Bier verkleuren

Gestart door -J DOPP, 14-01-2008 19:20 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JeroenCV

Toch snap ik niet waarom je niet hetzelfde doet als wat ik heb gedaan. Kleurstof voor het bottelen/afvullen toevoegen. Uit de tap komt dan gewoon groen bier. Klaar.


Jasperboe

Omdat onze kleurstof gebaseerd is op oa. E131 welke volgens sommigen in dit topic aan eiwitten schijnt te kleven en waardoor uiteindelijk deze blauwe kleurstof zal uitzakken en hoogstwaarschijnlijk in het begin eruit getapt wordt (met het gist).

Het probleem is ook dat we 4 lichtingen van 50 L maken vrij kort achter elkaar. We kunnen dus niet een paar weken wachten, de 1e lichting 50 L bekijken en dan pas weer verder gaan.

Edgar

 :idea: Kan je de vaten niet overpompen vlak voor het tappen? Onder koolzuurdruk dus. Met kleurstof in het nieuwe vat.


Meer ideeën heb ik niet hoor.

JeroenCV

Ik zal thuis eens kijken welke E-kleurstof ik heb gebruikt (weet niet uit mijn hoofd).

JeroenCV

Nou mijn kleurstof bevatte ok E131, met E330 en E211. De kleurstof heeft geen spul gevormd met eiwitten en is niet uitgezakt. Dus huppa in je bier mieteren voor het afvullen en je kan een groen bierfeest tegemoet zien.

Jasperboe

 :hoera: Gaan met die banaan dus.  :hoera:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.