Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Een bierbrouwer in spé... Bas  (gelezen 2081 keer)

Offline Bas_B

• Eerste berichten geplaatst
  • *
Een bierbrouwer in spé... Bas
« Gepost op: 16-03-2008 13:11 u »
Beste bierbrouwers,

Ik ben even vluchtig door een aantal topics heengevlogen en zag tot mijn stomme verbazing dat mijn naam al een keer genoemd is hier  ::) Ik ben Bas Bakker, 23 lentes jong en woon momenteel in Coevorden :slaperig:. Mijn werk bevindt zich in Deventer en aangezien dat mij een zeer leuke stad leek, heb ik daar maar een huisje gekocht. Het duurt alleen nog 2 maandjes voordat ik daarin kan.

Een tijdje terug heb ik Adrie (collega van mij) 'in de weg gelopen' tijdens het brouwen... Door de verhalen die Adrie vertelt over het brouwen ben ik eens serieus gaan nadenken of dat niet iets voor mij zou zijn... Mijn liefde voor bier gaat namelijk heel ver  :proost2:! Conclusie: Ik ga een poging doen. Er zijn echter een aantal 'kleine' probleempjes.

1. Mijn kennis en kunde liggen totaal NIET op het gebied van brouwen. Daar moet de aankomende tijd verandering in komen...

2. Tijd. Zoals gezegd ga ik binnenkort verhuizen. Aangezien dit mijn eerste huisje wordt (tja, nog maar 23 jaar he;)) moet ik de complete inrichting nog aanschaffen. Daar gaat ontzettend veel tijd in zitten:(. Daarnaast heb ik ook nog een vriendin die ook wel wat tijd wil uiteraard. De aankomende 3 maad zal mijn activiteit op het gebied van het brouwen zelf op een zeer laag pitje staan. Maar in die periode kan ik natuurlijk wel punt 1 verbeteren;)

Ik zal jullie dan de aankomende tijd ook meer lastig vallen met vragen dan met het presenteren van mijn uitzonderlijk lekkere biertjes die ik in de toekomst ga brouwen!

Verder heb ik al het één en ander gehoord over een Zutphense brouwclub. Deventer-Zutphen... Dat kan wel toch? ;) Daar zal ik ookz eker mijn gezicht laten zien! Dinsdag voor de eerste keer :D

Maar goed, genoeg geneuzel over mijzelf! Ik ga de site 'even' doorlezen!

Tot proost! Groet Bas

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline MO

• Beheerder
  • Super lid
  • Land: nl
    • Muifelbrouwerij
Re: Een bierbrouwer in spé.... Bas
« Reactie #1 Gepost op: 16-03-2008 13:37 u »
Gewoon Adrie als coach blijven misbruiken. Als je dit combineert met een zeker fanatisme, dan brouw jij binnen zes maanden de beste bieren!

Offline Albertus

• De Roode Toren
  • Super lid
  • Bibo Ergo Sum
    • Brouwerij Onder de Boompjes
« Reactie #2 Gepost op: 16-03-2008 14:18 u »
Hoi Bas, leuk je nu op het forum te ontmoeten na onze  :brouwen:-ontmoeting bij Adrie. Meestal is de volgorde omgekeerd.
Tot dinsdag bij de nieuwe brouwclub  :biersmile: .

Bert

Offline JWVG

• Super lid
  • Well, that's just ..like ..uh.. your opinion, man!
« Reactie #3 Gepost op: 16-03-2008 14:48 u »
Ha Bas,

welkom op het forum! Aan Adrie zul je inderdaad een goed klankboord hebben, en verder is er hier erg veel info te vinden. En ter relativering van de 'Kennis en Kunde' van de 'dinosaurussen' op dit forum kan het geen kwaad eens naar hun eerste berichtjes te kijken. Zo kwam ik tijdens een zoek actie vanochtend een van de eerste postings van MO tegen, lang lang geleden. Je lacht je rot. >:D Zo voerde hij b.v. zijn hoofdvergisting uit zonder filtering (dus met hopresten, iers mos, kruidenresten, eiwitten). Ik ben blij dat ik dat bier nooit heb hoeven proeven. ;D

Overigens was mijn eigen bier meteen perfect   :pan:

Martin, mag ik nog steeds bij je langskomen?  ;)

:degroeten: JW

Offline MO

• Beheerder
  • Super lid
    • Muifelbrouwerij
« Reactie #4 Gepost op: 16-03-2008 16:39 u »
Haha. Ik zal niet ontkennen dat mijn brouwmethodes bepaalde evoluties of misschien wel revoluties hebben doorgemaakt. Grapjas.

Online Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
Re: Een bierbrouwer in spé... Bas
« Reactie #5 Gepost op: 16-03-2008 17:27 u »
1. Mijn kennis en kunde liggen totaal NIET op het gebied van brouwen. Daar moet de aankomende tijd verandering in komen...

En dat zal ook als je hier gewoon meeleest en af en toe meediscussieerd. Verder is het gewoon doen! De praktijk is de beste leerschool... :brouwen:

Tags: