom, Anton.

Je hebt daar een goed begeleider voor het biochemische aspect in je buurt!
Ook je forumnaam, waarschijnlijk uw echte naam is passend voor dit forum, want ene Anton is toch de uitvinder van de microscoop dacht ik.
Dank zij de µscoop en Pasteur kunnen we die leuke hobby thuis doen!

Ik zie dat je al een en ander zelf gebouwen hebt in de loop der jaren. Van elkaar kunnen we altijd leren!

Anton

Wat een geweldig welkom. :)

Ja Oscar, ik word lid nr 8, ik meld me op 15 april bij de stadsbrouwerij.
En ja Adrie, ik breng eigen brouw mee.

Hier een basisetiket voor de weggevertjes.



Anton

Hopmans

Grote Pier achterhoeks bier.
Belachelijk.

Grote Pier oftewel Grutte Pier was een Fries.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Grote_Pier

 :brouwen:

Anton

Jazeker, Grote Pier.
Mijn naam is slechts gedeeltelijk bij jullie bekend, alleen Anton weten jullie.

Maar..., mijn achternaam is namelijk Worm, en ik ben ruim één meter 85.
Verder komt het lettertype aardig overeen met een van oorsprong oerachterhoeks bier, Gro....
vandaar Grote Pier.

anton

JeroenCV

Welkom Anton,

Wat heeft Zutphen toch veel brouwers!!!

Enne Albertus:
Citaat van: Albertus op 21-03-2008  08:56 ubij de Zutphense Brouwclub (nog even zonder naam).
De Zutphense Brouwclub is toch een prima naam??

Albertus

Citaat van: JeroenCV op 21-03-2008  19:59 uEnne Albertus:De Zutphense Brouwclub is toch een prima naam??

"What's in a name? That which we call a rose, by any other name would smell as sweet."

Wat zegt een naam? Dat wat wij bier noemen zou met elke naam goed smaken. (Een beetje vrij vertaald  ;D )

Bert

Anton

Inderdaad beste Hopmans, een aardig keteltje.
Bij ons werden in de jaren '80 z.g. 1000 ltr roestvrijstalen vaten (Heineken) voor de horeca gemaakt. Dit waren cilindervormige vaten met ronde bolle uiteinden.
Zo'n vat werd bij beschadiging weggegooid. Ik heb er een gered, half door gewerkt en er meet- en tappunten in gelast, poten eronder gemaakt en verwarming erin gemonteerd. Probleem was echter dat het wort in directe aanraking met de verwarmings elementen kwamen en bij niet roeren aanbrandde.

groet,
Anton

Menno

Welkom, Anton!  ;)

Citaat van: Anton op 21-03-2008  20:38 uBij ons werden in de jaren '80 z.g. 1000 ltr roestvrijstalen vaten (Heineken) voor de horeca gemaakt.
In Hengelo, toevallig?

Anton

Nee, in Ulft, bij de DRU.

Menno

Citaat van: Anton op 22-03-2008  12:39 uNee, in Ulft, bij de DRU.
OK!  ;)

Anton

Citaat van: Ronnie van 't Lobos op 21-03-2008  09:52 uWelkom, Anton.

Je hebt daar een goed begeleider voor het biochemische aspect in je buurt!
Ook je forumnaam, waarschijnlijk uw echte naam is passend voor dit forum, want ene Anton is toch de uitvinder van de microscoop dacht ik.
Dank zij de µscoop en Pasteur kunnen we die leuke hobby thuis doen!

Ja Ronnie, mijn naam is bekend, van Leeuwenhoek zal een kennis van een van mijn voorouders geweest zijn.
Dat ik profijt zal hebben van Adrie is me na al die jaren dat ik rondsnuffelde op dit forum wel duidelijk.
(alsnog) Dank je wel voor dit welkom.

Anton

Citaat van: Adrie op 21-03-2008  08:57 uEn een HERMS hoeft niet veel plaats in te nemen. Die van mij neemt een halve vierkante meter in beslag. Past gemakkelijk ergens in een hoek van het balkon, de schuur of de tuin. Kom maar eens kijken als je wilt.

Zeker zou ik de HERMS willen zien. Waar moet ik zijn hier in Zutphen?
In elk geval tot 15 april,

Anton

Menno

Adrie zit ook zéér nabij Zutphen...  ;D

Adrie

Citaat van: Anton op 06-04-2008  01:09 uZeker zou ik de HERMS willen zien. Waar moet ik zijn hier in Zutphen?
In elk geval tot 15 april,

Anton

Ha Anton,

We zien elkaar de 15e en dan maken we een afspraak.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.