Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Nieuws: Investeringsmaatschappij koopt Nederlandse bieren  (gelezen 3154 keer)

Offline JeroenCV

• Super lid
  • Land: nl
  • Brouwen = verslavend
    • PINT
Nieuws: Investeringsmaatschappij koopt Nederlandse bieren
« Gepost op: 07-12-2007 13:30 u »
van nu.nl:

http://www.nu.nl/news/1346389/32/Investeringsmaatschappij_koopt_Nederlandse_bieren.html

ZEIST - Investeringsmaatschappij Nimbus heeft bierbedrijf United Dutch Breweries (UDB) overgenomen van het in Brussel beursgenoteerde bierconcern InBev. Daarmee komen biertjes als Oranjeboom, Breda en de Drie Hoefijzers weer in Nederlandse handen.

InBev wil zich meer richten op de A-biermerken in de portefeuille als Stella Artois, Beck's, Brahma, Hoegaarden en Dommelsch. 

Gert Jan Hubers, partner bij Nimbus, wil niet bekendmaken wat Nimbus heeft betaald voor UDB. De jaaromzet is 50 miljoen euro, aldus Hubers. "We zijn geen experts van bier, maar we weten wel hoe we bedrijven weer in het zonnetje kunnen zetten", aldus Hubers.

Nimbus ziet voor UDB mogelijkheden om de export verder uit te breiden naar landen in Afrika en Amerika.

(c) ANP

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
Re: Nieuws: Investeringsmaatschappij koopt Nederlandse bieren
« Reactie #1 Gepost op: 07-12-2007 13:44 u »
En dan zo'n schattig foto'tje erbij

:-*   :D :D

Offline Caspar

• Super lid
  • Back in business!
« Reactie #2 Gepost op: 07-12-2007 13:45 u »
Auw... Oranjeboom een B-merk biertje... Wesley ;D?

Offline JeroenCV

• Super lid
  • Brouwen = verslavend
    • PINT
« Reactie #3 Gepost op: 07-12-2007 14:07 u »
En dan zo'n schattig foto'tje erbij

:-*   :D :D
Tja het trok de aandacht  ;D

Online Gerb

• Super lid
  • Elk bier een experiment
    • http://huisbrouwerij-het-ferment.blogspot.nl/
« Reactie #4 Gepost op: 07-12-2007 19:24 u »
"We zijn geen experts van bier, maar we weten wel hoe we bedrijven weer in het zonnetje kunnen zetten", aldus Hubers.

Wat dat betreft is er dus geen verschil met Inbev. Investeringsmaatschappijen worden enkel en alleen door winst gedreven en geven dus echt niet om het product. Een middelmatig pils als Oranjeboom mogen ze houden, Breda zegt me niets en Drie Hoefijzers wordt door brouwcafÚ De Beijaard gebrouwen. Wat mij betreft een vrij kansloos initiatief, Inbev wil er niet voor niks vanaf.

Offline hansvdm

• Vol lid
  • Land: 00
« Reactie #5 Gepost op: 07-12-2007 19:37 u »
Er zijn al vele mensen rijk geworden door een oud "vergeten" merk opnieuw op de kaart te zetten.

Met winst maken is helemaal niets mis in mijn ogen. Het is interessant te zien wat ze ermee gaan doen.. Een brouwerij hebben ze volgens mij ieder geval niet, dus het zal van de marketing moeten komen denk ik..

We zullen zien, bij Inbev waren deze merken sowieso verdwenen. Royal Dutch en Breda, zijn overigens "goedkope" export bieren, o.a. op de Britse markt.

Offline Hopmans

• Super lid
« Reactie #6 Gepost op: 07-12-2007 20:05 u »

Citaat
Auw... Oranjeboom een B-merk biertje... Wesley

Ik denk eerder dat Wesley blij is dat Oranjeboom hierdoor gered is, en weer
als Nederlands A-merk verder kan gaan.

:brouwen:

oranjeboombiertje

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 07-12-2007 20:39 u »
Ik ben super blij. Dit betekend dat het (oudste Nederlandse) merk Oranjeboom gered is. Het dreigde namelijk te gebeuren dat dit bier voorgoed vergeten zou worden terwijl het een heel belangrijk onderdeel is geweest van de Nederlandse bier geschiedenis. Oranjeboom is een van de eerste brouwerijen met ondergist geweest en heeft vroeger ook veel speciaalbiertjes gebrouwen tot interbrew in het assortiment ging hakken. Ik hoop echt dat het weer zijn plaats op de markt krijgt die het verdiend.

:degroeten:
Wesley

Offline Henielma

• Super lid
  • Eerste glas eigen bier!
    • Henielma
« Reactie #8 Gepost op: 07-12-2007 23:46 u »
Hey, die foto heb ik op het forum al eens eerder gezien.
Er liepen wat jonge meiden rond met staartjes en in leuke Duitse klederdracht maar verder met weinig hout voor de deur, niet zoals het waarschijnlijk in Munich gewoon is, aan Duitsers in lederhozen was er overigens geen gebrek maar daar waren wij uiteraard minder in ge´nteresseerd.

Wij hadden het liever zo gezien

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
« Reactie #9 Gepost op: 07-12-2007 23:58 u »
 ;D ;D Tsjonge wat een goedkoop gebruik van fotomateriaal zeg... :D :D

en volgens mij hoort daar deze muziek bij... :D

Tags: biernieuws