maar volgens mij zijn de recepten hetzelfde.
Daar denk ik toch anders over:
Allereerst de etiketten:

Zie hier de labels op de flesjes, ze verschillen wel iets van houdbaarheidsdatum.
Beide flesjes vermelden als ingrediënten : Koriander, sinasappelschillen (bij de hoegaarden spreken ze van schillen van curacao sinasappels, bij de tripel alleen van sinasappels.). Bij de hoegaarden wordt ook nog vermeld dat er tarwe gebruikt is.

beide flessen...

..en ingeschonken. Zie duidelijk de kleur verschillen, de tripel is een tikkeltje donkerder.
Daarna natuurlijk geproefd. En ik moet zeggen dat ik wel duidelijke verschillen proef. In de geur zijn ze erg gelijkend en een goede ruiker die duidelijke verschillen ruikt (ik heb er moeite mee..). In de smaak proef ik wel duidelijke verschillen:
In beide bieren proef en ruik ik de tarwe (Bij de Hoegaarden wordt het vermeld op het etiket)
De Leffe Tripel heeft een licht fris zuurtje in de smaak (wellicht van de sinaasappelschil) en in de Hoegaarden proef ik meer iets licht kruidigs (misschien de koriander)?
Wel een duidelijk verschil dus, hoewel de bieren toch erg dicht bij elkaar liggen.