Wat vind jij van het concept "Forumproeverij"

Gestart door Oscar, 03-12-2007 19:32 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wat vind jij van het concept "Forum proeverij"

Leuk idee, ga ik zeker een keer aan mee doen
21 (44.7%)
Leuk idee, alleen moet het concept aangepast worden (reageren!)
6 (12.8%)
Leuk idee, maar ik zou niet mee doen
9 (19.1%)
Leuk idee, volgende keer neem ik het initiatief
0 (0%)
Suf idee, ik proef bier wanneer ik dat wil, niet op commando
4 (8.5%)
Suf idee, ik zou niet mee doen
1 (2.1%)
Slecht idee, heeft geen kans hier op het forum
1 (2.1%)
Oeps, topic gemist...
5 (10.6%)

Totaal aantal stemmen: 45

EBC

In een eerdere draad heb ik het BKG formulier al eens aangemerkt als ouderwets en aan vervanging toe. Die mening ben ik nog steeds toegedaan.

Nee, liever niet het BKG formulier gebruiken. Laten we die draad nog eens oppakken...

Edgar

Citaat van: EBC op 03-02-2008  09:41 uIn een eerdere draad heb ik het BKG formulier al eens aangemerkt als ouderwets en aan vervanging toe. Die mening ben ik nog steeds toegedaan.

Nee, niet het BKG formulier. Laten we die draad nog eens oppakken...

Dat kunnen we hier doen.

Caspar

Wat een prachtige draad was dat van EBC en ik sta nog steeds achter een smaakprofiel per biertype. Maar omdat die formulieren er niet zijn, gebruik ik nog steeds het BKG formulier. Mondgevoel en nasmaak zijn twee aparte onderwerpen die je apart zou moeten benoemen / beschrijven.

Maar iedereen legt de nadruk op andere smaakbelevingen en dat is wel geinig ;). Om maar even onze keurmeester in spe te jennen :clownsmile:. Oscar vind het bijvoorbeeld belangrijk dat je koolzuurbellen in het bier ziet en een koolzuurprikkeling heb... terwijl ik helemaal niet van te veel koolzuurprikkeling houd. Bij Oscar vind je dus een uitgebreide beschrijving over koolzuur, bij mij zul je vaak tegenkomen Koolzuur: OK.

Een standaard is goed, maar ik denk dat we er niet te veel over moeten discussieren, het gaat meer om te zien hoe verschillende forummers 1 specifiek bier beschrijven.

thibolleke

Wat word het bier van februari?
Ik zou zeggen Duvel. Of eens een donker bier? Rochefort?

Edgar

In elk geval een bier dat ook in België goed verkrijgbaar is. Een trappist, of Karmeliet tripel?

EBC

Die weeïge hoploze Karmeliet? Nee, dan sla ik een maandje over  ;D

Caspar

Wat dacht je van een Malheur 10 of Affligem Tripel... In mijn gedachte waren deze erg goed, maar ik heb ze al een poos niet meer gedronken ;).

Edgar

Het gaat niet om lekker, maar om vergelijken! Ik zou erg benieuwd zijn wat jij dan allemaal prieft en niet proeft in die Karmeliet!

thibolleke

Tripel Karmeliet, goeie! Voor mij mag het die worden.

Edgar

Ik geloof dat Oscar al heeft besloten.

MO

Daar ben ik het dus niet mee eens. Duvel is ook goed, maar de Rochefort 6?

William

Ik zou juist de iets minder populaire bieren kiezen. Voor mijn gevoel is de Duvel wel erg veel bediscussieerd op dit forum (smaak en hoe te brouwen). De keuze voor Rochefort 6, ok niet erg democratisch enthousiast gekozen  ;), is dan toch zo slecht nog niet  ???

Oscar

Citaat van: Edgar op 03-02-2008  15:22 uIk geloof dat Oscar al heeft besloten.

nee hoor... ;)

MO


Caspar

Hmmm, ik ben een beetje de kluts kwijt (maar dat gebeurt wel vaker op een zondag avond ;)). Ik heb al wat suggesties gegeven, maar verder laat ik het aan jullie over...

Oscar

De Rochefort 6 wordt door sommige niet gewaardeerd en een saai bier genoemt (Wellicht te weinig alcohol  :D)..De Rochefort 8 dan ? Die is ook overal goed te verkrijgen, en naar mijn idee zeker niet saai (evenmin als de rochford 6)..

Edgar

Malheur 10 vind ik prima, Affligem ook. Liever geen Rochefort maar dat is persoonlijke afkeer. Op zich vind ik die 6 wel een leuk bier om te vergelijken, het moet ook weer niet te complex zijn, anders lopen we zo uiteen. Een simpel bier lieft?

MO

Zo'n goed iniatief, en na een paar maanden al de klad erin. Tot op heden geproefd:

januari Amstel 1870 87 reacties
februari Affligem blond 27 reacties
maart Palm royale 29 reacties
april Guiness export stout 38 reacties
mei Tripel karmeliet 27 reacties

We hebben nog een week voor de maand juni, te posten op 1 juli. Ik ga voor de Brand Up. Iedereen voor?

Oscar

Hmm, ja lekker.... Ken nog net voor de vakantie. :D :D

EBC


JWVG

Appeltje eitje: dit is het standaardpils bij ons thuis. Geen enkel probleem om er een flesje extra van open te trekken  :lekkerbier:. Ik ben eigenlijk wel erg benieuwd wat de anderen van dit bier vinden.

 :degroeten: JW.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.