12-04-2008 Forumuitje Burg Bieren Ermelo

Gestart door Jacques, 04-02-2008 15:58 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Caspar

Ik had een briefje achter gelaten bij Tinneke, maar deze is blijkbaar niet gecommuniceerd ;).

A is de S04 korrel en B de Wyeast. Persoonlijk vind ik de Wyeast versie wat milder en cleaner inderdaad, maar de verschillen zijn erg klein. Ben benieuwd naar toekomstige proeven!

Jacques

Wat foto's.


Edgar zorgt voor een lekker ontbijt voor de beheerders na een avond flink proeven van elkaars biertjes en nog wat commerciële bieren. Zo'n 17 bieren in totaal (kleine slokjes).




De huishoudelijke kanten van Martin en Adrie.




We zitten vlak bij Barneveld...



Sportief naar Burg Bieren (ruim 9 km lopen).



Jan van Wilgenburg geeft uitleg bij zijn oude brouwerij.



Vergisten in blauwe plastic vuilniszakken.





De nieuwe brouwerij in aanbouw.




Gezellig samenzijn.

Klik hier voor alle foto's.



Oscar

Wie waren eigenlijk die hardrockers ?  ;D ;D

Adrie

Het lukt mij wel om de link te openen, maar vervolgens zie ik een blanco pagina en hij blijft blank ook na herladen.  :weetniet:

oranjeboombiertje

Wanneer is eigenlijk het volgende forum uitje ;D

Oscar

Ligt aan jou kant (denk ik of jou provider)... Bij mij doe ie het wel.

Tsjerk

Ik heb 80 fotos gemaakt. Hierbij een aanvulling op de fotos Jacques.














Tsjerk


Arie

Erg leuk om al die foto's even te bekijken. Het was inderdaad erg gezellig  :proost2:

Maar ik heb nog wel even een vraag. Ik ben zaterdag tussen het bierproeven door met MO even door de winkel gelopen. Hij wees mij op een bier van "Stichting Noordhollandse Alternatieve Bierbrouwers" (SNAB). De beste bieren van Nederland volgens MO. Ik heb de SNAB Pale Ale gekocht. Ik heb dit bier gisteravond even geproefd. Man, man, man wat een hemels biertje is dat zeg.  :lekkerbier: :lekkerbier: Volgens mij heeft MO wel gelijk wat die bieren betreft.

Nu komt het. Op de fles staat Pale Ale en een kleur waarde van ~32 EBC. Nu ben ik al een hele poos aan het zoeken naar een Pale Ale recept wat hier op lijkt, maar geen recept is zo donker dan deze Pale Ale.  :weetniet:
Heeft iemand van jullie misschien een suggestie waar ik moet kijken? Of moet ik het percentage donkere mout in een recept gewoon wat opschroeven?

 :degroeten:
Arie

Sietze K

Citaat van: Arie op 15-04-2008  21:33 uNu komt het. Op de fles staat Pale Ale en een kleur waarde van ~32 EBC. Nu ben ik al een hele poos aan het zoeken naar een Pale Ale recept wat hier op lijkt, maar geen recept is zo donker dan deze Pale Ale.  :weetniet:
Heeft iemand van jullie misschien een suggestie waar ik moet kijken? Of moet ik het percentage donkere mout in een recept gewoon wat opschroeven?

 :degroeten:
Arie
Op het forum te vinden :SNPA kloon. 87.5% pale mout 7 EBC en 12.5% Aromamout (Amber) 150 EBC.
Hiermee krijg je een kleur van ca 33 EBC. Dit is een recept voor een Amerikaanse stijl pale ale. Je zou de hop gift kunnen veranderen voor een andere stijl pale ale. :brouwen:  :degroeten: Sietze.

RobinB

SNAB maakt volgens mij wel erg lekkere bieren, al kan ik hier alleen de IJsbok krijgen. Jammer.

Arie

Sietze, bedankt voor je reactie. :duimop:

 :degroeten:
Arie

MO

Ik hoop dat mijn andere "tips" ook zo goed smaken. Ik zit er ook wel eens naast hoor.

Arie

Hallo MO,

Tot dusver heb ik nog niet veel bieren geproefd. Alleen gisteravond de Rodenbach Grand Cru opengetrokken. Nou dat is niet echt mijn ding hoor. Misschien moet je dat spul wel leren drinken, maar ik vond het niet echt lekker. Bij het doorslikken kreeg ik een vreemd "branderig, koolzuurachtig" (ik weet het niet precies te omschrijven) gevoel achter in de keel.

 :degroeten:
Arie

Oscar

Citaat van: Oscar op 14-04-2008  19:58 uWie waren eigenlijk die hardrockers ?  ;D ;D

 :weetniet: :weetniet:

Sietze K

Citaat van: Oscar op 17-04-2008  12:52 u:weetniet: :weetniet:
Hoe bedoel je hardrockers ?  :denken:

Menno

Arie, jammer dat je de Rodenbach Grand Cru niet kan waarderen, ik vind het een fantastisch bier!  :groots:

Citaat van: Oscar op 14-04-2008  19:58 uWie waren eigenlijk die hardrockers ?  ;D ;D

Citaat van: Sietze K op 17-04-2008  13:02 uHoe bedoel je hardrockers ?  :denken:

Ik denk deze heren (naast Johannes):


Wél voorgesteld, maar ik ben de namen even kwijt...  :verbergen: Ze komen uit omg. Ede / Wageningen en waren met de fiets naar Ermelo gekomen. Overnachten zouden ze doen in een tentje nabij Burg.  ;)

 :degroeten:

De-Geert

De rechter is in ieder geval een vooraanstaand lid van het Wagenings Hobbybrouwers Overleg, genaamd Stefan.

Oscar


De-Geert

Tsja, op deze manier worden nieuwe mensen niet echt aangemoedigd naar dit soort uitjes te komen.  :neenee:

Caspar

Dat zijn basterd-brewer en een vriend.

Oscar

Hee, ik heb niets tegen hardrockers hoor. Ik had vroeger ook een matje... ;D ;D

Menno

Citaat van: Oscar op 17-04-2008  15:17 uHee, ik heb niets tegen hardrockers hoor. Ik had vroeger ook een matje... ;D ;D

Kim Oscar Wilde...  ;D ;D ;D

Nog héél effe off-topic dan: luisterde je dan ook naar Vara's Vuurwerk met Henk Westbroek?  :D

Oscar

Citaat van: Menno op 17-04-2008  16:07 uluisterde je dan ook naar Vara's Vuurwerk met Henk Westbroek?  :D

Yeah !!

Menno

Heb jij daar nog opnamen van? Mijn MC's zijn aan gort gedraaid...  :'(

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.