RVS bruissteentjes, gezamenlijke inkoopactie?

Gestart door Menno, 08-01-2008 13:08 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bazje


Menno

Morebeer is toch USA? Zo ja, dan heb je toch te maken met invoerrechten (bij gezamelijke inkoop)?  ???

Sietze K

Citaat van: MO op 08-01-2008  22:27 uNiemand werkelijk geïnteresseerd  in de Hollandsche actie?
:idea: Ik ook wel.

Edgar

Citaat van: Menno op 09-01-2008  00:21 uMorebeer is toch USA? Zo ja, dan heb je toch te maken met invoerrechten (bij gezamelijke inkoop)?  ???

Maar bij $ 12,50 zijn die invoerrechten te behappen hoor.

MO

Mmh, ik moet toegeven dat ik de aansluiting op het Alltech bruissteentje ook niet ideaal vind. Ik begin te twijfelen, wat aparte hopppies erbij zou toch ook niet verkeerd zijn.

Jacques

Ik heb ook zo'n 'steentje'



De aansluiting vind ik ideaal in combinatie met een smalle gewapende slang die ik met behulp van een slangenklem aan mijn luchtpomp vast gemaakt heb.

Artur


Gerb

Wat is dan de binnendiameter van de slang die hierop past? Mijn 'gewone' aquariumpompslang lijkt niet te passen, die heeft een diameter van ongeveer 2-3 mm.

Jacques

Deze slang past er op.
Om het passend te maken heb ik de slang een stukje slang met een kleiner diameter geschoven. Verder gebruik ik dus ook een slangenklem aan de kant van de pomp.

Glorfindel

Citaat van: Jacques op 09-01-2008  09:12 uDeze slang past er op.
Deze slang heeft een binnendiameter van 16mm, dat is veel dikker dan de gewone aquariumslang. Is dat handig?

Omdat het een onderdeeltje is dat een brouwcariere meegaat, ben ik eigenlijk op zoek naar een die op gewone aquariumslang gaat. Zonder slangenklem; gemak dient de mens. :D Het hoeft dan niet het allergoedkoopste te zijn.

 :degroeten:


Jacques

Het gaat om de gewapende slang met de kleinste diameter uit het assortiment. Deze slang past perfect op het 'steentje'. Ik kan nu niet meten. De preciese diameters zal ik vanavond doorgeven.

RobinB

Misschien dan de 10x15mm?
16x22mm is formaat tuinslang!

Mijn pompje zit in de catagorie van Gerb, dus met een slangetje van ca 3 mm...  :-\

Jacques

De slang is een stuk dikker dan een normaal aquariumslangetje maar dunner dan een normale tuinslang.

Glorfindel

Citaat van: Jacques op 09-01-2008  09:58 uHet gaat om de gewapende slang met de kleinste diameter uit het assortiment. Deze slang past perfect op.
Ok, ik dacht dat de slangenklem nodig was om het steentje vast te zetten, dat heb ik liever niet. Een beetje goochelen om de slang op de pomp aan te sluiten is geen probleem.

 :degroeten:

Oscar

Even een vraagje, kun je op zo'n bruissteentje ook een pompje van 30 liter/uur of 50 liter/uur aansluiten ?
Eigenlijk heb ik al zo'n bruissteentje (Van Brouwland) maar ik moet daar minimaal en pompje van 100 liter/uur op aansluiten (nu is die regelbaar tussen 50-100 liter per uur) maar voor een kleine starter is dat wel wat veel. En op de laagste stand blaast ie nog harder dan een enkele 50 liter pompje.

Glorfindel

Citaat van: Oscar op 09-01-2008  10:16 uEigenlijk heb ik al zo'n bruissteentje (Van Brouwland) maar ik moet daar minimaal en pompje van 100 liter/uur op aansluiten.
Waarom moet dat? Heeft een kleiner pompje te weinig vermogen?

 :degroeten:

Oscar

Juist! Dan komt er dus geen lucht uit het bruissteentje... :-\ :-[

Menno

Oei, de capaciteit van je beluchtingspompje is dus wel degelijk van belang!

Ik heb nu DEZE inmiddels in mijn bezit. Gaat dat wel goed icm het RVS bruissteentje?  ???

Oscar

Wat is het vermogen (liter/uur) van dit pompje?

Menno

Citaat van: Oscar op 09-01-2008  11:25 uWat is het vermogen (liter/uur) van dit pompje?
Zal ik vanavond thuis moeten bekijken, ligt niet in mijn fietstas...  ;D

Edgar

Liters per uur is niet echt het criterium, alhoewel dat wel samenhangt met de kracht van het pompje. Het is ook niet gezegd dat de steentjes die door ons besteld zouden worden, dezelfde weerstand geven als de Brouwland steentjes. Ik zou gewoon proberen en als het nodig blijkt, alsnog het pompje aanpassen.

Caspar

Ik heb er eentje van Brouwland en eentje van de dierenwinkel (een zwaardere pomp), die van Brouwland werkt juist veel beter (mooie fijne belletjes)!

loghum

Hoi, ik wil ook graag meedoen met de gezamenlijke inkoop van een RVS bruissteentje
M.v.g.
Loghum

goom


Menno

Citaat van: Oscar op 09-01-2008  11:25 uWat is het vermogen (liter/uur) van dit pompje?

Het pompje dat ik aangeschaft heb bij Brouwland is een Elite A-799 van http://www.hagen.com/.
Er staat vermeld dat het geschikt is voor een aquarium van 20 ltr. Veel wijzer word ik niet...  ???

Verder is er véél Franse uitleg. En ik ken wel een Frans in Oss, maar die is duidelijker dan de beschrijving!  ;D

Aanvulling:
Via de site (klik dan op UK) zie ik dat de capaciteit 900cc per minuut is. Druk van 1.0PSI, 220-240V en 2watt

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.