Starter Extra Veirge

Gestart door BuBS, 21-11-2007 22:39 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacques

Citaat van: Oscar op 22-11-2007  21:32 uEn daar ben ik nog niet helemaal van overtuigd..

Ik ben in ieder geval van overtuigd dat het geen kwaad kan. Het is nog steeds de maand november. Mogelijk doe ik dit weekend een experiment.

Caspar

Ik aaarrrrchchchchch met Adrie mee.

Zie het drupje olijfolie gewoon als een extra element om nog betere starters te maken... minder schuim, stevige celwandjes zodat de cellen zich beter kunnen delen wanneer ze de zuurstof tot zich nemen en steviger zijn als je ze aan het wort toevoegt.

Daarna de zure rommel inclusief olie afgieten en herstarten met een fris wortje (zonder olie) op de brouwdag :duimop:.

Groet Caspar

Adrie

Caspar, wij zijn het helemaal eens. Voor een snelle gistgroei moet je je starter beluchten. Voor de celwandopbouw moet je beluchten en/of olijfolie toevoegen.

Oscar

Dat gevoel had ik ook, dat beluchten icm een klein druppeltje olijfolie de ideale omstandigheid creeert voor je starter. Zeker i.v.m de schuimafbraak.

RobinB

Citaat van: Caspar op 23-11-2007  09:31 uZie het drupje olijfolie gewoon als een extra element om nog betere starters te maken... minder schuim, stevige celwandjes zodat de cellen zich beter kunnen delen wanneer ze de zuurstof tot zich nemen en steviger zijn als je ze aan het wort toevoegt.

Daarna de zure rommel inclusief olie afgieten en herstarten met een fris wortje (zonder olie) op de brouwdag :duimop:.

Zo zie (en doe) ik het ook!  :brouwen:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.