Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Humberbrouwer Jan stelt zich voor  (gelezen 1587 keer)

Offline Homme

• De Wortketel
  • Vol lid
  • Land: nl
    • Jonge Beer Brouwerij
Humberbrouwer Jan stelt zich voor
« Gepost op: 09-11-2007 21:09 u »
Hallo,
Na reeds 25 amateurbrouwjaren, toch maar eens ergens aangesloten. Altijd onregelmatig bezig geweest, tegenwoordig niet zo veel meer, maar wel zeer geinteresseerd in de techniek van nu en het verleden.

Als ik brouw is dat 10 tot 25 liter in alle varieteiten. Op dit moment heb ik een bovengegist blond bier en een koperkleurig kruidig biertje onder de beugel.

Wegens historische interesse heb ik onlangs een brouwexperiment Middeleeuws Gruitbier brouwen gedaan. Een kort verslag en een fotoserie met commentaar is te bereiken via mijn website.
Als ik alle data verwerkt heb zal ik een uitgebreid verslag maken, met vergelijking naar de latere (16e t/m 19e eeuwse) methode.

Ik heb mij ingelogd als Homme, omdat dit de naam is van mijn brouwerspersonage in een lokale re-enactmentgroep; mijn naam is overigens Jan.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
Re: Humberbrouwer Jan stelt zich voor
« Reactie #1 Gepost op: 09-11-2007 21:28 u »
Jan welkom op dit forum !!

Ik ben wel erg benieuwd naar dat gruitenbier en naar de samenstelling van het gruit.

:degroeten:

Offline korek

• Super lid
  • Pint lid
« Reactie #2 Gepost op: 09-11-2007 21:57 u »
Ook welkom Jan, interessant, dat gruitbier.

Offline Homme

• De Wortketel
  • Vol lid
    • Jonge Beer Brouwerij
« Reactie #3 Gepost op: 10-11-2007 14:37 u »
Ik ben wel erg benieuwd naar dat gruitenbier en naar de samenstelling van het gruit.

Meer hierover in het topic Middeleeuws brouwen: http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,8097.new.html#new

Om kort te gaan: volgt nog, ik wil eerst alle data verwerkt hebben.

Offline Penners

• Vol lid
  • I'm gonna brew you a beer you can not refuse
    • Stichting Brouwboerderij
« Reactie #4 Gepost op: 11-11-2007 20:46 u »
Homme welkom, zelf ben ik ook nog niet zo lang lid, maar ik deel jou intresse in de brouw techniek van nu maar metname van vroeger.

Gr. Fred

Offline Edgar

• Super lid
  • Land: be
« Reactie #5 Gepost op: 11-11-2007 22:25 u »
Welkom Jan/Homme/Humberbrouwer. Ik moets bij het lezen van 'Humber' denken aan een rivier in Engeland, en ik vraag me af waar je die term vandaan hebt. Hangt dat samen met 'Homme'?

Erg leuk om een historische brouwer op het forum te hebben.

Tags: