Bedenk dat onze navergisting op fles een zuustof-vrije bewaartoestand garandeert. Ik neem aan dat Swinckels' pilsje geen gist bevat, dus met een minieme hoeveelheid zuurstof slechter houdbaar is dan bier op gist.
Dat kan het echt niet zijn. Ze zijn bij Bavaria heus in staat om (praktisch) zuurstofloos te bottelen. Ook gepasteuriseerd bier heeft last van zuurstof.
Laten we wel zijn, het is vooral een marketingverhaal. Dat bier bederft echt niet buiten de koelkast, of toch niet snel. Tenzij er géén tetra-hop is gebruikt en men rekent op de relatief donkere omgeving van de horecakoeling. In dat geval dient de koeling enkel en alleen om het licht uit het bier te houden. Maar dat geloof ik eerlijk gezegd niet.
Het publiek is enerzijds rijp gemaakt voor koel=vers=duur door Coolbest, anderzijds moet Bavaria iets kouds zetten tegenover Heineken's ijsbieroffensief. Dit is hun antwoord daarop lijkt me. Ik denk dat dit trouwens meer kans maakt dan die pegeltaps, mits het deftig pils is. Ik vind het een slim antwoord.
Zijn er meer die het geproefd hebben?