Oproep: brouwclub Zutphen

Gestart door Adrie, 21-11-2007 10:34 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Adrie

Vanmorgen stond er in de Stentor een mooi artikel:



Een ingekorte versie is HIER digitaal te lezen (zonder die mooie foto).

Oscar

Mooi artikel man!

Citaat van: Adrie op 17-03-2008  11:15 u(zonder die mooie foto).



 ;)

Adrie

Hé, wat leuk. Nu staat de foto er inderdaad wel bij. Jammer dat Bert niet wat vrolijker kijkt.  ;)

Albertus

Serieuze zaak zo'n brouwclub  ;D .

Bert

William

Citaat van: Oscar op 17-03-2008  12:47 u


He Bert, je lijkt best wel op jouw avatar  :D

Albertus

Ja, ik heb er dan ook jaren op geoefend  :proost: !

Dat zuinige trekje heb ik dus niet van mijzelf   :-[ .

Bert

Adrie

De eerste bijeenkomst was een succes. 7 mensen kwamen opdraven, 1 had zich afgemeld, maar wordt wel lid en zal in de toekomst komen. Gerrit Wolf heeft ons gastvrij ontvangen in de Hanze Stadsbrouwerij, waarvoor wij hem uiteraard zeer dankbaar zijn. We hebben met elkaar kennis gemaakt, gepraat over wat we willen van en met een brouwclub, kort gesproken over een naam (volgende keer gaan we die bepalen) en acties om meer leden te werven. Bert heeft nog een mooie foto gemaakt, die hij hopelijk hier nog even plaatst (hint, hint).

Ik heb er alle vertrouwen in dat dit een levensvatbare club is, gezien het enthousiasme van de brouwers die nu meedoen en de inzet van Gerrit. Hij krijgt in zijn brouwerij trouwens regelmatig vragen van mensen of ze bij hem kunnen leren brouwen. Een van de eerste taken van de brouwclub zal dan ook zijn het opzetten van een brouwcursus.

Aangezien dit een brouwforum is, zal ik jullie niet verder lastigvallen met de perikelen rondom de club in Zutphen. Stap 1 van de missie is geslaagd.

[reclame]Mensen die later lid van dit forum worden en dit bericht nu pas lezen: we komen elke derde dinsdag van de maand bij elkaar in de Hanze Stadsbrouwerij te Zutphen. Je bent van harte welkom om de sfeer (en bier) te proeven op een clubavond.[/reclame]

Oscar

Citaat van: Adrie op 20-03-2008  09:23 uHij krijgt in zijn brouwerij trouwens regelmatig vragen van mensen of ze bij hem kunnen leren brouwen.

Dat biedt potentieel! Mooi man!


Citaat van: Adrie op 20-03-2008  09:23 uAangezien dit een brouwforum is, zal ik jullie niet verder lastigvallen met de perikelen rondom de club in Zutphen.

Onzin! ik vind het leuk te lezen dat er een nieuwe levensvatbare club in Nederland bij komt.... :duimop:  Zutphen is volgens mij de schakel tussen regio Twente en regio Amersfoort, een goede aanvulling dus.

Albertus

Aan een stille hint heb ik genoeg...
Alle opmerkingen over de koffie zijn al gemaakt  ::) .

Bert

De nieuwe brouwclub (nog zonder naam):


Oscar


bazje

Citaat van: Adrie op 20-03-2008  09:23 uDe eerste bijeenkomst was een succes. 7 mensen kwamen opdraven, 1 had zich afgemeld,




Toch raar dat er op die foto 8 mensen staan?  :brouwen:

Citaat van: Adrie op 20-03-2008  09:23 uAangezien dit een brouwforum is, zal ik jullie niet verder lastigvallen met de perikelen rondom de club in Zutphen. Stap 1 van de missie is geslaagd.

Zeer zeker onzin, ik ben het helemaal eens met Oscar.
Ook mij lijkt het leuk om de geschiedenis van een clubje bierbrouwers te kunnen volgen.
We zijn benieuwd naar jullie activiteiten en lezen graag over de opstart, de groei en het vervolg in de toekomst!

Albertus

Citaat van: bazje op 20-03-2008  13:24 utoch raar dat er op die foto 8 mensen staan ??  :brouwen:

Rechtsvoor is Gerrit Wolf, eigenaar van de Hanze-stadsbrouwerij waar we te gast waren. Hij is oud-hobbybrouwer en is blij met de club die wordt opgericht.

Bert

Henielma

Das ook wat. Een brouwclub in oprichting en ze zitten aan de koffie.  :weetniet:

Grapje, veel plezier met de club. Het is een ideaal club honk.

William

Citaat van: Albertus op 20-03-2008  09:33 uDe nieuwe brouwclub (nog zonder naam):

Uit de foto herken ik wel iets van het MTG - letterlijk en figuurlijk  ;)

Veel plezier en succes met deze nieuwe brouwcel.

Albertus

Onze Adrie staat weer prominent in de krant  :hoera: .

Bert



Oscar

Het houdt ook niet op he. :duimop: De media smult ervan...

Adrie

Hé, leuk, ik had hem nog niet gezien.

Ja, Zutphen wordt langzaam rijp gemaakt... Onze ambitie: Zupthen, brouwhoofdstad van Nederland...  ;D

Jacques

Zo, dat is alweer een mooi stukje waarbij de hobby gepromoot wordt.

Herman

Mooi stukje. Securiteit? Bierbrouwvaardigheid zullen ze bedoelen.

William

Citaat van: Adrie op 27-03-2008  14:08 uJa, Zutphen wordt langzaam rijp gemaakt... Onze ambitie: Zupthen, brouwhoofdstad van Nederland...  ;D

Adrie, jullie zouden dat iets breder moeten trekken. Met Zutphen als Hanzestad (toch) zou je een mooie ambachtelijke uitstraling kunnen hebben. Je zou eigenlijk een Hanzebierverbond moeten sluiten met brouwers uit andere Hanzesteden, te beginnen aan de IJssel:

Kampen - Edwin en Arnoud
Zwolle - ....
Deventer- ......
Einbeck (DE) - ....
..... - .....

Adrie

De tweede bijeenkomst zit erop. Gisteravond waren er maar liefst drie nieuwe leden, waaronder Anton die zich ook al op dit forum heeft gemeld. We hebben een bestuur samengesteld (Bert, Jeroen en ondergetekende) en het is zowaar gelukt om binnen redelijke tijd een naam te kiezen.

Vele namen hadden al via de e-mail de revue gepasseerd, waaronder "Bittere Noodzaak", "De Ketelbinkies", "Goud van Mout"  :nut:  :leren: (deze moeten erbij van mijn zoon Sven) en allerhande verwijzingen naar historische brouwerijen in de stad. Uiteindelijk hebben we toch voor historie gekozen. Achter de Hanze Stadsbrouwerij heeft brouwerij De Roode Toren gestaan. En dat leek ons ook wel een mooie naam. Het is uiteindelijk dus geworden: Brouwersgilde "De Roode Toren" te Zutphen.

Het bestuur gaat aan de slag met het officieel oprichten van de vereniging en alle poespas die daarbij komt kijken. In het najaar willen we een brouwcursus geven voor leden die nog nooit gebrouwen hebben en om nieuwe leden te trekken en uiteraard gaan we iets doen op het Zutphense Bokbierfestival in oktober. Er moet een logo ontworpen worden, een poster voor in de Hanze Stadsbrouwerij en een website. Genoeg te doen dus, komende tijd.  :lekkerbier:

Oscar

Hee leuk! Dat begint al aardig vorm te krijgen. Zodra de website in de lucht is meteen een mail sturen aan alle gilde zodat het landelijk bekend is!

 :degroeten:

Ronnie

Brouwclub Zuipthem.
Sloeber.

Adrie

Ik ben even bezig geweest met Inkscape en heb een logo ontworpen. Het bestuur heeft hem al gezien en goedgekeurd, waarbij Bert nog enige goede suggesties deed voor aanpassingen. De aanpassingen zijn doorgevoerd en dit is hem dan:





Wellicht zal de ene keer de bovenste en de andere keer de onderste gebruikt worden, afhankelijk van het doel en het middel van gebruik.

Het gebruik van maar 1 kleur heeft zijn voordelen: glazen laten drukken in 1 kleur is niet zo duur.  ;D

EBC

Schitterend logo met die roerstok erin...chapeau aan de maker!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.