01-06-2008 ONK 2008

Gestart door MO, 20-11-2007 21:45 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JeroenCV

Leuke locatie, maar ik vind dat je wel iets moet regelen voor de entree van deelnemers. Je betaalt al inschrijfgeld voor de wedstrijd, dan nog betalen voor het bijwonen van de uitslag?

Hopmans

Mee eens.

Het is al van de zotte dat we moeten betalen voor het bier wat we inzenden.
Ik verwacht juist geld terug voor mijn heerlijke bier.  :P

 :degroeten:

Oscar

Ditzelfde was ook enkele jaren geleden toen het ONK in het Openlucht museum in Arnherm, door Triple W werd georganiseerd. Toen hebben ze
geloof ik kunnen regelen dat je met een soort Bon, welke je alleen als deelnemer kreeg, vrije ingang had, of je entree kon terug vragen..

Maar ja dat hangt natuurlijk wel van het Archeon af, of ze dat wel willen.. :)

Johannes

Citaat van: Menno op 22-11-2007  12:10 uIk hoop dat de organisatie nog iets kan afstemmen met het Archeon, want voor dit bedrag komen we zeer waarschijnlijk NIET:duimonder:

Dat zou jammer zijn. Ik snap de organisatie wel een beetje al komt de verwijzing naar Triple-W/Openluchtmuseum over als goedmakertje. Het is lastig genoeg om een goede locatie te regelen, dit is een manier om je te laten ondersteunen in de facilitering van het festival. Ik neem ook aan dat dat de reden is.

Aan de andere kant; de ONK's die ik nu heb meegemaakt was zonder entree. En waar gaat het nu om? Samen bier drinken, over bier lullen en de prijsuitreiking afwachten. Als 't Wort Wat dit goed doet is het in elk geval een mooie manier om kosten te besparen [negatieve mode aan] de clubkas te spekken en deelnemers te laten betalen [\negatieve modus uit] Hoe dan ook, als het een knallend ONK wordt heb ik die 16 euro er wel voor over.

@Menno, waag er een mailtje aan, wellicht dat er voor gezinnen een nette kortingsregeling is? Gezien de locatie is het misschien voor gezinnen reden om met z'n allen te gaan ipv papa 's avonds ladderzat thuis te ontvangen  ;D

René K

Tja het Archeon hoeft van mij ook niet zonodig. Maar dat het op een zondag is komt mij nog slechter uit... Dus ik ga er in elk geval niet bij zijn dit jaar. :-[

Johannes

Citaat van: René K op 22-11-2007  18:46 uTja het Archeon hoeft van mij ook niet zonodig. Maar dat het op een zondag is komt mij nog slechter uit... Dus ik ga er in elk geval niet bij zijn dit jaar. :-[

Nee, die zondag is voor mij ook niet echt handig. Naja, tijd zat nog om een vrije dag te vragen.

Caspar

We kunnen ook met z'n allen op schoolrijsje gaan voor eur 9,95 :clownsmile:...

Menno

Citaat van: Caspar op 22-11-2007  19:51 uWe kunnen ook met z'n allen op schoolrijsje gaan voor eur 9,95 :clownsmile:...
En dan allemaal zingen: "Hee, buschauffeur, de hele bus moet PLASSEN...;D




Zonder gekkigheid: ik heb een bericht gestuurd naar onk2008@twortwat.nl en hoop dat er wat meer duidelijkheid verschaft gaat worden. Ik heb het net met vrouwlief besproken, maar als er niets veranderd dan... helaas...  :'(


Oscar

Menno, vrouwlief hoeft natuurlijk niet mee.. ;)

Voor mij is het ONK de laatste jaren wel een ijkpunt in de jaarlijkse bieractiviteiten hoor en als dat een tientje meer kost. Tja het zij zo, maar die
gezelligheid van vorig jaar wil ik komend jaar ook weer creëren hoor, ongeacht wat, ik ben er zeker bij, Het pre-onk staat al vast, de afterparty is optioneel...

Hopmans

Toch is het raar dat we moeten betalen om mee te doen aan een wedstrijd.
De entre zou voor ons gratis moeten zijn naar mijn inziens.
We zijn niet zomaar bezoekers, maar we zetten het Archeon in de spotlights door het
Open Nederlands Kampioenschap bierbrouwen.

ik vind het oneerbiedig naar ons toe.
Althans, zo voel ik het.

Wij zijn de helden die dag, niet het Archeon.

 :(


Oscar

Citaat van: Sharky op 22-11-2007  21:44 uik vind het oneerbiedig naar ons toe.
Althans, zo voel ik het.

Wij zijn de helden die dag, niet het Archeon.

Gedeeltelijk eens. Ik weet hoe lastig het is om een goede lokatie te regelen voor een dergelijk evenement. En als je dan een deal kunt maken met zo'n park, ben je toch deels afhankelijk van hun "eisen". Voor hun is het wellicht "Take-it or leave-it"

Menno

Citaat van: Oscar op 22-11-2007  21:00 uMenno, vrouwlief hoeft natuurlijk niet mee.. ;)
Ook zij vind het gezellig. En om dan onze jonge kids alléén thuis te laten...  ;D

Citaat van: Oscar op 22-11-2007  21:52 uIk weet hoe lastig het is om een goede lokatie te regelen voor een dergelijk evenement.
Gekke vraag: hoeveel man komt er op zo'n event af?  ??? Ik wil de organisatie absoluut niet een hak zetten, een event organiseren vergt vreselijk veel vrije tijd. Ik waardeer het ook enorm dat vrijwilligers veelal met veel passie en inzet iets op poten kunnen en willen zetten. Klasse! Maar om dan een locatie te selecteren waar vreselijk veel extra kosten bij komen vind ik persoonlijk erg moeilijk...  :-\

Iets organiseren is lastig, men kan het nooit iedereen naar de zin maken. Ben ik mij bewust, hoor!  :duimop:

Adrie

Waarom moet het per se een locatie zoals dit zijn? Het gaat toch om een gezellig samenzijn? Biertje drinken, bijkletsen, uitslag aanhoren en weer naar de camping. Zo'n middag is toch al veel te kort om bij te praten, laat staan dat er tijd over is om het Archeon uitgebreid te gaan bekijken.
Het lijkt wel of er een wedstrijd losbarst "wie organiseert het ONK op de leukste locatie". Een groot grasveld met een paar tenten met taps is in principe genoeg. Entree op een ONK hoort gratis te zijn. Punt. En als men wil dat vrouwen en kinderen meekomen, dienen die ook vrij entree te hebben.

Menno

Een pittige doch heldere kijk, Adrie!  ;)

korek

Citaat van: Adrie op 22-11-2007  22:13 uWaarom moet het per se een locatie zoals dit zijn? Het gaat toch om een gezellig samenzijn? Biertje drinken, bijkletsen, uitslag aanhoren en weer naar de camping. Zo'n middag is toch al veel te kort om bij te praten, laat staan dat er tijd over is om het Archeon uitgebreid te gaan bekijken.
Het lijkt wel of er een wedstrijd losbarst "wie organiseert het ONK op de leukste locatie". Een groot grasveld met een paar tenten met taps is in principe genoeg. Entree op een ONK hoort gratis te zijn. Punt. En als men wil dat vrouwen en kinderen meekomen, dienen die ook vrij entree te hebben.

Helemaal mee eens.

MO

Ik denk er precies net zo over als Adrie. Preferente locatie voor een ONK is een brouwerij. Ik noem De Roos, Grolsch, Almere (hoe heet dat ding) en Emelisse. Dat waren DE plaatsen waar van 2003-2007 ONK's plaatsvonden. En in alle gevallen was het helemaal perfect.

Archeon heeft nauwelijks iets met bier te maken. Plus die mega entree natuurlijk.

Ik zit er sterk aan te denken om niet te gaan in 2008. Iemand een alternatief?

JeroenCV

ANK?

Alternatief Nederlands Kampioenschap?

Oscar

Citaat van: MO op 23-11-2007  07:53 uIemand een alternatief?

Ik weet de huidige status niet maar : http://www.jopen.nl/default.asp?pid=117


Hopmans


CiteerArcheon heeft nauwelijks iets met bier te maken.
Het lijkt mij wel een schitterende lokatie, en al helemaal als je je gezin meeneemt net als Menno, maar
het moet niet zo zijn dat ik als deelnemer van het ONK een partijtje moet gaan zitten betalen.
Dat is van de zotte natuurlijk.

Jopen is wel lekker dichtbij (kan ik met de bus af).
Goed plan Oscar.

 :biersmile:

Menno

Louis en het OV? Nu moet het niet gekker worden...  :pan:

------

Maar inderdaad, het ONK beschouwen wij toch wel als een familie-uitje, zoals recentelijk Oss. Maar het moet leuk zijn én blijven! Wij gaan ook niet naar bijv. de Efteling, puur vanwege de bizar hoge kosten.  :nut:

Ik ben nog in afwachting van wat de organisatie zegt, heb ook in mijn mail naar hun verwezen naar mijn eerdere opmerking alhier.  :)

Herman

Vreemde keuze voor een locatie, vooropgesteld dat we entree moeten betalen. Had wat mij betreft ook bij de Prael/De Schans o.i.d. gehouden kunnen worden?

William

Citaat van: Herman op 24-11-2007  08:53 uVreemde keuze voor een locatie, vooropgesteld dat we entree moeten betalen.

Het mes kan hier aan twee kanten snijden. Als ze het ONK nu op een afgeschermd stuk houden waar je geen entree voor hoeft te betalen dan kunnen de ONK-gangers lekker biertjes drinken en kan ook de familie mee die dan voor een beperkte entree het Archeon kunnen bekijken.

Als de ONK-gangers dan lichtelijk/zwaar aangeschoten weer naar huis willen dan hebben ze een chauffeur te beschikking

Oscar

Citaat van: William op 24-11-2007  10:22 uAls ze het ONK nu op een afgeschermd stuk houden waar je geen entree voor hoeft te betalen dan kunnen de ONK-gangers lekker biertjes drinken en kan ook de familie mee die dan voor een beperkte entree het Archeon kunnen bekijken.

Ik hoop dat Brewzilla dit leest... :biersmile: ;)

Menno

Ik heb de organisatie de volgende mail gestuurd:
CiteerBeste organisatie ONK2008,
 
Ik vind het heel erg leuk dat er een weer ONK georganiseerd wordt. Na de laatste editie ben ik heel erg enthousiast geworden van de berichten op het forum van http://www.hobbybrouwen.nl/. Ik heb sindsdien ook in mijn hoofd zitten om een bier in te sturen en uiteraard ook voor het eerst zélf aanwezig te zijn.
 
Nu ben ik mij rot geschrokken van de toegang, en ik niet alleen! Zie ook mijn eerste (excuseer, niet al te genuanceerde) reactie alhier: http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,8169.msg93200.html#msg93200
 
Ik ben erg benieuwd of er mogelijkheden zijn wat aan deze hoge toegangskosten te doen (en dan praat ik niet over een korting van vijftig €-cent pp), de dag is voor ons gezin anders niet te betalen!
 
Met proostende groet,
 
Menno

Hierop kreeg ik het volgende antwoord:
CiteerHallo Menno,
 
Hartelijk dank voor je bericht. Je zorg over de toegangsprijs kunnen we ons zeer goed voorstellen. We stellen het ook zeer op prijs dat je hierover met ons contact opneemt.
 
We hebben zelf ook pas na lang beraad de keuze gemaakt voor het Archeon. De belangrijkste afweging voor het Archeon blijft, dat we volgend jaar een andere invulling aan het ONK willen geven dan in voorgaande jaren. We willen graag dat het ONK een feestdag wordt voor veel meer mensen dan alleen de deelnemende bierbrouwers. Met alle respect voor de vorige ONK's vonden we toch dat er voorheen (te) weinig vertier was voor de 'vrouwen en kinderen' van de bierbrouwers. Bij het Archeon is (bijna) gegarandeerd dat ook zij zich een hele dag lang uitstekend zullen vermaken. En dan hebben we nog niet alle (biergerelateerde) activiteiten meegerekend, die we zelf nog zullen organiseren. Op dit moment is het natuurlijk nog allemaal theorie, maar we hopen dat alle aanwezigen straks een superdag gaan meemaken.
 
De ONK-wedstrijd zelf houdt natuurlijk de hoogste prioriteit. Allereerst een nette procedure voor het aanmelden en insturen van de bieren. We gebruiken dit jaar bij ons interne kampioenschap al de ONK-software om zo goed mogelijk voorbereid te zijn. Vervolgens een correcte jurering door het BKG. We zullen nauw samenwerken met het BKG en hebben ook diverse BKG-ers in de organisatie. En tenslotte een stijlvolle uitreiking, waarbij de winnaars de eer en aandacht krijgen die ze verdienen. Binnen het Archeon hebben we daarvoor een uitstekende locatie.
 
Blijft het lastige punt van de toegangsprijs voor ONK-deelnemers. Zoals al vermeld in het nieuwsbericht hebben we al een korting kunnen afspreken met het Archeon. De precieze invulling daarvan staat nog niet vast, zodat we nog geen definitieve bedragen kunnen noemen. Je moet natuurlijk denken aan een korting op de toegangsprijs voor ONK-deelnemers zelf, maar mogelijk ook voor de gezinsleden. En wellicht ook korting op andere zaken op het ONK-feest zelf. De invulling daarvan hangt samen de afspraken die we bijvoorbeeld met sponsors kunnen maken.
 
Nogmaals: we zullen er alles aan doen om de kosten voor ONK-deelnemers laag te houden. Zodra we daarover meer nieuws hebben, laten we het zo snel mogelijk weten. Om die reden heb ik jou ook toegevoegd aan de verzendlijst voor de ONK-nieuwsbrief. Laat even weten als je daar toch geen prijs op stelt.
 
Met vriendelijke groet,
 
namens de organisatie van ONK2008
 
Ernst de Moor en Jan-Willem Fukkink

Wat er bericht is, is op zich wel logisch. Neemt niet weg dat ik tóch een beetje met een knoop in de maag zit. Wanneer er verdere relevante berichtgevingen zijn, dan zal ik deze in dit topic weergeven.  ;)

Edgar

Keurig antwoord, moet gezegd, van Ernst en Jan-Willem. Het is een andere insteek dit keer, en ik moet zeggen dat het idee erachter me wel aanspreekt. Nu even afwachten wat die korting zal worden...

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.