Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Lambiek Girardin  (gelezen 1728 keer)

Offline toon van den broek

• Super lid
  • Land: nl
Lambiek Girardin
« Gepost op: 01-03-2008 21:41 u »
Hallo beste bierliefhebbers,

Was afgelopen week weer even in BelgiŽ en dan wordt natuurlijk even de voorraad geuzes aangevuld. In Groningen (slijterij v.Erp) waren ze op en ik betaal ook liever niet 7 of 8 euro voor mijn dagelijkse fles. Heb besteld bij het 'Huis van de Geuze'.
Zijn redelijke prijzen daar, want je betaalt een kleine 3 euro. Dat is nog niet goedkoop maar wel te betalen.
Zag ook dat er zg. culitainers van Girardin aangeboden werden. Inhoud 10 ltr lambiek in een kartonnen doos met plastic zak erin, eigenlijk net als wijn soms verkocht wordt. Kost 25 euro, dus dat leek me aardig.
Maar wat heeft Meneer Girardin er eigenlijk ingedaan vraag ik me af? Het is gefilterd, klein beetje zoetig, veel te weinig zuur en waarschijnlijk ook gepasteuriseerd. Ik meng 'm nu maar met die heerlijke Cantillon, of oude geuze Girardin 1882. Dan is het te drinken.
Heb ook gezocht naar informatie maar kan er niks over vinden. Weten jullie hier meer van?

Groetjes Toon van den Broek.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline lambicus

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: be
Re: lambik girardin
« Reactie #1 Gepost op: 01-03-2008 23:40 u »
Toon,

Ikzelf koop ook steeds Girardin omdat dat de goedkoopst oude geuze is. Ik vind hun geuze met een zwart etiket best lekker maar hun kriek is ook aangezoet waardoor hij niet te drinken is.
Als je nog eens in BelgiŽ komt raad ik u de Bierschuur aan, daar kost Girardin Ä2,3 voor 75cl en Ä1,25 voor 37,5cl.

groeten,
Jonas

Tags: