Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: iwaki-aanbieding ebay  (gelezen 2853 keer)

Offline Deegee

• Boven 10 berichten
  • *
iwaki-aanbieding ebay
« Gepost op: 20-12-2007 11:19 u »
Ik ben op ebay volgende aanbieding voor 2 pompen tegengekomen. Het gaat om de iwaki md100FY? Iemand ervaring hiermee? Is 100 dollar veel voor 2 pompen? Zijn de kosten voor verzending nog in evenwicht met de aankoopprijs?

http://cgi.benl.ebay.be/C36407-Lot-2-Iwaki-MD-100FY-Magnet-Pump-115-135ml-min_W0QQitemZ330198956042QQihZ014QQcategoryZ46547QQrdZ1QQssPageNameZWD2VQQcmdZViewItem?_trksid=p1638.m122

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Caspar

• Super lid
  • Land: nl
  • Back in business!
Re: iwaki-aanbieding ebay
« Reactie #1 Gepost op: 20-12-2007 11:44 u »
Let er wel even op dat je een trafo nodig heb, anders werkt ie niet op 220 volt. Ik heb ook een ringkern-trafo voor mijn pomp en deze trafo is een log ding van 2kg, niet erg handig dus ;).

Offline Amberbock

• Vol lid
  • Het moet vooruit gaan.
« Reactie #2 Gepost op: 20-12-2007 14:28 u »
Dit type pomp pompt 115 liter per minuut. Dit is waarschijnlijk teveel voor gelijk welke thuisbrouwer tenzij je een reductie op de pomp plaatst. Meestal zie je dat de types 20 of 30 in gebruik zijn en deze pompen ongeveer een factor tien minder rond.

Offline Edgar

• Super lid
  • Land: be
« Reactie #3 Gepost op: 20-12-2007 14:56 u »
Eens met Amberbock; veel te grote pomp voor hobbybrouwgebruik. Licht een beetje aan wat je er precies mee wil, maar met een MD-15 of zelfs MD-10 kom je al een heel eind.

Offline Glorfindel

• Senior lid
« Reactie #4 Gepost op: 20-12-2007 15:01 u »
Iets lager op de pagina staat deze opmerking van de verkoper:

This auction is for a pair of Iwaki MD-100FY Magnet Pumps, as shown. They look to be in decent cosmetic condition, showing some signs of wear. However, I only have one 200V outlet in my warehouse, and it is not in a place that I can test this kind of pump (the labels say do not run dry), so they are being sold untested and as-is.

Ze zien er goed uit maar ze zijn dus niet getest.

Naast een trafo moet je ook rekening houden met de netfrequentie. Hier in Europa is dat 50Hz, in Amerika 60Hz. Daardoor zal de pomp langzamer draaien.
De prijs voor de pompen vind ik niet veel. Maar daar komen de verzendkosten en de trafo nog bij. Misschien is het goedkoop, misschien niet. Eenvoudig zeker niet, lijkt me.

:degroeten:

Pieter

Offline Edgar

• Super lid
« Reactie #5 Gepost op: 20-12-2007 15:05 u »
Alles bij elkaar een afrader, schat ik.

Offline Pink Brewer

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #6 Gepost op: 20-12-2007 21:42 u »
Hoi

Volgens mij is dat niet correct. Er staat op de sticker :

* 200 V
* Three phase induction motor.
* 115 /135 l/min

Een trafo is dus niet nodig. Echter, deze zijn drie fase motoren. Je moet dan wel met condensatoren gaan spelen. Op 50 Hz is de flow 115 l/min. Op 60 Hz is de flow 135 l/m.

De combinatie van 220v en 3 fases maakt het waarschijlijk zo goedkoop omdat het helemaal niet aantrekkelijk voor een Amerikaan is.

115 l/m blijft wel veel flow. Prima voor een ketel van 200 liters maar niet voor een ketel van 20 liters...

P.B.

Offline Edgar

• Super lid
« Reactie #7 Gepost op: 20-12-2007 21:45 u »
Ook een beetje prijzig voor een 'CIP'-pomp (wat ik sowieso afraad, maar dat terzijde).

Offline Glorfindel

• Senior lid
« Reactie #8 Gepost op: 21-12-2007 21:10 u »
Het betreft dan een 3 fase 110 Volt motor die "in ster" is aangesloten. De spanning tussen en fasen en aarde bedraagt 110V. Tussen de fasen onderling is dat 110*V3 (Wortel 3) en dan kom je uit rond de 200V. Je kunt hem dus niet zo aansluiten op een 230V aansluiting.
In deze link wordt besproken hoe je een driefase motor op een fase aansluit.

Als het je toch lukt, hoor ik het graag!

:degroeten:

Pieter

Tags: