Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Vin de Cereale  (gelezen 14995 keer)

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: Vin de Cereale
« Reactie #50 Gepost op: 09-04-2008 23:20 u »
Zijn nr. staat niet in mijn boekje... Heb net mail gestuurd naar hem (profiel), ben benieuwd!

Een mail had ik al eerder gezonden, maar daar heeft hij deze week niet op gereageerd.
Sommigen van de beheerders hebben zijn nummer maar het nu te laat om te bellen.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Menno

• Super lid
  • PINT moet GROTER!
« Reactie #51 Gepost op: 09-04-2008 23:24 u »
De 'harde kern' van het forum kent elkaar aardig tot erg goed.

Sociale controle op een forum is niet verkeerd, toch?

Misschien dat iemand contact met hem kan opnemen? Ik vind het niet des' Edgars, om zonder kennisgeving niets meer van zich te laten horen...

oranjeboombiertje

• Gast
« Reactie #52 Gepost op: 10-04-2008 00:48 u »
Ja, het is toch wel erg rustig zo zonder Edgar af en toe tussendoor. Vreemd :denken:

:degroeten:
Wesley

Offline Menno

• Super lid
  • PINT moet GROTER!
« Reactie #53 Gepost op: 11-04-2008 09:36 u »
Ik heb bericht van Edgar. Hij is onverwachts privé erg druk. Verder gaat alles goed met hem. Binnenkort is hij weer op het forum aanwezig.  :hoera:

Offline thibolleke

• Super lid
  • Land: be
  • beerteam world press
« Reactie #54 Gepost op: 21-04-2008 22:58 u »
Ik heb gisteren op de openbrouwerijendag in Rodenbach (slechts) 1 Vin de Céréale gekocht.

Even prologen:
Ik lust graag bier. Maar wat ik niet lust, is van die gore zure 'op eiken foeders' vergiste stinkbieren. Dat noem ik geen bier meer. Geuze, bijvoorbeeld. Dat krijg ik niet binnen, echt niet.
Wijn moet ik ook niet hebben, veel te droog, te alcoholisch, en er zijn maar heeel weinig wijnen die dat 'complexe' van bier kunnen evenaren.
Nu ken ik mijzelf ondertussen goed genoeg. En vanaf ik weet dat een bier zuur is, of op eiken foeders heeft gestaan blijf ik gewoon van dat bier af.

Nu zit ik dus duidelijk voor een 'vin de céréale',
geen kraag, dat wist ik al van eerdere posts.
Geur: alcoholisch, iets houtigs (eiken hout denk ik   ;D), geur geeft een indruk van wijn.
Smaak: ik proef heel voorzicht, ik probeer zo weinig mogelijk vooroordelen te vellen... : gewoonweg fantastisch heerlijk!!! :nut:

Hoe kan dit nu?? Dit is het lekkerste biertje dat ik al in lange tijd heb gedronken. Met al mijn vooroordelen erbij, en het toch nog zo heerlijk vinden.
"Een engeltje da op a tong pist" zouden we hier int Antwerpse zeggen.

Heel complexe smaak, en elke extreme toets word weer in evenwicht gebracht door een ander minstens even extreem smaakcomponent.
Ik ga het hierbij houden en gewoon verder van dit unieke biertje genieten.
Had ik er maar meer van gekocht...

Offline Menno

• Super lid
  • PINT moet GROTER!
« Reactie #55 Gepost op: 21-04-2008 23:41 u »
Nu zit ik dus duidelijk voor een 'vin de céréale',
geen kraag, dat wist ik al van eerdere posts.
Geur: alcoholisch, iets houtigs (eiken hout denk ik   ;D), geur geeft een indruk van wijn.
Smaak: ik proef heel voorzicht, ik probeer zo weinig mogelijk vooroordelen te vellen... : gewoonweg fantastisch heerlijk!!! :nut:
Ha! Wéér een overstag! Welkom bij de club, Thibo!  :hoera:

Ik ga het hierbij houden en gewoon verder van dit unieke biertje genieten.
Had ik er maar meer van gekocht...
Ik zou er ook nog graag één willen proberen. Martin, jij toch ook? :lekkerbier:

Offline thibolleke

• Super lid
  • beerteam world press
« Reactie #56 Gepost op: 21-04-2008 23:46 u »
Ik kan er altijd nog wel eens terug naartoe rijden voor een krat..... Al was het wel de overschot dat ze aan het verkopen waren. Het is ook nog maar 1 keer gebrouwen, dus vanaf dat deze op zijn zal het nog wel een paar jaar (of zefs nooit meer) duren voor ze die terug hebben. Hebben ze mij toch verteld....  :weetniet:

Offline Edgar

• Super lid
« Reactie #57 Gepost op: 22-04-2008 07:46 u »
Grappig, hoe smaken kunnen verschillen. Ik hoop toch wel dat je de oxidatiesmaak hebt kunnen waarnemen. Zo niet: als in de toekomst een bier je doet denken aan Vin De Ceréale, dan is het geoxideerd! ;)

Offline thibolleke

• Super lid
  • beerteam world press
« Reactie #58 Gepost op: 22-04-2008 14:55 u »
Net als MO zei, oxidatie is zeker aanwezig. Maar het stoorde niet. Het bier was zeker complexer van smaak dan alleen maar een oxidatie smaak hoor!

Offline MO

• Beheerder
  • Super lid
    • Muifelbrouwerij
« Reactie #59 Gepost op: 23-04-2008 12:01 u »
Zal ik jullie eens wat vertellen. Echt waar: ik heb er nog eentje staan. Mjammie!

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
« Reactie #60 Gepost op: 23-04-2008 12:09 u »
Ik vond 'm een 2e glas echt niet waard....( zij een geuze liefhebber )  :ziek:

Offline thibolleke

• Super lid
  • beerteam world press
« Reactie #61 Gepost op: 23-04-2008 21:20 u »
( zij een geuze liefhebber )  :ziek:

En als geuze hater vond hem dan weer té gek!  ;D Ik zou nu ook niet 2 glazen achtereen van kunnen drinken. (die 37,5 cl vind ik zelfs al naar de ruime kant)
Maar om zo eens af en toe eentje te drinken..... hmmmm :lekkerbier:

Tags: