Anton stelt zich voor

Gestart door Anton, 21-03-2008 00:56 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Anton

Hallo, even voorstellen; de naam is Anton.
Ik ben 57 jaar en woon in Zutphen.
Begonnen met brouwen in het midden van de jaren '80 van de vorige eeuw maar niet van 1992 tot 2007. Toen de roerstok weer opgepakt en weer leven in de brouwerij gebracht.
Vroeger had ik een brouwketel van 500 ltr., geïsoleerd en elektrisch gestookt. We brouwden vaak met een aantal mensen samen. (We hadden toen al een brouwclubje in Zutphen!) Vanwege mijn werk in het buitenland kwam de brouwerij tot stilstand, de club viel uit elkaar en de ketel met toebehoren werd verkocht aan een brouwer die professioneel aan de slag wilde.
Maar nu het wat rustiger is met mijn werk heb ik weer tijd om te brouwen, inmiddels samen met mijn zoon (student!). Hij schroten, ik brouwen, hij spoelen, ik bottelen en hij drinken.
Ik ben monteur en machinebouwer en heb dan ook veel zelf gemaakt, zoals de schrootmolen, kroonkurkapparaat, filter, koeler enz. Ik zou wel een HERMS willen bouwen maar heb daarvoor geen plaats.
Ik brouw nu meestal 10-15 liter in een weckketel. Verder brouw ik het liefst naar mijn eigen smaak trappistensoorten. Alleen bovengistend, en ben sowieso geen pilsliefhebber. Bier drink je voor de smaak, voor de dorst vind ik is water goed genoeg.
Tot slot ga ik me nog aanmelden als lid van de Zutphense Brouwclub, de derde dinsdag volgende maand.
groet,
Anton

Hopmans

Welkom op dit forum Anton.
 :biersmile:

CiteerVroeger had ik een brouwketel van 500 ltr
Aardig keteltje.  :o

 :degroeten:

Oscar

Anton, Welkom hier !

Citaat van: Anton op 21-03-2008  00:56 uMaar nu het wat rustiger is met mijn werk heb ik weer tijd om te brouwen, inmiddels samen met mijn zoon (student!). Hij schroten, ik brouwen, hij spoelen, ik bottelen en hij drinken.

Hij studeren jij drinken.... :D :D :proost2: