01/02-03-2008 Zythos bierfestival

Gestart door Oscar, 27-11-2007 00:34 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Oscar

Iedereen heeft het druk tegenwoordig, dus leuke uitjes moet je tijdig plannen. Het Zythos bierfestival is dus zo'n evenement dat je eigenlijk niet mag missen.

http://www.zbf.be/nl/index.htm

Ik ga er ieder jaar naar toe, en kom dan vele brouwers en bierliefhebbers tegen  :proost2: Niels is hiervoor ook al plannen aan het maken. Wie gaat er mee? Ik ga 2 dagen en boek dus een goedkoop hotelletje.

thibolleke

Joa! Zythos!  :dansen:
Elk jaar altijd heel plezant. En ook dit jaar zal ik er weer zijn.
Ik ga meestal wel maar een dag. Dit jaar misschien eens voor twee dagen gaan.  ::) Maar dat is nog allemaal iets te vroeg voor mij om te plannen. (ik zie het wel dat weekend zelf )




koen snik

Hm het is bels he. Ik denk niet dat ik kan komen, of ik moet mijn rijbewijs dan hebben, wat ik sterk betwijfel. Er komen nog meer evenementen waar ik wel heen kan. :duimop:

Oscar

Citaat van: koen snik op 27-11-2007  16:56 uIk denk niet dat ik kan komen, of ik moet mijn rijbewijs dan hebben

Ik zou bijna zeggen : Je bent niet goed snik  :D :D (Geintje). Dit is een bierfestival, en daar ga je per definitie niet met de auto naar toe. De trein pakken dus !!  ;)

TreinJan

En de bereikbaarheid per trein kan haast niet beter: trein naar Antwerpen, overstappen op een trein naar Gent en in Sint Niklaas is het circa 150 meter van het station!

gelfling


koen snik

Ah jammer, als het doordeweeks was geweest was het gratis geweest. Ik kan nog steeds niet komen, ik heb niet genoeg geld. Ik moet van mijn vader per se geld aan kleding uitgeven en ik heb zelf geen baantje :verbergen:

Edgar

Koen, ik voel aan mijn water dat er hier een regeling op komst is...  :proost2:

koen snik

Van hier naar Gent was dacht ik 50 euro? Ik ben wel geïntereseerd naar die regeling :D

Oscar

Koen sparen is het sleutelwoord, of een krantenwijk!  ;)

thibolleke

Citaat van: koen snik op 30-11-2007  18:24 uVan hier naar gent was dacht ik 50 euro? Ik ben wel geïntereseerd naar die regeling :D

Het zal voor een retour zelfs geen 50 euro zijn hoor. 30-40 euro schat ik.

Oscar


koen snik

Tja, ik zal overleggen met mijn vader. Jullie horen het nog wel :duimop:

TreinJan

Als je het slim doet is een retourtje naar Sint-Niklaas helemaal niet zo duur.
Met de nu geldende tarieven (het zal volgend jaar allicht wat duurder zijn) kan ik vanuit mijn woonplaats Leiden voor minder dan 29 euro heen en terug reizen. Dan deel ik mijn kaartje wel op in drie delen en koop een deel via internet met gebruik van een creditcard.
Ik heb de hele methode op mijn homepage uit de doeken gedaan, zie
http://home.hccnet.nl/j.menken/treinenbelg.html#part2 en
http://home.hccnet.nl/j.menken/Diversen.htm#part11  :lessmile:
Als je de beschreven methode niet kan volgen of te lastig vindt, zal het nog steeds tussen de 30 en 35 euro zijn.

Adrie

Naar het zich laat aanzien komt een delegatie van De Vier Broeders op zaterdag. De delegatie zal in ieder geval bestaan uit Marius en mijzelf, David probeert nog een vakantie te verzetten en Raphaël is reddeloos verloren.

JeroenCV

Ik zit er ook aan te denken weer 2 daagjes gezellig langs te komen.

Oscar

Citaat van: Adrie op 23-01-2008  16:03 uNaar het zich laat aanzien komt een delegatie van De Vier Broeders op zaterdag.

Gezellig !!!

Oscar

Ik heb ondertussen voor een overnachting een hotelletje geboekt in Antwerpen. Zijn er nog andere mensen die op dit festival zullen verschijnen? Komt er op zaterdag nog een bus vol Roetstokkers? En een bus vol Bergsche brouwers? En komt er op zondag nog een bus vol Deltabrouwers?

En hoe zit het met de Belgen hier op het forum? Met wie moet ik nog een biertje drinken?  :proost2:

gelfling

De Limburgers komen op zondag. Met een busje vol denk ik.

Oscar

Ik had ook niet anders verwacht. :D

Ronnie

Citaat van: Oscar op 23-01-2008  16:26 uEn hoe zit het met de Belgen hier op het forum ?

Van onze gilde zullen we wel met een delegatie komen. Ik denk dat ik daarvan het enige hier geregistreerde lid ben.
wordt waarschijnlijk de zaterdag, moeten nog afspreken komende zaterdagavond op onze nwjrs receptie. Wij komen met de trein vanuit Lokeren. (is maar 10 minuutjes!).

BuBS

Ik kom op zondag, samen met wat Deltabrouwers.

BuBs

Piet_v

Citaat van: Ronnie van 't Lobos op 28-01-2008  17:11 uIk denk dat ik daarvan het enige hier geregistreerde lid ben.

Foutje.  ;D ;D ;D

Ronnie

Citaat van: Piet_v op 28-01-2008  17:24 uFoutje.  ;D ;D ;D

HA! voilà! zo krijg je ze uit hun schelp, gij sloeber! Piet van A...t? Just?
weet jij al iets over collectief gaan?

Oscar

Ronnie, zoek mij dan tzt maar ff op, drinken we samen een biertje..je weet mij te herkennen, graag wat vroeg in de middag, anders.. samenvol
Ik ben er zaterdag en zondag...

 :degroeten:

thibolleke

Mij kom je er ook tegen.
Oscar ik neem ook de trein uit Antwerpen. Misschien zie ik je dan al op de trein?

Oscar


Jacques

Als het goed is komt er weer een bus Roerstokkers maar dat staat nog niet helemaal vast.

Piet_v

Citaat van: Ronnie van 't Lobos op 28-01-2008  17:33 uHA! voilà! zo krijg je ze uit hun schelp, gij sloeber! Piet van A...t? Just?
weet jij al iets over collectief gaan?

Juist, ja.

Neen, weet daar niets over. Ik woon net iets te ver af om dicht bij de dagelijkse werking te staan.
Ik kom zo om de 4/5 weken eens langs op de gilde voor bestelling en een fles bruinen.

Vorig jaar op Zythos kwam ik wel toevallig een aantal collega gildeleden tegen; was leuk. 

roco

Ook dit jaar zijn de Deltabrouwers weer aanwezig.We hebben weer een bus vol zeeuwen die ook weer richting België komen.
We hebben dit uitje weer op zondag gepland hopelijk komen we weer iemand van jullie tegen. Oscar ben jij er ook weer op zondag?

groeten,
roco

Oscar

Citaat van: roco op 29-01-2008  23:12 uOscar ben jij er ook weer op zondag?

Ik ben er van het begin tot het einde...moet raar lopen wil je mij mislopen... :biersmile:

thibolleke

Citaat van: Oscar op 29-01-2008  23:40 uIk ben er van het begin tot het einde...moet raar lopen wil je mij mislopen... :biersmile:

Ja heb ik vorig jaar geprobeerd, gaat echt niet hoor.  ;D ;D :biersmile: :proost2:

Oscar

De lijst met aanwezige bieren is ondertussen al bekend.

http://www.zbf.be/nl/bieren/index.htm

 :proost2:

Glenn c

Ik zal er ook zijn. Allicht op zaterdag, zeker op zondag. Dominiek zal het Alvinnestandje bemannen en er zijn eigen bier Halleschelle aanprijzen. Je zal er ook de nieuwe Alvinne Extra Restyled kunnen proeven (Challenger, EK Goldings en Saaz vervangen door Chinook en Ammarillo, ondertussen de EBUtjes ook wat de hoogte in gejaagd ;D). Ik zal nu en dan wel in de Alvinnestand te vinden zijn, al hoop ik ook wat biertjes van de collega's te proeven.

Voor de Belgen op dit forum, of de Nederlander die al op donderdag of vrijdag in het land is, we houden een soort préZBFavondje in de brouwerij. Iedereen welkom. Meer info hieronder:

Op donderdag 28 en vrijdag 29 februari is de brouwerij (proeflokaal "Den Proefzolder" & onze kleine biershop "Den Bierzolder") open van 16 u tot ...

Je zal er uiteraard een aantal van onze eigen bieren kunnen proeven oa Alvinne Oud Bruin en Podge BI Stout van 't vat, de nieuwe Alvinne Extra Restyled (ook aanwezig op ZBF), Gaspar en Tripel.

Maar er is meer. Je zal een degustatieplank kunnen bestellen met de volgende bieren (geen van de bieren zal op het ZBF te proeven zijn):


- Rodenbach Vin de Céreal
- Westvleteren 12
- Pannepot Grand Réserva
- Podge BI Stout Oak Aged & blended

We krijgen sowieso een aantal buitenlandse bezoekers over de vloer, ook Bas en Hildegard van De Leyerth zullen aanwezig zijn. Zou je er ook graag bij zijn, geef me dan maar een seintje (kwestie van een beetje in te schatten hoeveel volk we mogen verwachten).

Glenn

JeroenCV

Voor de echte liefhebber is er natuurlijk ook de Nacht van de grote dorst in Eizeringen: http://www.eizeringen.be/ngd/index.htm

Vrijdagavond voor het Zythos festijn. Er zijn gratis transport-bussen http://www.eizeringen.be/ngd/nl/locatie.asp

TreinJan

Vergeet ook niet de open brouwdag van Cantillon op zaterdag 1 maart:
http://www.cantillon.be/br/Cantillon.php?lang=2&page=14

En dan nog dit: wie met de trein uit Nederland komt moet overstappen in Antwerpen Centraal (niet in Berchem want de trein A'dam - Brussel stopt daar tegenwoordig niet meer!).
Theoretisch heb je een overstap van 5 minuten op de IC naar Gent (- Kortrijk - Lille/Rijssel), maar je komt aan op niveau -2 en vertrekt van niveau +1, en dat haal je normaal gesproken niet, zelfs al kom je precies op tijd aan. Op de terugreis hetzelfde probleem.

Meer info op mijn vernieuwde website/weblog:
http://bierentrein.wordpress.com/

Oscar

Dat overstappen in Antwerpen is geen probleem, want daar moeten we toch inchecken in het hotel en daarne de trein naar St Niklaas. Die trein rijdt om het half uur als het goed is. Rennen naar het hotel, inchecken en tas droppen en terug rennen. Lukt net.... :biersmile:

Jan, je nieuwe website is erg informatief en overzichtelijk. Toppie  :duimop: :duimop:

TreinJan

Antwerpen C. - St. Niklaas: 3 verbindingen per uur:
IC naar Gent - Kortrijk (-Lille/Rijssel): .06
L (stoptrein) naar Lokeren: .34
IC naar Gent - Brugge - Oostende: .47

St. Niklaas - Antwerpen C.:
IC om .35 (die je die krappe aansluiting geeft, alleen onder ideale omstandigheden haalbaar),
IC om .50 en L om .58.

Afgelopen zaterdagavond lukte het de aansluiting te halen in Antwerpen, de trein uit Gent was 2 minuten te laat binnen, maar de trein naar Amsterdam was 7 minuten te laat ...... En het was rustig, dus lege roltrappen.

Denk er dus om heren en dames: op een roltrap is het RECHTS STAAN, LINKS LOPEN! :lessmile:

Oscar

Jan, ben jij ook op Zythos aanwezig?  :proost2:

TreinJan

Zeker 1 dag, maar ik weet nog niet welke.

Oscar

En ook Zythos doet mee met de prijsstijgingen...de consumpties kosten in plaats van €1,00 dit jaar €1,20. Maar wat dat betreft is het net benzine, we zullen er geen glas minder om drinken... :proost:

JeroenCV

hmmmmmm zullen de munten van vorig jaar nog geldig zijn? Ik heb een set kunnen overnemen van een kennis....

Oscar

Citaat van: JeroenCV op 21-02-2008  16:48 uhmmmmmm zullen de munten van vorig jaar nog geldig zijn?

Jahoor! Kun je gewoon gebruiken!

JeroenCV

Joepie, dat zijn dan alvast 10 goedkope biertjes :proost:

JeroenCV

Ben ik de enige die aan het aftellen is op zijn werk?

Jacques

Nee hoor, hier zit er nog een.

Edgar

Citaat van: koen snik op 29-11-2007  22:37 uAh jammer, als het doordeweeks was geweest was het gratis geweest. Ik kan nog steeds niet komen, ik heb niet genoeg geld. Ik moet van mijn vader per se geld aan kleding uitgeven en ik heb zelf geen baantje :verbergen:

Heeft iemand koen al een lift aangeboden? Hij zit bij Boxtel in de buurt. Ik ben er zondagnamiddag, ik doneer alvast 5 munten.

Oscar

Citaat van: JeroenCV op 29-02-2008  12:59 uBen ik de enige die aan het aftellen is op zijn werk?

over 24 uur zit ik aan het bier... :proost2:

Oscar

Citaat van: Edgar op 29-02-2008  13:13 uik doneer alvast 5 munten.

Jij barmhartige samaritaan.... :proost2:  ik doe er 5 bij... samenvol

Jacques

Citaat van: Edgar op 29-02-2008  13:13 uHeeft iemand koen al een lift aangeboden? Hij zit bij Boxtel in de buurt. Ik ben er zondagnamiddag, ik doneer alvast 5 munten.

Als Koen snel is kan hij voor € 10 met de bus van De Roerstok morgen mee. Dat geldt ook voor andere belangstellenden in de buurt van Tilburg.

Edgar

Nou, stuur 'm een berichtje dan, maar ik denk dat het gratis moet :)

Jacques

€ 10 voor een retour Tilbug - Sint Niklaas is natuurlijk bijna voor niets!

Oscar

Citaat van: Edgar op 29-02-2008  14:13 uNou, stuur 'm een berichtje dan

Weinig kans denk ik, hij is al ruim een maand niet meer ingelogd.... :-\

Jacques

Ik heb hem een email gezonden. De kans dat hij die ziet is een stuk groter.

Adrie

Inderdaad, aftellen... Eerst nog een avondje Risken bij Marius en dan komen de Broeders naar St. Niklaas. Helaas zijn we er alleen zaterdagmiddag. Dus, tot morgen!

De-Geert

Ik ben er morgen ook, te herkennen aan een bepaald soort trui  :biersmile:

Oscar

Citaat van: Adrie op 29-02-2008  14:26 uHelaas zijn we er alleen zaterdagmiddag.

Volgend jaar kamertje boeken en een weekendje van maken. samenvol

Adrie

Dat was ook mijn idee, maar de Broeders werkten niet mee.

Backheyde


Het gaat zeker weer gezellig worden op het Zythos zo te zien.
Vanuit Venlo komen we op zondag, net als vorig jaar, weer met een bus.
De 'harde kern' van ons Gilde Dionysos mag natuurlijk niet ontbreken.

Voor de Zythos gangers: tot zondag
Wil


JeroenCV

Citaat van: De-Geert op 29-02-2008  14:31 uIk ben er morgen ook, te herkennen aan een bepaald soort trui  :biersmile:

Ik heb ook zo'n trui...hahaha :proost2:

ps. Oscar ik heb een treintje eerder.

Oscar

Citaat van: JeroenCV op 29-02-2008  14:50 ups. Oscar ik heb een treintje eerder.

Oke, zien we elkaar in Antwerpen? Of in St Niklaas?

koen snik

Ja sorry ik heb het nogal druk gehad en zo'n forum is moeilijk bij te houden (ik loop nu al 6 pagina's achter). Maar ik denk dat ik wel mee ga, ik zal dat nummer in de mail eens bellen. Alvast bedankt voor de mail, en ik laat nog weten of ik meega. :duimop:

JeroenCV

Citaat van: Oscar op 29-02-2008  14:58 uOke, zien we elkaar in antwerpen ? of in st niklaas ?

Antwerpen

koen snik

Wie gaan er de zaterdag nog meer met de bus? :verbergen:

Oscar

Citaat van: koen snik op 29-02-2008  15:23 uWie gaan er de zaterdag nog meer met de bus? :verbergen:

Zo'n 30 roerstokkers.... samenvol

thibolleke

Citaat van: koen snik op 29-02-2008  15:23 uWie gaan er de zaterdag nog meer met de bus? :verbergen:

Dat is bij mij al 2 jaar achter elkaar mis gegaan. Daar heb ik mijn lessen wel uit getrokken.  ;D ;)

Ronnie

Oeieoei! zo 'n vies stormweer, ik denk dat ik ga uitstellen tot zondag.

koen snik

Geldt die regeling ook voor zondag? Want ik kreeg pas het mailtje dat ik mee kon om half 11, en toen was ik ergens anders aan het indrinken. ;D

Jacques

Nee, De Roerstok gaat maar één dag met de bus naar Zythos.

JeroenCV

Ik vond het festival weer geweldig. Leuk om weer al die mensen te ontmoeten en daarbij te kunnen genieten van al die bieren.

Oscar

't was inderdaad weer een super gezellig festival. Momentel nog herstellende... :D Twee dagen bier proeven en ik ben tot 34 gekomen. Toch een hele prestatie.
Foto's en proefnotities volgen nog.... Eerst ff bijlezen.. :leren: ;D

thibolleke

Ja altijd fantastisch dat festival. Het was ook eens leuk om met zoveel vrienden van mij te gaan. Praat je wel minder/ kotert met je cyberspace vrienden. ;D
Hiervoor is een 2e dag ideaal. Misschien volgend jaar....

Oscar

Hier nog ff wat foto's ter illustratie van de sfeer van 2 dagen biertjes proeven :

























































...zo...op naar zythos 2009 reserveer alvast 7&8 maart 2009  :proost2:

Oscar

En niet te vergeten, de filmpjes :





 :degroeten:

Jacques

Geheel tegen mijn gewoonte in had ik niet zo veel foto's gemaakt.

Bij deze.




Johannes

Ha die Oscar, net als op het bokbierfestival weer vrouwen lastig vallen he?  ;D

bazje

Kennen jullie al die mensen ?

Ik ken ze nu dus van gezicht als ik ze eens tegen mocht komen, maar wat zijn de namen van al die mensen ?
Is het mogelijk indien bekend om dit erbij te vermelden ?

bazje

en dan vooral die dames niet vergeten hé !  ;D

Oscar

Citaat van: bazje op 10-03-2008  13:05 uKennen jullie al die mensen ?

Nee hoor, de meeste wel, maar die dames kende ik niet...gewoon tegen aan kletsen. Dat is juist het gezellige van zo'n festival je kunt tegen iedereen, ook de vrouwen, gewoon over bier kletsen..ideaal ! De gele truiers ken de ik natuurlijk wel en enkele limlanders en zeelanders ook... :proost2:

JeroenCV

Die Brigand foto is trouwens niet op het festival gemaakt...

Jacques

Op één van de foto's dacht ik het café Paters Vaatje te herkennen in Antwerpen. Het zou kunnen dat dit café nu anders heet. Het is al heel veel jaren terug dat ik daar voor het laatst geweest ben. De toog met glas in lood en het 'balkon' zijn hetzelfde gebleven zie ik.

JeroenCV

Citaat van: Jacques op 10-03-2008  14:50 uOp één van de foto's dacht ik het café Paters Vaatje te herkennen in Antwerpen. Het zou kunnen dat dit café nu anders heet. Het is al heel veel jaren terug dat ik daar voor het laatst geweest ben. De toog met glas in lood en het 'balkon' zijn hetzelfde gebleven zie ik.

Het heet nog steeds hetzelfde. De twee glazen bij de Brigand zijn zaterdagavond, wanneer Oscar en ik nog een afzakkertje nemen.

Oscar

Citaat van: JeroenCV op 10-03-2008  20:29 uwanneer Oscar en ik nog een afzakkertje nemen.

En dat was letterlijk, 1 druppel bier meer en ik was in dat café blijven slapen... :slaperig: :slaperig:

JeroenCV


Menno

Citeer1 druppel bier meer en ik was in dat café blijven slapen...
Slapen in de trein, slapen in het café. Je bent me d'r ééntje!  ;D

Oscar

Citaat van: Menno op 10-03-2008  21:29 uSlapen in de trein, slapen in het café.

Slapen op het station... ;D ;D

BuBS

In de auto slaap je ook goed hoor Oscar  :P :P

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.