Ruilbier Hobbybrouwendag: gevalletje gushing

Gestart door Oscar, 29-10-2007 18:24 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Drents Hopbier

Citaat van: Oscar op 29-10-2007  18:24 uGeen infectie,

Hoe weet je dat zo zeker?

Hopbier

oranjeboombiertje

Wanneer je 1 of 2 ondergisters hebt gemaakt en voor jezelf duidelijk hebt wat het makkelijkste/beste is zijn ondergisters maar een beetje moeilijkers dan bovengisters: Je hebt meer geduld nodig ;)

 :degroeten:
Wesley

Oscar

Citaat van: Drents Hopbier op 30-10-2007  13:50 uHoe weet je dat zo zeker?

Kwestie van proeven. :biersmile:

pincopallino


Oscar

Absoluut. En een dergelijk meetinstrument wil ik altijd nog eens hebben voor een euroflesje...

oranjeboombiertje

Volgens mij heeft Henielma dat zo gemaakt voor een euro flesje. Het is dus redelijk simpel mogelijk voor een euroflesje.

 :degroeten:
Wesley

JeroenCV

Henielma heeft dat inderdaad gemaakt, met een beugelsluiting. De manometer is door het dopje heen geboord.

Maar Oscar, je gaat mijn explosies toch niet na doen he?

oranjeboombiertje

Citaat van: JeroenCV op 30-10-2007  17:17 uMaar Oscar, je gaat mijn explosies toch niet na doen he?

Ben je zo bang voor concurrentie >:D

 :degroeten:
Wesley

Drents Hopbier

Citaat van: pincopallino op 30-10-2007  15:16 uhttp://img145.imageshack.us/my.php?image=manometrosfrizionazl3.jpg

Zou het helpen door meer inzicht ?

Zo'n metertje gebruik ik ook (voor beugelflesje). Maar dat geeft gasdruk aan. Ik vertrouw mijn mikroskoop meer voor controle op infecties.

Hopbier

JeroenCV

Citaat van: Oranjeboombiertje op 30-10-2007  17:28 uBen je zo bang voor concurrentie >:D

Nee voor de veiligheid  :pan:

Hopmans

CiteerHenielma heeft dat inderdaad gemaakt, met een beugelsluiting. De manometer is door het dopje heen geboort.

In plaats van gaatjes in de fles zitten die in een slangenklemmetje om het flessehalsje.
Simpel doch geniaal.

 :degroeten:

Henielma

Inderdaad een drukmeter op een euroflesje. Op de hobbybrouwendag heb ik deze laten zien.

Zie onderstaande link voor een foto en een korte beschrijving.

http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,6098.msg80608.html#msg80608

Oscar

Ik denk zo'n beetje dat het gevaar is geweken, de laatste paar flesjes die ik open getrokken heb hadden geen gushing. Dus misschien waren het maar een paar flesjes of was het inderdaad een kwestie van tijd zoals Edgar al aangaf... :biersmile:


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.