Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.
Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com
Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.
Als je de flesjes koud wegzet, dan trekt het ook nog bij qua koudewaas..
Alleen vies bier moet je erg koud drinken.
Maar ik ben het met MO eens: nergens voor nodig.
Bier bewaren? Wat is dat?
Komkom, A3, je weet toch ook dat een Orval pittiger is na één tot zelfs 2 jaar.
Ik weet vooral dat na die tijd die heerlijke hoparoma's verdwenen zijn en de bitterheid minder is geworden. En jij weet toch ook dat Orval een van de weinige uitzonderingen is op de regel dat je bier vers moet drinken.
samen met enkele donkere bieren van >9 vol%
Mijn vraag is :hoe kan ik mijn bier klaren,ik bedoel doorschijnend.En wanneer is het beste tijdstip hiervoor.Mijn mede brouwer doet hierover een beetje moeilijk, persoonlijk hebik geen moeite met licht troebel bier.
Voor ons hobbybrouwers zijn bij mij weten geen echte filtersystemen beschikbaar. De voornaamste reden daarvoor is denk ik dat ..
En a.u.b. geen klarings middelen (Ierse mos ) gebruiken.
Fijn voor jou Louis dat je wel verschil merkt als je Iers mos gebruikt of niet.