Alweer een nieuw lid ...

Gestart door Reinier, 17-03-2008 21:33 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Reinier

Beste Hobbybrouwers,

Het is hoog tijd dat ik mij voorstel, want ik ben alweer enkele maanden een trouwe bezoeker van deze site. Mijn naam is Rienier J. van Egmond, bijna 60 jaar en ik woon in het mooie Delden (in Twente). Als het goed is verschijn ik op jullie schermen als 'Reinier'.

Al jaren ben ik een genieter van het edele vocht, bier geheten. Mijn wens was / is een Duvel (dat vind ik nog steeds een super bier) na te maken. Na veel geƫxperimenteer (wel met 'blikken') ben ik ruim 25 jaar geleden gestopt met brouwen. Enerzijds vanwege het achterblijven van resultaat, anderzijds vanwege werk, werk en nog meer werk. Gevolgd door een verhuizing.

Maar nu .. Nu ben ik niet langer een 'loonslaaf' en heb ik veel (zeker niet te veel) vrije tijd. Mijn buurman  -Ben Nijhof-  wist van mijn wens om weer te gaan brouwen en attendeerde mij op de cursus die georganiseerd werd door het HAB. Samen zijn we die cursus gaan doen en hebben onder de bezielende leiding van Oscar (wat heeft hij er een tijd in gestoken, en wat weet hij veel) en nodige biertjes gebrouwen.

Mijn eerste biertje was een dubbel (een groot succes), het tweede drouwsel was een tripel (resultaat viel tegen), het derde een winterbier (de winter blijkt langer te duren dan de hoeveelheid bier) en nu zit een Belgische Pale in het vat.

Ik hoop het nodige van jullie te kunnen leren. En ooit   -maar dat zal wel lange tijd duren-   hoop ik dat jullie wat aan mij hebben!

Reinier

Mede-brouwers,

Ongelooflijk, maar ik kan mijn eigen voornaam nog niet goed schrijven. Die is echt Reinier. Je kunt die ook omkeren. Net als Onno en Anna. Ook parterretrap is er een (wat een parterretrap ook mogen zijn).

RobinB

Welkom hier!
Dit forum biedt een schier eindeloze hoeveelheid informatie en mogelijkheid tot discussie (mbt bier dan he?)

Citaat van: Reinier op 17-03-2008  21:36 uik kan mijn eigen voornaam nog niet goed schrijven.

"Alweer" gaat je ook nog niet zo goed af zie ik! ;D

Johannes

Citaat van: RobinB op 17-03-2008  21:50 uWelkom hier!
Dit forum biedt een schier eindeloze hoeveelheid informatie en mogelijkheid tot discussie (met betrekking tot bier dan he?)

"Alweer" gaat je ook nog niet zo goed af zie ik! ;D

Aangepast. reinieR (onee andersom)  :stom: welkom op dit forum. 2 van de drie goede bieren is al een goede score voor een beginner hoor.  ;D

Oscar

Reinier, ook van mijn kant welkom... toch leuk dat een cursist zich aanmeld hier op het forum... :duimop:  En reken er maar op dat als je hier het een en
ander leest, af en toe mee discusieerd en vooral je recepten met ons deelt (zodat we die gezamenlijk kunnen perfectioneren) dat je bieren op korte termijn
vele malen beter zullen worden...Is in ieder geval mijn ervaring van de afgelopen 3 (forum) jaren... :proost2:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.