Pomp van labstuff

Gestart door MO, 13-11-2007 15:50 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MO

Heeft iemand ervaring met de pomp van labstuff. Schijnt ook geschikt te zijn voor bierbrouwen. Hij ziet er niet zo mooi uit, maar dat is persoonlijk. Hij is redelijk geprijsd.

info: 167 euro
Onderhoudsvrije, hittebestendige, magneetgekoppelde
centrifugaalpomp. Met thermoplastisch pomphuis en VITON dichting. Dankzij de magneetkoppeling is lekkage via de motor-as uitgesloten.

• Debiet: tot 30 l / minuut.
• Aansluitingen: 1/2" M.
• Motor: 230 Volt / 18 Watt



pincopallino

Electropomp RVS 60 l/min model JIM € 158,82     
 
 
Beschikbaarheid: 1!
 
Open zelfaanzuigende centrifugaalpomp met krachtige motor en roestvrijstalen pomphuis. Ideaal voor het verpompen van vloeistoffen, bijvoorbeeld water, wijn, bier..

Motor: 600 watt, 230 volt
Ingebouwde thermische beveiliging.
Debiet: 17-64 l/min.
Maximum themperatuur: 60°C.
Maximale druk: 3 bar.
Aansluitingen:1" vrouwelijk.
 
Vleugelradpomp ECO 40mm RVS € 545,38     
 
Professionele vleugelradpomp met RVS behuizing voor het verpompen van wijn, most, bier, ... en andere levensmiddelenvloeistoffen. Kan ook licht geladen vloeistoffen verpompen (most, bierwort,...).
-Zware elektromotor : 380V, 1 pk, 900 rpm. 
-Rubberen vleugelrad = "zachtere" behandeling van de vloeistof. 
-Grote capaciteit : tot 8.000 l / uur, max. druk : 3,5 bar.
-MET bypass voor debietregeling en gemonteerd op verrijdbare kar !
 
Deze lijkt mij beter.

MO

Pinco, je geeft geen antwoord op mijn vraag. Wat wil je zeggen met jouw antwoorden? De eerste pomp is niet geschikt om mee te brouwen (vanwege de te lage temperatuurtolerantie), de tweede pomp is te duur. Een thuisbrouwer zal wel gek zijn om meer dan 200 euro voor een thuisbrouwpomp uit te geven.

RobinB

Deze pomp verkopen ze ook bij Brouwland. Ze worden in Engeland bij Totton geproduceerd (staat ook op de pomp zelf).
Lijkt me qua capaciteit ongeveer vergelijkbaar met een Iwaki MD20.

http://www.totton-pumps.co.uk/

Caspar

Ik denk dat die pomp prima geschikt is voor bierbrouwen, hij wordt ook bij Brouwland verkocht voor de "Brouwland prijs" van slechts € 199,- ;).

Een pomp die meer dan 40 l/min verpompt lijkt me te zwaar voor een hobbybrouwer...

Groet Caspar

RobinB

Is de Labstuff prijs niet gewoon Ex BTW?
Incl BTW kom je nl ook op (ongeveer) 199€

En gezien hun overige bier producten lijkt labstuff me gewoon een Brouwland-verdeler :)

hier de directe link naar deze pomp:
http://www.totton-pumps.co.uk/product1.html

Caspar

Hahaha, oeps... je kan wel eens gelijk hebben ;).

MO

Haha, wat is dit toch een subliem forum. Zo goed als de posters.... Even gechecked, en de prijs is inderdaad exclusief BTW. Gewoon 200 euro dus. Sorry voor deze onzin topic, ik dacht een wat goedkopere pomp gevonden te hebben, maar helaas...Leve de Marchen en de Iwakis.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.