Ton stelt zich voor

Gestart door TonH, 25-02-2008 11:55 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TonH

In de vorige eeuw maakte ik reeds bier: eerst met pakketten (om te proberen), later echt met gerst en hop en eventuele toevoegingen. Er bestonden nog geen computers met fora, zoals dit. Vrienden en kennissen waren het panel en  tevens de backbench om te beoordelen of de brouwsels geslaagd waren.
Tengevolge van opgroeiende kinderen is deze hobby wat in het vergeethoekje geraakt, maar nu heb ik weet tijd. We zijn bezig om de apparatuur aan te passen en dat lukt vrij aardig. Ik brouw per keer ca 10 liter: groter wil ik niet. Een kerstbier(!) en een ale staan te wachten voor consumptie.
Mijn achtergrond is enigszins chemisch met kantoorervaring. Dit betekent dat ik vrij veel opsteek van allerlei topics op dit forum.
Hoewel ik geen (echte) klonen wil maken, ben ik geïnteresseerd in Rochfort 8. Ik heb het klooster ooit eens bezocht (met uitzondering van de brouwerij. Dat was verboden toegang). Maar dit forum biedt voldoende aanknooppunten voor de Rochefort. Pagina's zat om nog door te spitten.
Ik woon in het zuidwesten van het land, daar waar traditioneel brouwerijen stonden.

TonH

Oscar

Ton welkom op dit forum,

toch leuk dat je de hobby weer op hebt kunnen pakken...of je wilt of niet, deze hobby laat je niet los.... :brouwen:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.