Advertentie Brouwland

Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Helles Bock (60)  (gelezen 6590 keer)

Offline Gerb

• Super lid
  • Land: nl
  • Elk bier een experiment
    • http://huisbrouwerij-het-ferment.blogspot.nl/
Re: Helles Bock (60)
« Reactie #25 Gepost op: 20-03-2008 21:55 u »
Wow, ik zit nu aan dit bier en ik ben er toch wel erg tevreden mee.

Uiterlijk: Een flinke sis bij het openen, maar in het glas geeft het beschaafde en rustige, fijne belletjes. Oranje, koper, net niet helemaal helder, inzakkende schuimkraag.
Geur: wel iets fruitig (perzik), met wat honing, moutig, dextrineus. Weinig hoppigheid.
Smaak: Zoetig met wat ruw bittere randjes. Dit trekt misschien nog wel wat weg in de komende maand. De bitterheid is niet echt mooi. Een flinke moutigheid met duidelijke munich trekjes en dextrines. De 7% alcohol in dit bier merk ik wel achterin de keel, verwarmend. Van de gist is niet heel veel te merken.
Mondgevoel: dit bier is best wel dik, absoluut geen doordrinker. De nasmaak is droog, maar het bier is wel plakkerig.
Oordeel: dit bier moet nog even, maar ik denk dat het bier strakker en beter had geworden als ik een echt koude lagering had aangehouden.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Caspar

• Super lid
  • Back in business!
« Reactie #26 Gepost op: 21-03-2008 09:07 u »
Was dit nu je eerste ondergister?

Offline Gerb

• Super lid
  • Elk bier een experiment
    • http://huisbrouwerij-het-ferment.blogspot.nl/
« Reactie #27 Gepost op: 21-03-2008 10:12 u »
Ja, dit was mijn eerste. In de verre toekomst wil ik nog wel een koelkast aanschaffen, maar dat wordt echt volgend jaar pas i.v.m. verhuizen. Mijn tweede "ondergister" ga ik vandaag of morgen brouwen. Weer volgens het zelfde concept. Vergisten op het balkon en lageren bij 8C.

Offline Caspar

• Super lid
  • Back in business!
« Reactie #28 Gepost op: 21-03-2008 10:25 u »
Ik ga zaterdag mijn tweede ondergister bottelen... en ik ben ook echt tevreden over de resultaten tot nu toe! Ondergist geeft echt mooie strakke bieren :proost:.

Tags: