Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Swinckels Volmaakt  (gelezen 16670 keer)

Offline Johannes

• Super lid
  • Land: nl
    • De Brouwketel
Swinckels Volmaakt
« Gepost op: 03-12-2007 06:37 u »
Zie www.swinckelsvolmaakt.nl kent iemand dit? Ongepasteuriseerde pils. Zou zelfs koel worden vervoerd en bewaard! Ik word hier wel erg nieuwsgierig van. Echter als ik bij 'waar te koop' mijn postcode invoer krijg ik adressen van Maastricht tot Heerenveen en niets wat echt in de buurt zit.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Edgar

• Super lid
  • Land: be
Re: Swinckels Volmaakt
« Reactie #1 Gepost op: 03-12-2007 08:12 u »
Van Bavaria?

oranjeboombiertje

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 03-12-2007 08:51 u »
Dat klinkt goed. Gelukkig is het hier in Den bosch goed te verkrijgen heb ik gezien. Ik zal binnenkort eens eentje gaan drinken.

:degroeten:
Wesley

Offline Glorfindel

• Senior lid
« Reactie #3 Gepost op: 03-12-2007 08:57 u »
Zou het serieus zijn? Een soort Cool Best maar dan in biervorm ???
Ik wist trouwens niet dat professionele brouwerijen hun bier pasteuriseren...

Ik ben benieuwd wat en hoe het is, de dichtst bijzijnde is in Gouda, da's zo'n 25km.

Pieter

Offline Caspar

• Super lid
  • Back in business!
« Reactie #4 Gepost op: 03-12-2007 09:33 u »
Zou het geen "Bavje" in een gelikt flesje zijn... een antwoord op de Heineken 0 oC campagne, alleen dan een chique exclusieve uitvoering. Dat een bier ongepasteuriseerd is vind ik niet zo speciaal eigenlijk :weetniet:.

Maar ik zal hem wel even proeven...

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
« Reactie #5 Gepost op: 03-12-2007 11:58 u »
Wel een enorme gave website. Doet vermoeden of ze daadwerkelijk enkele webcams in de brouwerij hebben staan.

Offline MO

• Beheerder
  • Super lid
    • Muifelbrouwerij
« Reactie #6 Gepost op: 03-12-2007 12:49 u »
Inderdaad een schitterende website. Ik geloof wel dat er live gefilmd wordt. Het ziet er in ieder geval echt uit.

Pils met Cascade hop, dus zeker niet het standaard Bavaria pils. Het maakt me nieuwsgierig. Helaas alleen in de horeca te verkrijgen. Ook wel weer begrijpelijk, daar zijn de hoogste marges te halen (marge slijter 50%, marge horeca 200%).

Offline Edgar

• Super lid
« Reactie #7 Gepost op: 03-12-2007 13:03 u »
Die cams zijn zo nep als wat. Goed gedaan, dat wel. Inderdaad de Coolbest truc: bespaar op pasteuriseren en vraag 2 x de prijs (gokje). Ben wel erg benieuwd naar de smaak van dit bier.

Lijkt me dat dit produkt ook de supers ingaat als de introductie succesvol is. Of als de introductie niet succesvol is :)

Offline RobinB

• Super lid
  • Nooit geschroten is altijd mis!
« Reactie #8 Gepost op: 03-12-2007 13:06 u »
Is hij behalve ongepasteuriseerd ook ongefilterd?
Dan hebben we de Bavaria-gist binnen handbereik!!! :D

Offline De-Geert

• Super lid
« Reactie #9 Gepost op: 03-12-2007 13:06 u »
Toffe website, toffe flesjes en een mooi glas.
Jammer dat het bier niet boeiend is, ze hadden er best wat meer van die Cascade hop in mogen gooien.

Offline Edgar

• Super lid
« Reactie #10 Gepost op: 03-12-2007 13:07 u »
Pils met Cascade hop

Nou ja, Tetrahydro-iso-extract van Cascade hop dan.

Offline Edgar

• Super lid
« Reactie #11 Gepost op: 03-12-2007 13:09 u »
Is hij behalve ongepasteuriseerd ook ongefilterd?
Dan hebben we de Bavaria-gist binnen handbereik!!! :D

Dat zie ik niet op de site jammer genoeg. Het maakt allemaal ook een erg heldere indruk; die heldere flesjes werken niet lekker met troebel bier. Ik denk wel degelijk dat het een gefilterd bier is.

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
« Reactie #12 Gepost op: 03-12-2007 13:10 u »
Ik geloof wel dat er live gefilmd wordt. Het ziet er in ieder geval echt uit.

Die cams zijn zo nep als wat.

Inderdaad...als je de website de 2e keer opend zie je dezelfde filmpjes.  :D Kan natuurlijk ook niet anders..

Offline MO

• Beheerder
  • Super lid
    • Muifelbrouwerij
« Reactie #13 Gepost op: 03-12-2007 13:40 u »
En vanavond om 11 elf zeker weer dezelfde filmpjes. Mijn onvolprezen naïviteit is weer eens bewezen.

Offline Caspar

• Super lid
  • Back in business!
« Reactie #14 Gepost op: 03-12-2007 13:57 u »
Over design gesproken... check de site van Bavaria zelf maar eens (vooral de brouwerij tour)!

http://www.bavaria.nl/

Groet Caspar

Offline ed

• Senior lid
  • Brouwerij "D'n Dijckstoel" 2013-3 HL
    • Brouwerij D'n Dijckstoel
« Reactie #15 Gepost op: 03-12-2007 18:33 u »
Bier dat in de koeling vervoert moet worden en in koeling opgeslagen. Wat is dit eigenlijk? Melk of bier? :denken: :denken: :denken:
Ik heb het nog niet geproefd, maar ik vraag me af waarom het in de koeling bewaart en vervoert moet worden. Als wij bier brouwen bewaren we het toch ook niet in de koeling. Wij voegen toch ook geen stoffen toe om het bier goed te houden? Kunnen ze bij Bavaria dan geen bier op natuurlijk wijze brouwen zonder dat het in de koeling moet? Of is het allemaal een commerciële stunt? Aandacht vragen?

Ik brouw nog niet zolang maar wat ik gemaakt heb hoefde niet in de koeling en als het wat langer staat wordt het alleen maar lekkerder.

Kan er iemand mij vertellen waarom het in de koeling moet?

Ed

Offline Johannes

• Super lid
    • De Brouwketel
« Reactie #16 Gepost op: 03-12-2007 18:36 u »

Om dezelfde reden als melk. Het bier blijft z'n verse smaak langer behouden. Bij hogere temperaturen gaat de verandering van bier sneller. En je stelling dat bier alleen maar lekkerder wordt kan niet iedereen zich in vinden. Verse bieren bevatten in elk geval meer hoparoma, en vaak smaken ze frisser dan zelfde exemplaren die ouder worden.

Offline ed

• Senior lid
  • Brouwerij "D'n Dijckstoel" 2013-3 HL
    • Brouwerij D'n Dijckstoel
« Reactie #17 Gepost op: 03-12-2007 18:53 u »
En je stelling dat bier alleen maar lekkerder wordt kan niet iedereen zich in vinden. Verse bieren bevatten in elk geval meer hoparoma, en vaak smaken ze frisser dan zelfde exemplaren die ouder worden.

Ik moet eerlijk toegeven dat mijn bier meestal niet ouder dan een maand of 6-7 wordt.

Om dezelfde reden als melk. Het bier blijft z'n verse smaak langer behouden.

Lijkt me een logische verklaring.

ed

Offline MO

• Beheerder
  • Super lid
    • Muifelbrouwerij
« Reactie #18 Gepost op: 03-12-2007 19:01 u »
Bedenk dat onze navergisting op fles een zuustof-vrije bewaartoestand garandeert. Ik neem aan dat Swinckels' pilsje geen gist bevat, dus met een minieme hoeveelheid zuurstof slechter houdbaar is dan bier op gist.

Offline Hopmans

• Super lid
« Reactie #19 Gepost op: 03-12-2007 19:02 u »
"Sinds 1680"

"Eindelijk vers bier"

Duh!

Offline Hopmans

• Super lid
« Reactie #20 Gepost op: 03-12-2007 19:17 u »
Wel leuk gedaan.
Eerlijk is eerlijk.

Offline Caspar

• Super lid
  • Back in business!
« Reactie #21 Gepost op: 03-12-2007 20:27 u »

Kom op jongens... laten we niet zo flauw doen... het is gewoon commercie, marketing blah blah.

(Wat niet wegneemt dat het best een heel lekker bier kan zijn :duimop:)

Online Gerb

• Super lid
  • Elk bier een experiment
    • http://huisbrouwerij-het-ferment.blogspot.nl/
« Reactie #22 Gepost op: 03-12-2007 20:35 u »
Volgens de rondleider bij een Duitse brouwerij gaat er met pasteuriseren een hoop smaak verloren. Nadat we een monster uit de lagertank hadden gekregen was het verschil duidelijk. Er zat meer smaak aan dan aan de flesversie, subtiel maar toch.
Ik denk dat het best wel een goed bier is, eerst proeven dan oordelen.

Offline Edgar

• Super lid
« Reactie #23 Gepost op: 03-12-2007 20:36 u »
Bedenk dat onze navergisting op fles een zuustof-vrije bewaartoestand garandeert. Ik neem aan dat Swinckels' pilsje geen gist bevat, dus met een minieme hoeveelheid zuurstof slechter houdbaar is dan bier op gist.

Dat kan het echt niet zijn. Ze zijn bij Bavaria heus in staat om (praktisch) zuurstofloos te bottelen. Ook gepasteuriseerd bier heeft last van zuurstof.

Laten we wel zijn, het is vooral een marketingverhaal. Dat bier bederft echt niet buiten de koelkast, of toch niet snel. Tenzij er géén tetra-hop is gebruikt en men rekent op de relatief donkere omgeving van de horecakoeling. In dat geval dient de koeling enkel en alleen om het licht uit het bier te houden. Maar dat geloof ik eerlijk gezegd niet.

Het publiek is enerzijds rijp gemaakt voor koel=vers=duur door Coolbest, anderzijds moet Bavaria iets kouds zetten tegenover Heineken's ijsbieroffensief. Dit is hun antwoord daarop lijkt me. Ik denk dat dit trouwens meer kans maakt dan die pegeltaps, mits het deftig pils is. Ik vind het een slim antwoord.

Zijn er meer die het geproefd hebben?

oranjeboombiertje

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: 07-12-2007 20:42 u »
Vandaag maar eens eentje geproefd dan. Het is een prima bier en heeft een duidelijk Cascade aroma. Het is ook wel erg prijzig (3 euro/fles). De café eigenaar/brouwer waar ik het biertje dronk wist mij te vertellen dat het ongepasteuriseerde Bavaria is en er geen speciale hop in zit. Zou er in "normale" Bavaria dan ook Cascade zitten? Want in dit bier was het duidelijk te proeven, echt citrussmaakjes.

Wesley

Tags: biernieuws