RVS bruissteentjes, gezamenlijke inkoopactie?

Gestart door Menno, 08-01-2008 13:08 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Menno

Citaat van: Edgar op 08-01-2008  11:11 uOok de prijs voor zo'n inox-steentje is toch wat erg stijf inderdaad. € 16,xx bij http://www.hopandgrape.co.uk/ (STA20069953), misschien wat bijbestellen en je hebt 't er uit.

Misschien een gezamelijke inkoopactie opzetten? Kost £11,25 p/st. Heb inmiddels mail verstuurd naar enquiries@hopandgrape.co.uk met (o.a.) vragen over bijkomende kosten richting Nederland (gevraagd per stuk en per 10-15 stuks).  ???

Ik kan helaas de inkoopactie niet doen, simpel omdat ik géén credit card heb.  ;) Of kan e.e.a. wel voor voorbereiden (inventariseren), maar dan moet een ander de daadwerkelijke bestelling via Internet doen!  8)

Het betreft dus artikel:

This 2micron stone will work satisfactorily with a standard aquarium air pump.

Menno

Citaat van: Menno op 08-01-2008  13:08 uHeb inmiddels mail verstuurd naar enquiries@hopandgrape.co.uk met (o.a.) vragen over bijkomende kosten richting Nederland (gevraagd per stuk en per 10-15 stuks).

Inmiddels reactie:
"Hi,

Thanks for the enquiry.

One would be £1.50.

Approx. cost for sending 10 or 15, as they are high value, would be £17 which is our standard courier cost to the Netherlands. For that charge you can, if you wish, order up to 30kg if it all goes in one parcel.

We only have 3 in stock at the moment and will probably be about 6 weeks before we get any more. 3 would be £1.75.

If you order using somebody else's card could you please supply the card holders address in the comments box at the end of the order form.

Hope this helps.

Regards
Patsy Braithwaite

Hop & Grape
www.hopandgrape.co.uk
(+44) 01325 380780
For all that's best in wine & beer making
"

Dit begint eigenlijk erg off-topic te worden, zou één van de moderators het willen afsplitsen naar een nieuw topic? BVD!

Oscar

De Prijs is 1,50 Pond, bij de huidige wisselkoers komt dat op zo'n € 2,- per stuk. Voor die prijs mag je er eentje voor mij bestellen...
Als iemand deze inkoop gaat regelen (Menno doe jij dat?) dan stuur ik een mailtje mijn gilde in...

Edwin

Hmm met die verzendkosten kun je beter drie keer drie (of een veelvoud daarvan) bestellen. Dat is toch een stuk goedkoper dan alles tegelijk...
Zitten daar de invoerkosten e.d. al bij?

Edwin

Edwin

Ha Oscar,

Die € 2,- slaat dan op de verzendkosten en niet op de stenen. Die kosten dus zo'n € 16,-. Samen dus zo'n € 18,- en dan moeten ze nog in Nederland verzonden worden.

Edwin

Menno

 :lessmile: ATTENTIE: letten jullie wel op het verschil tussen de £ (GBP) en de € (EUR)?  ;) :lessmile:

Ik meen dat €1,- gelijk is aan £0,75. £15,75 wordt dan €21,-.  :duimop:

15 stuks à £15,75 + £17,- = £253,25 oftewel €337,67. Per stuk is dit dan ongeveer €22,50 p/st. Als ik nog kan rekenen, tenminste...  :pan:

Oscar

zie http://www.iforex.com/scripts/rates/xconvert.aspx?act=lang&lang=English&SID=65836

1 Pont is zo'n € 1,34   Dus dat wordt dan inderdaad €21,10 + €2 verzendkosten naar Nederland...Totaal dus € 23,10 en bij grote aantallen ietsje lager.
Toch nog een redelijke prijs... Ik doe het ervoor  :duimop:

Jacques

Citaat van: Edwin op 08-01-2008  21:01 uZitten daar de invoerkosten e.d. al bij?

Engeland is toch een EU-lidstaat. Dit betekent volgens mij dat er geen invoerkosten zijn.

den_organolept

Dat klopt helemaal Jacques, zolang je er geen kant en klaar bier bij besteld heb je niets met de belastingdienst te maken.

MO

Toch hebben we in het verleden minder betaald, ik meen iets rond de 15 euro per steen. Even zoeken...

Gevonden (link).

De kosten waren toen ongeveer 17 euro. Toch goedkoper dan het Engelse adres, en precies de kwaliteit die we willen, want er zijn er al ongeveer 40 ingekocht.

Omdat ik in een goeie bui ben, wil ik wel weer bestellen. Eerst maar eens 10 gegadigen.

Iedereen eens met een inkoopactie in Nederland?


jelle

Wanneer je ze hier besteld, https://www.craftbrewer.com.au/shop/products.asp
Komt het neer op € 12 per stuk daar komt nog vracht bij = € 6 per bestelling van 7 stuks.

Groet jelle

Jacques

Maar dan krijg je wel te maken met invoerrechten...

MO

Hier is de nieuwe link:

http://www.discoverysciences.com/product.aspx?id=2392

Dit is volgens mij nog steeds Alltech Breda.

We hebben toen artikelnummer 28870 besteld. Die heeft een porie grootte van 10 micrometer. Eigenlijk te groot, maar het lijkt me voldoende aangezien er tientallen thuisbrouwers goede starter mee maken. Mijn starter staat altijd gewoon in een met microgevulde gevulde (fruit, keuken, jonge kids) huiskamer met een sterielfilter uit het jaar nul.

Edgar


jelle

Citaat van: Jacques op 08-01-2008  22:00 uMaar dan krijg je wel te maken met invoerrechten...
Hoeveel zou dat zijn.

jelle

Hallo

Deze bruissteentjes lijken we op de geluiddempers die op enkelwerkende luchtcilinders zitten.
Zou dat ook goed kunnen werken.

Groet jelle

Glorfindel

Mijn keramisch bruissteentje is overleden. Bij Brouwland kosten RVS bruisblokjes 33 Euro per stuk. Mijn interesse is dus gewekt!

 :degroeten:

    Pieter

MO

Niemand werkelijk geinteresseerd in de Hollandsche actie?

Menno

Citaat van: MO op 08-01-2008  21:56 uToch hebben we in het verleden minder betaald, ik meen iets rond de 15 euro per steen. Even zoeken...

Gevonden (link).
Dat klopt, Martin, ik kon mij dat ook herinneren. Jouw link is begonnen medio 2004, producten worden duurder (weten we allemaal inmiddels)... :'(

Citaat van: MO op 08-01-2008  21:56 uDe kosten waren toen ongeveer 17 euro. Toch goedkoper dan het Engelse adres, en precies de kwaliteit die we willen, want er zijn er al ongeveer 40 ingekocht.
Ik denk ook niet dat mijn van Edgar geciteerde voorbeeld het uitgangspunt moet zijn, het was gewoon een aardig idee. Zeker omdat de laatste tijd er weer nieuwe forum-leden erbij zijn gekomen en omdat men bepaalde processen wil leren cq. verbeteren nav de diverse discussies over beluchten.

Citaat van: MO op 08-01-2008  21:56 uOmdat ik in een goeie bui ben, wil ik wel weer bestellen. Eerst maar eens 10 gegadigen.

Iedereen eens met een inkoopactie in Nederland?
Je bent te goed voor deze wereld, Martin! :D
Ik heb ook interesse in een RVS beluchtingssteentje, overigens. Waar vandaan maakt mij niets uit! :)

Citaat van: Edgar op 08-01-2008  22:02 uGoeie actie trouwens Menno :duimop:
Thanks mate!  8)

Bierke

Hoikes allemaal,

Ik heb bij de vorige gezamelijke inkoopactie meegedaan. Maar die rvs bruissteentjes van toen hebben maar een piepklein aansluitpunt voor een darmpje. Valt er in de giststarter gewoon af als ik er geen teflon rond doe. Het rvs-steentje zelf werkt echter prima!
Het exemplaar bij 'die engelsen' lijkt me veel degelijker en lijkt ook op dat type van bij Brouwland. Met een slangtuitje er aan.
Misschien kunnen we eens een gezamelijke inkoopactie bij Brouwland organiseren. Misschien gaat er dan ook van de prijs (nu 33.95 Euro!!) af als Bart Balis in 1 keer een groot aantal rvs bruissteentjes kan verkopen!!
Zou toch jammer zijn dat we zomaar in het buitenland gaan kopen zonder ons eigen Brouwland de kans te geven prijs te maken voor een gezamelijke aankoop, nietwaar?
Voor er hier op het forum over een aankoop van refractometers werd gesproken kostte deze € 95 bij Brouwland, nu slechts nog € 68.99!! Opmerkelijk.

Met vriendelijke brouwgroeten, :hoera:
Bierke

Glorfindel

Citaat van: MO op 08-01-2008  22:27 uNiemand werkelijk geinteresseerd in de Hollandsche actie?

Ja, ik wel!

 :degroeten:

Oscar


Edgar

Bierke heeft wel een punt, maar op vlak van de bruissteentjes (zowel die groene ondingen als de prijs van de RVS exemplaren) hebben we ons al eerder uitgesproken richting Brouwland. We hoeven ze niet aan het handje te nemen nietwaar. Bart leest wel mee, als er iets te regelen is zullen we 't wel horen ;)
(Anders denkt iedereen nog dat we hier niet meer kritisch kunnen zijn naar Brouwland)

Mijn voorbeeld van hopandgrape was inderdaad zomaar een voorbeeld, misschien als we nog even de tijd nemen om te zoeken kunnen we nog iets veel beters vinden. Ik herinner me nog een post van een forumlid... hmmm... al een tijdje geleden... :denken:

Menno

Jouw voorbeeld heeft ook als voordeel dat er hop verkocht wordt, zag ik zojuist. Ik heb geen tijd genomen om prijzen te vergelijken / omrekenen of exacte producten te bekijken (zag wél Amarillo, Louis... ;D), maar het zou zelfs iets breder kunnen worden.  ;)

Hans (Lagos)

Het betreft dus artikel:

This 2micron stone will work satisfactorily with a standard aquarium air pump.

Bekend filtertje,Hier pas gekocht voor $12,50 bij Morebeer, met de lage dollar de moeite waard om op hun site rond te neuzen.

Beetje dikke aansluiting maar verder prima, ik heb er hier in Spanje wel een zware regelbare luchtpomp bij gekocht.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.