Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: De bokken van 2007  (gelezen 37893 keer)

Offline j.steen

• Vol lid
  • eh...was dit mijn glas...?
Re: De bokken van 2007
« Reactie #175 Gepost op: 28-10-2007 18:06 u »
Allemachtig, wat een drukte daar. Van echt proeven komt zo weinig terecht. Maar gezellig is het wel, mooie locatie en ik heb toch wel wat lekkers gedronken, zoals de Slobberbok van Klein Duimpje, de IJsbok van SNAB, de Grunnbok van de Groningse bierbrouwerij en nog zo wat.
Iedereen nogmaals bedankt voor de tips.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline JeroenCV

• Super lid
  • Land: nl
  • Brouwen = verslavend
    • PINT
« Reactie #176 Gepost op: 29-10-2007 08:37 u »
Ik zou van het lijstje zeker de Christoffel en Mommeriete proberen, de Grunn bok is zo ongeveer het beste van die 'brouwerij'. Klein Duimpje is het bokbrouwen ook wel toevertrouwd en zo zijn er nog wel een paar.

De Christoffel heeft gisteren GOUD gewonnen bij het bokbierfestival. Als beste Nederlandse Bock.
Mommeriete volgens mij zilver in zijn klasse.

Offline bazje

• Entre Les Collines
  • Super lid
    • Bazelbrouwerij
« Reactie #177 Gepost op: 29-10-2007 12:36 u »
Ik heb van het weekend ook de bok van Christoffel geproefd en vond hem meer dan smakelijk !
Mijn vriendin was minder enthousiast. Zij vond hem wat te zwaar.

Ik vond het een bier met een stabiele schuimkraag, "helder" uitschenkbaar, moutig, maar niet overdreven en een heerlijke afdronk.

Terecht een 1ste plaats als je het mij vraagt !
(en zeker ten opzichte van dat grolsh-bier wat naar mijn mening geen bokbier mag heten)

Ook heb ik de Amstel-bock geprobeerd.
Dit is een aanrader voor de "gewone man" en is commercieel gezien naar mijn mening een schot in de roos.
Het vleugje zoetigheid zal hier wel aan bijdragen.

Offline j.steen

• Vol lid
  • eh...was dit mijn glas...?
« Reactie #178 Gepost op: 29-10-2007 14:29 u »
Dat is goed nieuws. Christoffel is inderdaad een erg mooie bok. Wel wat moeilijk verkrijgbaar, maar dat geldt voor de meeste bokbieren.

Misschien dat er nu wat meer zaken zijn die hem in het assortiment opnemen. De gewone Christoffel is immers ook redelijk verkrijgbaar.

Offline Drents Hopbier

• Super lid
« Reactie #179 Gepost op: 02-11-2007 22:50 u »
De Christoffel heeft gisteren GOUD gewonnen bij het bokbierfestival. Als beste Nederlandse Bock.
Mommeriete volgens mij zilver in zijn klasse.

Bij de andere keuring was de volgorde: IJsbok 9% (SNAB), Winterbok 8,3% (de Molen), Texels Bock 7,5% (Texelse), Ezelenbok 7,5% (SNAB), Christoffel Bok 7,8% (Christoffel), Amstel Bock 7,0% (Heineken)

Zijn er ergens op het forum ervaringen op het BBF vermeld? Ik kreeg zojuist een verslag van iemand die er al jaren komt (kwam) en vanwege de drukte en onvriendelijke bewakingsmedewerkers besloten heeft er niet meer heen te gaan.

Hopbier

Offline Hopmans

• Super lid
« Reactie #180 Gepost op: 02-11-2007 22:57 u »

Citaat
De Christoffel heeft gisteren GOUD gewonnen bij het bokbierfestival.

Iedere bok heeft wel weer iets gewonnen dit jaar.
Het wordt een beetje verwarrend moet ik zeggen.

:weetniet:

Offline bazje

• Entre Les Collines
  • Super lid
    • Bazelbrouwerij
« Reactie #181 Gepost op: 02-11-2007 23:52 u »
Hoppie,

Heb jij ook een kratje bij de scheldebrouwerij achtergelaten ?   ;)
Of heb je daar wilde gistslurrie gebracht om hun wilde bok te laten vergisten ?  :D

Ik heb net mijn tweede flesje leeg. Het eerste glas ging nog enigzins, maar het laatste uit de tweede fles ...
Het is vlak met een licht zuurtje op de achtergrond.
Hoppig is het wel. Dit gaat denk ik ook tegenstaan in de smaak, zeker ten opzichte van de moutsmaak die ik mis in dit bokje.

Offline Hopmans

• Super lid
« Reactie #182 Gepost op: 03-11-2007 10:07 u »
Je bedoelt de wildebok toch?
Lekker bier vond ik dat.
Een licht zuurtje vind ik niet altijd verkeert.
Een zuiver zuurtje dan hè, geen infectiezuurtje.  ;D

:degroeten:

Offline bazje

• Entre Les Collines
  • Super lid
    • Bazelbrouwerij
« Reactie #183 Gepost op: 03-11-2007 14:07 u »
yep, die bedoel ik.
De wildebok was een van de laatste in het rijtje dat in mijn koelkast stond en ik vond hem echt de minste (op de grolsh na dan)

Ik moest meteen denken aan dat bier dat we toen op het forumuitje geproefd hebben begin dit jaar. (proefbrouwsel)

Tags: bockbier