01-06-2008 ONK 2008

Gestart door MO, 20-11-2007 21:45 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Caspar

En ik ben ook weer helemaal fris en fruitig ;D. Ik vond het bere gezellig gister en mijn scores vielen me 100% mee :duimop:.

Barley Wine: 74 punten (20e plaats D)
Dortmunder: 81 punten (11e plaats A)
Porter: 81 punten (4e plaats B)

Texas Brown Ale: 84 punten (2e plaats V)

@Adrie: De Texas Brown Ale is een officieel biertype dat in de jaren 80 erg populair was bij de Amerikaanse hobbiebrouwers (Bron: Zymurgy Magazine). Het is dus een soort Brown Ale - IPA, in mijn geval tot 50 IBU gehopt met Amarillo :proost:.

Gefeliciteerd alle andere prijswinnaars :elifant:

PS: Wil van den Broek is van de Amervallei, een zeer goede brouwer die bijna altijd wel een prijsje meepikt :duimop:.

Oscar

Citaat van: Hopmans op 02-06-2008  10:00 uIs er al iets bekend over de kloon van volgend jaar?

Nee, daar is de organisatie nog over aan het denken, ik hoop dat ze het snel bekend maken.

Hopmans

Hopelijk is het nu wel een bier wat te drinken is.
 :brouwen:

TVERSCH

Gefeliciteerd jongens  :groots:

Zelf heb ik slecht gescoord dit jaar. Hoogste score 75 pnt voor de dry stout, en een minimale 60 pnt voor  de Irish Red Ale en 1 puntje meer voor een tripel, maar die vind ik zelf ook niet lekker.

Ik had meer verwacht van mijn NL pils en de Urtyp, maar daar waren de keurmeester niet weg van;  69 pnt voor de NL pils-te weinig hop/ en verkeerde hopsoort in de Urtype (Magnum+MittelfrüH)

Mijn broer Geert-Jan was blij met zijn 1e plaats cat B, hetzelfde recept van de alt waar ik vorig jaar mee heb gewonnen.

Volgende keer beter mijn best doen!

Edgar

Citaat van: TVERSCH op 02-06-2008  12:13 uIk had meer verwacht van mijn NL pils en de Urtyp, maar daar waren de keurmeester niet weg van; (...) verkeerde hopsoort in de Urtype (Magnum+MittelfrüH)

Da's netjes geproefd.

Oscar

Citaat van: Hopmans op 02-06-2008  10:00 uIs er al iets bekend over de kloon van volgend jaar?

Volgend jaar zal het ONK bij de Joninckshoeve in Tilburg zijn en een van hun bieren wordt ook het kloonbier, echter wil de organisatie hiervoor toestemming vragen bij de brouwers zelf  ??? ???. Er zal ongetwijfel een reden voor zijn, maar die begrijp dan niet.
Je mag toch gewoon, zonder toestemming, een bier klonen zolang je deze niet commercieel verkoopt...

De-Geert

Op zich vind ik het niet zo vreemd om toestemming te vragen als je het daar organiseert.

Jacques

Omdat het ONK 2008 is afgerond en nu gepost wordt over het ONK 2009 sluit ik deze draad.
Opmerkingen over het ONK 2008 en het plaatsen van foto's en filmpjes kan in de draad die gisteren is geopend.

Voor het ONK 2009 kan een nieuwe draad worden geopend indien gewenst.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.