Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Bert stelt zich voor  (gelezen 1915 keer)

Offline birdieb

• Junior lid
  • **
  • Land: nl
Bert stelt zich voor
« Gepost op: 27-02-2008 20:03 u »
Dag allemaal,

Het wordt dan toch maar eens tijd om mij even voor te stellen.
Ik ben Bert, en 33 jaar.

In 2003 heb ik ooit eens bij iemand met vrienden een bier gebrouwen. Op zich erg leuk, maar het is er toen niet van gekomen om er zelf echt mee te beginnen.
In mei 2007 heb ik een bezoekje gebracht aan de bierbrouwerij in Arcen, en daarna begon het toch wel te kriebelen, en in juli was daar een heus blik starterspakket.
Sinds die tijd zit ik ook al regelmatig de berichten op dit forum te lezen.
Het eerste blikbier in augustus gebrouwen, het was de Gallia. Dit verliep allemaal goed, en met de tips van dit forum het bier in beertender vaatjes gekregen, en daarna opgedronken  ;)
Daarna wilde ik meer dan dat blikbrouwen, en heb wat met moutextract geŽxperimenteerd, en sinds kort heb ik dan de uitrusting zover dat ik all-grain kan brouwen!

Dit forum heeft bij alles bijzonder geholpen, een enorme schat aan informatie!

Groeten Bert.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline JeroenCV

• Super lid
  • Brouwen = verslavend
    • PINT
Re: Bert stelt zich voor
« Reactie #1 Gepost op: 27-02-2008 20:38 u »
Welkom Bert,

veel plezier hier.

Offline William

• Maasland thuisbrouwers genootschap
  • Super lid
  • kloek, kloek, kloek en gezondheid!
    • Kloekus
« Reactie #2 Gepost op: 27-02-2008 20:43 u »
Ook namens mij welkom Bert.

Houd ons op de hoogte van je vorderingen en belevenissen. Hier is altijd een luisterend oor.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #3 Gepost op: 27-02-2008 20:55 u »
Welkom Bert!

Zoals je al aangeeft bevat dit forum een schat aan informatie. Met behulp van de zoekfunctie is veel kennis die hier in de loop der jaren verzameld is terug te vinden. Daarnaast wordt op dit moment geŽxperimenteerd met een tagsysteem. Ook dit systeem moet helpen bij het ontsluiten van de kennis. Verder kan ik je aanraden eens te kijken bij de samenvattingen Grondstoffen, Apparatuur en Brouwproces.

Maar... als je het antwoord op een vraag niet kunt terugvinden schroom dan niet om deze te stellen. Daar is dit forum namelijk voor!

Offline bazje

• Entre Les Collines
  • Super lid
    • Bazelbrouwerij
« Reactie #4 Gepost op: 27-02-2008 20:57 u »
Welkom Bert!
Je hebt al een aantal juiste keuzes gemaakt, inclusief het kiezen van een brouwerij om te bezoeken!
Dezelfde volgorde van blik naar extract naar all-grain brouwsel heb ik ook gemaakt.
Pas op want het is echt verslavend!

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
« Reactie #5 Gepost op: 27-02-2008 22:50 u »
en sinds kort heb ik dan de uitrusting zover dat ik all-grain kan brouwen!

Bert Welkom! En we zien je eerste all-grain bier spoedig tegemoet.... :proost2:

Offline birdieb

• Junior lid
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 29-02-2008 17:24 u »
Dank voor de welkom berichten!

Zal binnenkort verslag doen op het forum van mijn eerste twee all-grain brouwsels, waarbij de eerste niet echt soepel verliep, de tweede gelukkig al een stuk soepeler, maar heb ook nog steeds vragen. In hoeverre de tweede echt beter liep dan de eerste moet ik natuurlijk nog afwachten, dat zien we over een aantal weken pas. :D

Tags: