Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.
Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com
Dat droogbakken van die koelers lijkt me nu niet zo'n schitterend idee, tenzij de laatste spoeling in het wortgedeelte met gedestilleerd water is geweest. Anders krijg je onvermijdelijk aangekoekt kalk en dat lijk me toch beter te mijden.
Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.
Een keer Spa Blauw erdoor en je voorkomt dat.
En dan weer extra melk in de kalk stoppen zeker.
Ze suggereren dat dit heel gezond zou zijn, onzin natuurlijk, water met mineralen is veel beter.
Een paar weken terug viel tijdens het koelen de filter van de aanzuigslang.Hierdoor werd er ook hop in de platenkoeler gepompt.Met chemicaliën kreeg ik hem niet schoon, dus toch maar even uitelkaar gehaald.
Is een platenkoeler bestand om in kokend water te liggen ? Zo is hij zeker steriel
Is een platenkoeler bestand om in kokend water te liggen? Zo is hij zeker steriel
Twee keer koken ëén keer met een beetje loog en één keer met een flinke scheut azijnzuur zorgt er voor dat hij echt schoon is. Tussendoor en na afloop doorspoelen met koud water waarbij je beweegt met de koeler zorg je er voor dat alle rommel uit de koeler komt. Goed het water uit laten stromen en op zijn kop wegleggen waarbij de openingen vrij zijn. De koeler is zo meteen weer te gebruiken. Voor de zekerheid kun je nog een keer doorspoelen.