Voorkoeler

Gestart door Paulo, 31-03-2008 17:29 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paulo

Beste mensen,

Hoeveel betaal je ongeveer voor een voorkoeler (voor de whirlpool) op industriële schaal? Ik zou hiervoor een betrouwbare site nodig hebben en een geschatte waarde?

merci

Paulo 

Bierke

Hoi Paul,

Over hoeveel liter spreek je hier?
Je wil meteen van de warme én de koude 'trub' vanaf zijn?

Met vriendelijke brouwgroeten,
Bierke

Paulo

Het gaat hier over een koeler voor een volume te koelen van ongeveer 500-700 hl. De hete trub wordt er na de koeling in de whirlpool uitgehaald, maar als er een beter alternatief is zou ik het altijd graag horen. Voor de koude trub te verwijderen, doe ik in de eindfiltratie met KG-filter en zo...

Met vriendelijke groeten,

Paulo

Eduard

500-700 HECTOliter? Da's 50 - 70 m3. Of bedoel je 5-7 hectoliter? ;D

In dat laatste geval volstaat in principe een tegenstroomkoeler, zonder koeler in de kookketel. Althans, naar mijn idee en ervaring.

William

Citaat van: Paulo op 31-03-2008  17:29 uHoeveel betaal je ongeveer voor een voorkoeler (voor de whirlpool) op industriële schaal? Ik zou hiervoor een betrouwbare site nodig hebben en een geschatte waarde? 

Er stond hier pas iets over een voorkoeler die bij melkinstallaties wordt gebruikt (een paar honderd liter melk koelen van 36 naar 10 ºC binnen een half uur). Hier ergens een link. Of even contact opnemen met Jelle.

jelle

Hallo

Het nieuwste op het gebied van voorkoelers vind je hier. http://www.wijsmanhandelenadvies.nl/voorkoeler.htm

Kost wat maar dan heb je ook wat.
Overigens op kapaaza staan er ook 2.
Zoeken naar voorkoeler of melkkoeler.

Groet, Jelle

EBC

Zeg Paulo, ben jij een hobbybrouwer, of een student bezig met een scriptie? Ik ben zomaar benieuwd...

Paulo

Beste mensen,

Ik ben beide, een student en een hobbybrouwer en ik ben zeer geïnteresseerd in alles wat met  mouten en brouwen te maken heeft. Ik vind het een toffe site om vanalles te weten te komen en ideeen op te doen. Ik zie veel leerstof over brouwen maar over het technisch aspect kom ik op deze site heel veel te weten.

Groeten

Paul

RobinB

Ook alleen uit nieuwsgierigheid; waarom wil je batches van 500-600 l maken?
Dat zijn mijns inziens meer semi-professionel hoeveelheden?


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.