Pieter uit Leidschendam

Gestart door Glorfindel, 05-11-2007 22:36 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Glorfindel

Hallo hobbybrouwers,

Ik ben Pieter en in woon samen met mijn vriendin in Leidschendam, een kilometer of 5 bij Den Haag vandaan. Op een dag was in het bierwinkeltje aan de Leyweg in Den Haag op zoek naar een cadeau voor een goede vriend van mij. Daar trof ik een doe het zelf bierbrouw pakket aan. Ik had er tot die dag nooit bij stil gestaan dat je zelf bier kunt maken. Ik kocht het pakket. Dat pakket staat nog altijd ongebruikt in zijn kelder. Het idee is echter niet meer uit mijn hoofd verdwenen.

Samen met mijn hierboven beschreven, niet zelfbrouwende vriend bezoek ik van tijd tot tijd café de Paas Dat vind ik mooi en lekker. Als ik me niet vergis 250 bieren op fles en een stuk of 10 op de tap. Heerlijk die speciale biertjes. Zo veel lekkerder dan de Interbrew biertjes die je in de rest van de stad voorgeschoteld krijgt.

Het idee om zelf te brouwen is dus nooit verdwenen. En na wat omzwervingen kwam ik deze zomer op deze site terecht. Eerst de cursus van Jacques gelezen. En daarna het forum eens bekeken. Doorgaans zijn fora niets voor mij. Veel gepraat van mensen die de klok hebben horen luiden. Nou ja, je kent het spreekwoord en de fora die ik bedoel vast wel. Maar dan dit forum! Zo veel informatie. Ik kan dan ook niet anders zeggen dan dat dit qua opzet en deelnemers een heel bijzonder forum is.  :groots:

Omdat dit forum zoveel informatie heeft, ben ik bezig met het maken van een Bierplan. Vooral om de enorme informatiestroom voor mezelf te ordenen. Hierin beschrijf ik hoe mijn installatie er uit zal gaan zien en welke materialen ik ga gebruiken. Het is nog lang niet af. En dat hoeft ook niet. Op het moment heb ik heel veel plezier in het lezen van dit forum en aan het uitdenken van mijn installatie. Pas tussen kerst en oud en nieuw ben ik van plan te gaan brouwen. Dat lijkt ver weg, maar ik heb nog veel te doen voor het zover is.

Op korte termijn zal ik nog een draad openen en daarin mijn te bouwen installatie voorleggen. Als eerste komt dan mijn Weckketel aan bod. Het betreft een fraai uitziende, blauwe weckketel waar het een en ander aan schort. Je zult hem te zien krijgen!

Tot die tijd,

Groeten,
 :degroeten:

     Pieter

Johannes

Hoi Pieter,

Welkom bij je nieuwe verslaving! Veel informatie inderdaad, maar laat je niet gek maken, het kan allemaal heel simpel.

succes  :brouwen:

Johannes

klaas

Welkom

Ben ik het wel mee eens, soms is simpel gewoon beter.

Oscar

Pieter,

Welkom op dit forum... En brouwen met de kerst moet haalbaar zjn! 

oranjeboombiertje

Hallo Pieter,

Welkom hier. Je zult merken dat brouwen enorm verslavend is. Je zal simpel beginnen maar snel wil je het net zo professioneel aanpakken als sommigen hier ;) Probeer vooral hier mee te discussieren en lezen want de kwaliteit van je bier zal enorm goed worden als je er wat meer energie in steekt want het beste bier brouw je natuurlijk zelf! :brouwen:

 :degroeten:
Wesley

Gerb

Welkom, leuk om iemand uit de buurt te treffen, ik woon in Den Haag. Misschien kunnen we eens een paar biertjes ruilen. Mijn suggestie voor je bierplan is om eerst 2 grote pannen (of weckketels) te kopen (die heb je al volgens mij) en een hevelfilter in elkaar te zetten en dan ben je al een heel eind op weg om bier te brouwen.

koen snik

Welkom,

Ik hoop dat je veel plezier beleefd met het brouwen en uiteraard ook op dit forum. Als je ergens mee zit, post het en je word zo geholpen. Ik hoop je binnenkort op een uitje of evenement te zien. :elifant:

 :degroeten: Koen

bazje

Welkom Pieter.

Denk niet te lang na  :leren:  en begin gewoon, want voor je het weet heb je heel veel materialen en geen bier!


Glorfindel

Bedankt voor de leuke reacties!

Ik heb nog heel veel vragen. Via de zoekfunctie heb ik al veel antwoorden, maar soms vind je niet precies hoe iets werkt. Jullie zullen daarom van tijd tot tijd zeker van me horen. :)

Overigens ben ik niet bang dat het niet gaat lukken of dat ik eerst te lang na denk voor dat ik ga brouwen. Met wat hulp van jullie en met de info op dit forum, komt het wel goed. Wel probeer ik een brouwinstallatie te maken die eenvoudig is en goed doordacht. Dat scheelt tijd (en geld)  ;)

Citaat van: Gerb op 06-11-2007  08:58 uWelkom, leuk om iemand uit de buurt te treffen, ik woon in Den Haag. Misschien kunnen we eens een paar biertjes ruilen.

Ja lijkt me leuk, maar ik moet de beer nog wel eerst schieten voor ik de buit verdelen kan :P

 :degroeten:

     Pieter

Oscar

Citaat van: Glorfindel op 07-11-2007  13:15 uWel probeer ik een brouwinstallatie te maken die eenvoudig is en goed doordacht. Dat scheelt tijd (en geld)  ;)

Dan zou ik gaan voor een hevelfilter en een platenkoeler !!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.