Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Ton stelt zich voor  (gelezen 1050 keer)

Offline TonH

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Land: nl
Ton stelt zich voor
« Gepost op: 25-02-2008 11:55 u »
In de vorige eeuw maakte ik reeds bier: eerst met pakketten (om te proberen), later echt met gerst en hop en eventuele toevoegingen. Er bestonden nog geen computers met fora, zoals dit. Vrienden en kennissen waren het panel en  tevens de backbench om te beoordelen of de brouwsels geslaagd waren.
Tengevolge van opgroeiende kinderen is deze hobby wat in het vergeethoekje geraakt, maar nu heb ik weet tijd. We zijn bezig om de apparatuur aan te passen en dat lukt vrij aardig. Ik brouw per keer ca 10 liter: groter wil ik niet. Een kerstbier(!) en een ale staan te wachten voor consumptie.
Mijn achtergrond is enigszins chemisch met kantoorervaring. Dit betekent dat ik vrij veel opsteek van allerlei topics op dit forum.
Hoewel ik geen (echte) klonen wil maken, ben ik ge´nteresseerd in Rochfort 8. Ik heb het klooster ooit eens bezocht (met uitzondering van de brouwerij. Dat was verboden toegang). Maar dit forum biedt voldoende aanknooppunten voor de Rochefort. Pagina's zat om nog door te spitten.
Ik woon in het zuidwesten van het land, daar waar traditioneel brouwerijen stonden.

TonH

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • Land: nl
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
Re: Ton stelt zich voor
« Reactie #1 Gepost op: 25-02-2008 12:00 u »
Ton welkom op dit forum,

toch leuk dat je de hobby weer op hebt kunnen pakken...of je wilt of niet, deze hobby laat je niet los.... :brouwen:

Tags: