01-06-2008 ONK 2008

Gestart door MO, 20-11-2007 21:45 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MO

Eindelijk ONK2008 nieuws.

http://onk2008.twortwat.nl/

Beste bierbrouwers en bierliefhebbers,

Het is ons een groot genoegen jullie uit te nodigen voor het Open Nederlands Kampioenschap Amateurbierbrouwen 2008. De 24e editie van dit kampioenschap zal plaatsvinden op zondag 1 juni 2008 in Historisch Themapark Archeon, te Alphen a/d Rijn (ZH).

Als organiserende vereniging zijn we zeker van plan om er weer een mooi kampioenschap van te maken, met respect voor de lange traditie van het ONK. Maar we willen ook dat het een feestdag wordt voor de familie, kinderen, vrienden, kennissen en buren van de deelnemende bierbrouwers. Om die reden hebben we een locatie gekozen waar voor jong en oud van alles te beleven is. Het Archeon (http://www.archeon.nl/) neemt je mee in een reis door de tijd: vanuit de prehistorie via de Romeinse tijd naar de Middeleeuwen. We zullen daar bovenop nog diverse activiteiten organiseren. Een tipje van de sluier? Wat denken jullie van: 'bierbouwen door de eeuwen heen', 'bieren van diverse kleine brouwerijen op tap' of een 'meerkamp tussen brouwverenigingen'? We zijn natuurlijk nog volop met de voorbereidingen bezig, maar nu staat al vast dat het een bierspektakel gaat worden!

De toegang tot het Archeon is niet gratis. We realiseren ons dat dit een belemmering kan vormen voor deelname aan deze feestdag. De toegangsprijzen zijn echter zeer schappelijk voor hetgeen er geboden wordt, en vergelijkbaar met bijvoorbeeld het Openluchtmuseum in Arnhem waar eerder een ONK georganiseerd is. Daarnaast hebben we ook een korting kunnen bedingen voor deelnemers aan het ONK. Reden temeer om vooral met één of meer brouwsels in te schrijven.

Natuurlijk volgt er nog veel meer informatie in de aanloop naar het ONK. Via nieuwsberichten zoals deze zullen we jullie daarvan op de hoogte brengen. Het laatste nieuws vind je ook altijd op de officiële website: http://onk2008.twortwat.nl/. Op dit moment willen we jullie vooral vragen om zondag 1 juni 2008 te noteren in je eigen agenda én in de agenda's van al je familie en vrienden die op die feestdag meekomen voor een dagje bijzondere, Nederlandse biercultuur. De dag begint overigens al om 10.00 uur als het Archeon open gaat, en eindigt pas na de prijsuitreiking én de gezamenlijke biermaaltijd als jullie 's avonds tevreden naar huis toe gaan.

Het organisatie-comité van

Amateurbierbrouwersvereniging 't Wort Wat

Hoofddorp

MO

Zozo, 15,90 euro entree, dat wordt een dure grap.

EBC

Dat wordt een paar biertjes minder insturen dit jaar MO!

Hopmans

Shit, nu moet ik gewoon één toppertje brouwen.
Iemand een recept?

 :-\

EBC

Wordt aan gewerkt...Bamberger Helle. Een duivels bier. Smaakt hemels.

Oscar

Leuk nieuws...en inderdaad zal de toegangsprijs wel weer een stempel drukken op de bezoekers..maar misschien ook niet.

Een uitgebreide Pre-onk zal goed mogelik zijn, maar wat nu met de Afterparty ?  Het ONK is op een zondag, dus maandag voor velen weer werken.. :-[
En kunnen we eventueel kamperen in de buurt ? op loop afstand...van Archeon ?

EBC

Citaat van: Sharky op 20-11-2007  22:13 uShit, nu moet ik gewoon één toppertje brouwen.
Iemand een recept?

Lieve Sint,
Een brouwer van het het NHC
zit het dit jaar weer niet mee.
Want hij wil ONK gaan winnen
maar kan geen goed recept verzinnen.
Toch raar, want hij verdiende heel wat faam
met het steeds bedenken van een nieuwe naam
Hij begon als Hoppie, werd Mr Yeast en toen heel fraai
veranderde hij plots in Sharky de brouwende haai.
Hij zegt wel op het ONK te willen scoren
maar wat hem het meest zou bekoren
is dat u hem nog één wijziging toe kunt staan
Zodat hij als Hopmans verder kan gaan



Hopmans


CiteerLieve Sint,
Een brouwer van het het NHC
zit het dit jaar weer niet mee.
Want hij wil ONK gaan winnen..............

Creatief.  ;D

 :)

Sjaak

Tuurlijk doet het NHC weer mee en we gaan wel weer voor een prijs.

Hopmans

Zo is dat.
Ik heb me alleen nog niet zo verdiept in die smerige Chimay.  :-\

 :)

Caspar

Hmmm, wel een leuke locatie... maar die toegangsprijs is wel hoog, ik kom er voor het ONK en niet voor het park :-\. Ik ga de dinsdag na het ONK op vakantie, dus ik hoop dat ik dan weer nuchter in het vliegtuig zit (nou ja, volgens mij heb ik meer dan 12 uur de tijd om uit te brakken ;)).

Groet Caspar

Adrie

Leuke locatie hoewel het wel een dure grap wordt als je met de hele famielje komt! Benieuwd hoeveel korting we krijgen en voor hoeveel mensen die korting geldt.
Hoewel het er niet naar uit ziet dat ik komend ONK bier heb om mee te doen kom ik wellicht toch voor de gezelligheid. Wel jammer dat het ONK komend jaar op zondag is. Een afterparty is toch wel heel leuk. Of dan toch maar de maandag vrij nemen?

Oscar

Citaat van: Adrie op 21-11-2007  09:30 uEen afterparty is toch wel heel leuk. Of dan toch maar de maandag vrij nemen?

Ja, dat zal voor velen nog een afweging worden...

Voor de volledigheid is de website ook te vinden via de standaard url : http://onk2008.brouwen.nl  echter is de doorverwijzing niet ideaal (de genoemde url blijft niet staan).. De techniek staat voor niets..  ;D

Huub Krekels

Even gekeken welke camping in de buurt ligt. Schijnt op loopafstand te zijn.
 :elifant:
http://www.polderflora.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=8&Itemid=8

snelste route over 1,3 km
in ongeveer 4 minuten
Van
Rietveldsepad 4
2409AA
Alphen aan den Rijn

Naar (Archeon)
Archeonlaan 1
2408ZB
Alphen aan den Rijn

Dit is toch ideaal!!!!

Adrie

Wow, loop jij 1,3 km in 4 minuten?!   :groots:

Oscar

Die huub, rent er nog aardig oplos.. :D :D (21 km/u). Maar de camping ziet er mooi uit....

MO

Dat geloof ik best. Ik heb ze in mei in Zeeland zien rennen. Ging hard hoor!

Huub Krekels

Sorry. was de rijtijd op de ANWB routeplanner. Maar 1.3 kilometer is toch gemakkelijk te lopen of niet.??? :nut:

Adrie

Ze hebben maar 15 plaatsen, dus dat wordt dringen. Nu maar vast de hele toko afhuren voor hobbybrouwers?

Huub Krekels

Ze hebben op de camping ook nog een zaaltje. In een hooiberg oid. Mogelijk iets voor het pre-onk. Maken wij er toch twee dagen pre-onk van. Misschien kan iemand van de organisatie iets voor ons regelen daar. Uiteraard de maandag na het ONK vrij vragen. (15 plaatsen. staat niets over het max. aantal personen.)

citaat uit de website:

Bij slecht weer, kunt u de benedenverdieping van de hooiberg gebruiken om droog en comfortabel te zitten! (geen slaapplaats, alleen voor gebruik overdag). Ook biedt deze 'hooi-schuur' ruimte voor binnenactiviteiten indien u met een groep bij ons kampeert!!!

:dansen:

Hopmans


Klinkt allemaal goed Huub.  :)

 :proost2:

Huub Krekels

Is wel maar een eenvoudige mini-camping. De lol kunnen wij zelf maken. Als wij in de hooiberg kunnen hoeven wij uiteraard ook niet bang te zijn voor regen. Wij moeten wel een tent hebben waar wij alle rookovens onder kunnen zetten. ;)

Caspar

Het gaat mij niet ga lukken om te kamperen dit jaar... zoals eerder gezegd ga ik best een verre reis maken en ik zie het niet zitten om maandag mijn boel op te breken en vervolgens direct in het vliegtuig te stappen naar Indonesie.

Op de dag zelf ben ik er uiteraard wel, vrienden van ons wonen in Alphen dus dan kan mijn vriendin mij afzetten. Nadat zij de hele dag ge-shopt heeft met haar vriendin kan ik weer in de auto rollen om naar huis te gaan samenvol.

Groet Caspar

Menno

Ik heb ook hele forse moeite met de toegang! Als wij komen dan zal de family meegaan. Wordt dus €44,70 (exclusief evt. korting)! BEZOPEN!  :echtboos: :echtboos: :echtboos:

Dat gehele Archeon interesseert mij niet zoveel, en al helemaal niet als ik naar een event als het ONK ga!  :neenee:

Ik hoop dat de organisatie nog iets kan afstemmen met het Archeon, want voor dit bedrag komen we zeer waarschijnlijk NIET:duimonder:



Citaat van: Caspar op 21-11-2007  14:02 uNadat zij de hele dag ge-shopt heeft met haar vriendin kan ik weer in de auto rollen om naar huis te gaan samenvol.
Op zondag? Slim aangepakt...  ;D

Caspar

Citaat van: Menno op 22-11-2007  12:10 uOp zondag? Slim aangepakt...  ;D

Oeps.. nadat zij de hele dag heeft zitten thee-leuten ;D.

Ja, ik verwacht ook wel een flinke korting hoor met zo veel mensen...

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.