Liefmans failliet

Gestart door Piet_v, 21-12-2007 15:53 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Piet_v

http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=DMF21122007_055&kanaalid=11

En gezien de prijzen v/d grondstoffen volgen er in 2008 waarschijnlijk nog anderen ...

Adrie

Ajaj, dit is treurig nieuws. Ondanks het verpesten van de Goudenband had ik toch goede herinneringen aan deze brouwerij.

Oscar

Zeer triest...Zij hadden toch enkele goede bieren in hun assortiment...

Hopmans

Was toch geen goede move; die sorbitol.
Ik hou mijn hart wel vast dat er meer zullen volgen met de grondstofprijs.

 :degroeten:

SiriS

Nou, nou,

Wat wordt er weer hard geoordeeld....... Persoonlijk betreur ik het zeer dat deze brouwerij haar deuren sluit.

Groet, SiriS

EBC

Weer een icoon uit de brouwerijwereld verdwenen. Heel jammer want ze maakten een mooi bier.

Voor de verzamelaars: Ik heb nog een rvs emmer te koop, zelf gescoord indertijd bij Liefmans. Die wordt nu geld waard zeker. Je mag bieden >:D

bartbier

Wij hadden 2 weken terug een "studiereis" met de brouwerijschool uit Gent. Toen maakten we er in aanloop van een bezoek aan brouwerij ellezelloise een lunchstop in Oudenaarde.
Bleek dat er daar zelfs geen bieren meer gebrouwen werden in Oudenaarde, de ijzeren ketels waren als museum voorwerp te bewonderen op weg naar het toilet. Alle bieren werden in Dentergem gebrouwen, enkele kwamen nog naar Oudenaarde om op vat te rijpen (enkel fruitbieren denk ik). De donkere vondel was een mooi bier maar had een zoete smaak als was er melksuiker in vermengd, viel goed tegen.
We hebben er jan van gent en de rest van het gamma geproefd wat beter in de smaak viel, samen met frietjes en lekkere vlaamse stoofkarbonaden bereid met goudenband. Al bij al weer een spijtige zaak toch.

Edgar

Citaat van: Hopmans op 21-12-2007  17:36 uWas toch geen goede move; die sorbitol.

't was acesulfam-K, maar goed. Misschien hadden ze toch beter op de kwaliteitsmarkt gegokt in plaats van het breezerpubliek. :weetniet: :stom:

Het is jammer, maar eerlijk gezegd ben ik blij dat die voze bieren geen gemeengoed zijn geworden. Er zijn grenzen.

wiwi

Maar toch, het blijft jammer… ook van dat acesulfaam, dat was ook jamer.

Hopmans

CiteerVoor de verzamelaars: Ik heb nog een rvs emmer te koop, zelf gescoord indertijd bij Liefmans. Die wordt nu geld waard zeker. Je mag bieden

Het is en blijft een Zeeuw ha ha.  :D

CiteerMaar toch, het blijft jammer... ook van dat acesulfaam, dat was ook jamer.
Als de suikertrent zich doorzet, dan gaan er zeker meer volgen.
De beste manier om te overleven is een zeer goed bier brouwen, en geen troep.

 :brouwen:

 
 

wiwi

Ja Hoppie, was dat maar een waarheid als een koe. Ik denk dat het merendeel van de consumenten iets zoet wil proeven. Hoe komt anders dat ik mijn maten wel een lindemans kriek krijg opgevoederd en geen Canillon, Girardin,…. Neen, ze drinken liever iets met een coca-cola light nasmaak!

Oscar

Citaat van: wiwi op 21-12-2007  23:33 uIk denk dat het merendeel van de consumenten iets zoet wil proeven.

Onzin, dat is ze aangeleerd door de commercie  ;)

Jacques

Citaat van: Hopmans op 21-12-2007  23:22 uDe beste manier om te overleven is een zeer goed bier brouwen, en geen troep.

Hier ben ik het weer eens eens met Louis.

Liefmans Goudenband en Liefmans Kriek waren zeer authentieke bieren met veel karakter totdat de brouwerij overgenomen werd door Riva. Het bier werd in Dentergem gebrouwen maar wel in Oudenaarde vergist en voorzien van krieken en zoetstof... Bah!
Zo zie maar weer dat een bier commerciëler maken niet betekent dat je vette winst kunt opstrijken.

Pieter.

Ik hoorde bij mijn plaatselijke slijterij al dat er problemen waren dus de laatste 3 weken was er al geen Liefmans kriek, nu waarschijnlijk nooit meer  :'(

Alles wat rest zijn de flesjes die ik heb bewaard voor eigen kriek, persoonlijk vond ik het een van de lekkerste kriekbieren.

 :degroeten:

Amberbock

Als jongeling afkomstig uit de streek van Oudenaarde heb ik menig Liefmans bier gedronken. Mij allereerste bier was zelfs Liefmans.
Heel spijtig.

Ronnie

Gisteren in VRT-nieuws werd gemeld dat er nochtans een overnemer is die onderhandelingen opgestart had, daarom werd gerechterlijk akkoord aangevraagd, de rechtbank trok zich daar niets van aan.
Liefmans gaat in beroep tegen de uitspraak.

wiwi

Vandaag las ik in het dagblad “De Tijd” dat de brouwerij inderdaad beroep heeft aangetekend tegen het faillissement. Als oorzaak van het falen werd de historische schuld aangehaald en absoluut geen dalende verkoopcijfers. Een schuldeiser zou een deel van de schulden kwijtschelden. Er is misschien nog een sprankeltje hoop.

Harold

Bij de lokale slijter alle flesjes liefmans (4 jan van gent, 8 flesjes goudband en 3 grote flessen goudband) gekocht; hem daarna pas verteld dat liefmans dicht is ;D. Hij probeert nog wat liefmans te pakken te krijgen.

BartC

Citaat van: Piet_v op 21-12-2007  15:53 uhttp://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=DMF21122007_055&kanaalid=11

En gezien de prijzen v/d grondstoffen volgen er in 2008 waarschijnlijk nog anderen ...

Er volgen er jammer genoeg nog. Ook brouwerij Caulier, bekend van oa Bon Secours, zit blijkbaar in slechte financiële papieren.


Hopmans

Ooh, dat zijn toch maar Walen.

 :D

Ronnie

Citaat van: Hopmans op 25-12-2007  12:51 uOoh, dat zijn toch maar Walen.

Opletten hoor Hoppie! Hier neuzen ook enkele mensen van net over onze taalgrens en uit de Ardennen, heb hun al gezegd dat ze zich hier es moeten registreren, aangezien ze ook spreek de Néerlandais. Onlangs werd op de Franse site "Forum du Brassage amateur" nog naar het artikel van William over zetmeelverstijfseling verwezen, er zijn dus ook geen doetjes bij.
Dus reken ik de brouwende en bierminnende Walen bij de meest intelligentste..  we zijn weer vertrokken..

Edwin

Citaat van: Ronnie van 't Lobos op 22-01-2008  18:21 uBetreft faillisement Liefmans (onlangs was hierover bericht gecirculeerd, - niet meer gevonden)

zopas gelezen op kanaal Z (dat is het Vlaamse financiële kanaal met continue beursberichten en dies meer):

Duvel bevestigt overnamebod Liefmans.

Dan komen ze toch in goede handen, in ieder geval beter dan verdwijnen!


En hierbij weer in het juiste draadje gezet.


Oscar

Zo duvel (Moortgat) bezig zijn met een klein tegen offencief tegen inbev ?  ::)

Caspar

Duvel krijgt zo wel een mooie brede portfolio. Ik zou zeggen dat ze eerder Palm achterna gaan (Palm, Brugge Tripel, Rodenbach).

oranjeboombiertje

Nee joh, duvel sluit niet meteen elke brouwerij, maakt het bier enorm zoet en begint zijn eigen hoofdmerk(duvel) overal te promoten ten koste van haar andere (eigen) merken ;D

 :degroeten:
Wesley

Edgar

En gezien hun tripelhop-prijspolitiek zullen ze wel een paar ultraspeciaalflessen gaan uitbrengen voor € 38,- per fles. Grote genummerde fles, gouwe doppie, mooi leuterverhaal over ambachtelijk en foeder en eeuwenoud en hupsakee. Enfin, van mij mogen ze trouwen als Liefmans daarmee gered is. Als ze die zoetstoffen maar buitensmijten.

MO

Ik heb nog steeds niet geproefd of de La Chouffe sinds Duvel zo is verslechterd. Op zich is het een goede zaak dat Duvel Liefmans redt. En die zoetstoffen zullen allezins niet minder worden.

MO


JWVG

Ik heb vanmiddag een flesje Liefmans Goudenband gekocht, en schrok toen ik die zoetstof op het etiket zag staan  :o. Toen maar eens op het forum gezocht, en dit bericht over faillisement en zoetstof gevonden. Wat is nu precies de stand van zaken bij deze brouwerij?

 :degroeten: JW.

Koen

Duvel heeft 24 juni 2008 enkele activa uit het faillissement van Liefmans Breweries en de brouwerij Liefmans overgenomen. Alle merken van Liefmans zijn nu van Duvel: Liefmans Goudenband, Liefmans Kriek, Liefmans Framboise, Liefmans Oud bruin, Dentergems wit, Lucifer, Straffe Hendrik.

Duvel gaat zich toeleggen op de Liefmans bieren uit deze serie, de overige merken vinden ze minder interessant. Straffe Hendrik is alweer verkocht aan de oud-eigenaar "De Halve Maan" uit Brugge, die het in 1981 lanceerde.

(info uit Zytholoog)

En van een Goudenband liefhebber begreep ik dat de nieuwe Goudenband toch niet zo lekker is als de oude, hoewel er toen ook al zoetstof in zat.


Hopmans

Tja, zoetstof wordt bestraft met faillisement.

God is alziend.

Ik hoop dat het een goed bier wordt met de boys van den Duvel.

Hebben ze toch een vriendschappelijke band?

 ;)


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.