20-01-2008 PINT Winterbierfestival Gouda

Gestart door JeroenCV, 11-11-2007 16:32 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JeroenCV

Op 20 januari 2008 vindt het PINT winterbier festival in Gouda plaats. Van 13.00 tot 19.00 in het Wellantcollege  aan de Ronsseweg 55 te Gouda (5 minuten lopen van het station). Er is het eenmalige jubileumbier "Amarillo's Winterwarmer"

Meer informatie www.przh.pint.nl

Oscar

Primeur nummer 2 !!  :hoera: :hoera: Goed bezig Jeroen  :D :D  Schud die webmaster eens wakker... ;D ;D

Dit is wel een dag na het Forum uitje... Houd je daar wel rekening mee Jeroen...(19 januari MOET je mee hoor !! )

JeroenCV

hmmmm dat wordt een bierig weekend :lekkerbier:  samenvol  :nut:

Gerb

Gaat hier nog iemand heen? Ik ben wel van plan om te gaan. Ze hebben een Amarillo Winterwarmer las ik. Die wil ik wel proberen.

Hopmans

Is het wel halal dan om bier te drinken in gouda?
Dat is ingenomen gebied.

 :weetniet:

Gerb

Heb ik iets gemist? Ik ben geen moslim, dus ik heb geen last van halaliteiten.

Oscar

Dit festival is wel op de Day After... dus bij een geslaagd forumuitje verwacht ik weinig forummers.. :ziek:

JeroenCV

Natuurlijk zal ik van de partij zijn.

BuBS


hansvdm

Tot mijn spijt moet ik het dit jaar missen, vanwege het bezoek aan dat andere Winterbierfestival (in Engeland).

TVERSCH

Ik ben eigenlijk wel van plan om te gaan, ondanks dat ik helemaal geen liefhebber ben van zoete zware bieren wil ik toch die Amarillo wel proeven. :biersmile:
 Ik doe al zo weinig met mijn PINT lidmaatschap, daar ga ik wat verandering in brengen. :-[
Jammer genoeg zijn er geen proeverijen bij mij in de buurt die ik met openbaar vervoer kan bezoeken. :'(
Maar ja ik woon ook in een door Rotterdammers (geen bierkenners) ingenomen gat in de polder zonder treinstation.
Dus een treffen in Gouda moet lukken, met de fiets (of taxi) naar station Dordrecht en dan een stukje wandelen door een prachtige stad kan geen kwaad.

Thuiskomen is tot nu toe altijd gelukt  :dansen:

Theo :degroeten:


TreinJan

Citeerdan een stukje wandelen door een prachtige stad kan geen kwaad.

Dat zal dan wat tegenvallen, de zaal is achter het station, dus precies de andere kant op.
(Routebeschrijving e.d.: http://www.przh.pint.nl/PRZH_WBF2008.htm )

Zal er zelf niet bij zijn, ben met hansvdm naar Engeland.

JeroenCV

Citaat van: TVERSCH op 04-01-2008  04:24 uIk doe al zo weinig met mijn PINT lidmaatschap, daar ga ik wat verandering in brengen.

Dat hoor ik graag.  ;)

Oscar

Citaat van: JeroenCV op 04-01-2008  12:53 uDat hoor ik graag.  ;)

Mits die verandering positief is..toch ?  >:D >:D

JeroenCV


JeroenCV


Gerb

De Bekeerde Suster Winterbier is gesneuveld? Ik zie je morgen wel denk ik Jeroen.

Gerb

OK, nu zit ik even te kijken op de site hoe ik er moet komen. Allemaal leuk en aardig, maar 5 minuten lopen van het station, maar in welke richting? Of wordt dat daar wel duidelijk?

Johannes


Gerb

Zo, net terug van dit winterbierfestival. Wat me opviel was dat alle bieren, met een enkele uitzondering, donker, zoet, alcoholisch en kruidig waren. Na een 5-tal proefglaasjes blijft er weinig onderscheid over. Desondanks toch een aantal goede bieren gedronken. De Amarillo winterwarmer was echt goed. De Molen winterbock was mooi karamellig en gebalanceerd en 't Koelschip winterbock was ook erg lekker. Minder goed was de Winterprinses van EleganT was zuur en Maasbrees Winterbier van De Drie Horne was echt te gebrand. Ik heb helaas ook de Imperial Stout van de Molen gemist, hier stond een rij van een meter of 8 voor de tap en na 15 liter was het op. Zonde!

De locatie was goed, een soort aula van een school, maar als je heel de tijd over bier staat te praten en te drinken heb je dat toch niet in de gaten. Voor het spoelen van de glazen was niet echt veel gelegenheid, er stond continue een rij. Volgend jaar ben ik zeker weer van de partij.

MO

Bieren van het Koelschip worden in Oostenrijk gebrouwen, vandaar wellicht de goede kwaliteit.

Oscar

Citaat van: MO op 20-01-2008  20:38 uBieren van het Koelschip worden in Oostenrijk gebrouwen

Je bedoelt de Eggenberg bieren. Die zijn niet van 't koelschip hoor. Hij verkoopt ze toevallig.. ;)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.