Mensen, let even op: LOOG/CAUSTIC SODA/CROFTY/NaOH/ETC DESINFECTEERD NIET, HET REINIGD!!!
Chloor, zuur, chemipro oxi desinfecteren dus wel.
Uit ervaring (bij de Pelgrim) weet is wat voor schoonmaakmiddelen gebruikt worden in commerciële brouwerijen. Daar wordt gereinigd met loog (NaOH opl) en dan nagespoeld met water, om daarna te desinfecteren met phosforzuur. Ook wordt er vaak gebruik gemaakt van loog/chloor (chemipro caustic) maar dit wordt niet warm gebruikt omdat de chloor dan te reactief wordt voor het rvs.
Heb je hier een referentie van?
"een m.o.(micro-organisme) zal nooit een H3O+ opnemen" Ik denk niet echt dat ze een keuze hebben als ze in een oplossing met pH <1 gedompeld worden?
Bij zo'n lage pH heeft het m.o. inderdaad geen keuze. Maar bij een pH van 1 groeit er ook geen enkel m.o. meer

Voor het desinfecteren is er van een zwak zuur gewoon minder nodig dan van een sterk zuur omdat de pH niet enorm laag hoeft te zijn om schadelijke effecten op het m.o. te hebben.
Waar ik dit allemaal vandaan heb: les op school. Het zal waarschijnlijk ook wel ergens in mijn boek(en) staan maar ik heb het nu even te druk met school om dat op te zoeken, over een paar weken kan ik daar wel op terug komen.

Wesley