Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Fred Penners stelt zich voor  (gelezen 4329 keer)

Offline Penners

• Vol lid
  • Land: nl
  • I'm gonna brew you a beer you can not refuse
    • Stichting Brouwboerderij
Fred Penners stelt zich voor
« Gepost op: 26-10-2007 09:32 u »
Hallo,

Ik ben Fred Penners, 31 jaar en woonachtig in Munstergeleen.
Al vele jaren een liefhebber (drinker)van bier en door een stage in het voorjaar van 1996 bij de St. Christoffelbierbrouwerij uit Roermond is ook de liefde voor het brouwen gewekt.
Sindsdien al een dikke tien jaar met enige regelmaat hobbymatig aan de slag.
Waarbij helaas ook al de nodige mislukte brouwsels hun weg via de afvoer hebben gevonden.
Momenteel brouw ik nog steeds met een weckketel en een hoop emmers.
Aangezien ik al meerdere malen gevraagd om eens op locatie te komen brouwen, ben ik opzoek naar een nieuwe compacte automatische installatie. Zoals reeds aangegeven in een andere topic ben ik tijdens de open deur dagen van Brouwland als een blok gevallen voor de braueule van Brumas.

Overigens is het niet geheel toevallig dat ik een bierliefhebber ben. De naam Penners stamt af van de vroegere beheerder van het panhuis, de oude benaming voor een brouwerij.

Groet,

Fred Penners

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
Re: Fred Penners stelt zich voor
« Reactie #1 Gepost op: 26-10-2007 13:07 u »
Fred welkom hier op het forum !!

Al een gekeken bij een gilde bij jou in de buurt ? ik heb even nagezocht Dionysos light bij jou het dichts in de buurt. Gelfling op dit forum is hier ook bij aangesloten. Dit is een zogeheen combi-gilde (Bier,wijn, likeur, kaas). misschien leuk om eens bij een van de bier avonden te kijken....

Offline Penners

• Vol lid
« Reactie #2 Gepost op: 28-10-2007 10:56 u »
Oscar,

ik heb eens gekeken op de site van dionysos, maar ik kan nergens contactgegevens van hun achterhalen.
In welke plaats zitten zij gevestigd.
Ik heb zelf ook nog eens rond gekeken, en volgens mij zit entre les collines het dichtst bij mij in de buurt.

Gr. Fred

Offline bazje

• Entre Les Collines
  • Super lid
    • Bazelbrouwerij
« Reactie #3 Gepost op: 28-10-2007 11:06 u »
Fred,

Welkom op dit forum !
Dit forum is al een gilde op zich, zij het digitaal met een paar keer per jaar persoonlijk contact met andere leden.

Entre les collines (ELC) is voor jou inderdaad het dichtste bij en heeft zijn bijeenkomsten in Meerssen.
Ik weet echter niet of ze nog bestaan, want de website is niet meer zo heel actueel. Ik denk ergens in 2005 voor het laatst geupdate.

Dionysos zit in Noord Limburg en als ik het goed heb in de buurt van Horst.
Zij zijn op internet nog wel actief.

Zelf was ik ook op zoek naar een gilde in de buurt (Roermond), maar ik denk dat ik er zelf maar 1tje ga oprichten..  ;D

Offline Penners

• Vol lid
« Reactie #4 Gepost op: 09-11-2007 10:49 u »
Bazje,

Ik heb een mail gestuurd naar Entre les collines (ELC), en wacht hun reactie af.
Maar als jij er zelf een wil oprichten, hou me maar op de hoogte.

Fred

Offline bazje

• Entre Les Collines
  • Super lid
    • Bazelbrouwerij
« Reactie #5 Gepost op: 09-11-2007 11:21 u »
Fred,

Ik wacht nog even met energie steken in een gilde (en op een antwoord van jou mailtje natuurlijk).
Ik wil eerst nog wat meer ervaring opdoen met het brouwen en dat kost energie genoeg !

Wel fijn om te weten dat we nu al met zijn tweetjes zijn.

Op wat voor locaties wordt je zoal gevraagd een brouwdemonstratie te geven ? Kom ik ook eens kijken en kunnen we kennis maken !

groet,

Bazje.....

Offline Penners

• Vol lid
« Reactie #6 Gepost op: 10-11-2007 10:25 u »
Bazje,

Entre les collines is een heel aktieve vereniging en is te  vinden op een nieuw internet adres
http://www.entre-les-collines.nl/ deze site wordt wel regelatig geupdate. Voor wat betreft die brouwdemonstratie dat zijn meestal gesloten avonden, feestavond van het werk, vereniging etc.

Gr. Fred

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
« Reactie #7 Gepost op: 10-11-2007 19:49 u »
Fred aardige website, wat is ongeveer de verhouding tussen bierbrouwers en wijnmakers binnen jullie vereniging ?

Offline Penners

• Vol lid
« Reactie #8 Gepost op: 11-11-2007 20:43 u »
Oscar,

Ik ben nog geen lid van deze vereniging ik heb de link alleen door gekregen van de penningmeester, nadat ik contact had gezocht  via hun uode website.

gr. Fred

Offline bazje

• Entre Les Collines
  • Super lid
    • Bazelbrouwerij
« Reactie #9 Gepost op: 12-11-2007 13:00 u »
Wat denk je Fred?
Ga je lid worden?

Offline Huub Krekels

• Super lid
  • Brasserie le Grillon
« Reactie #10 Gepost op: 11-12-2007 20:38 u »
Hallo Penners

Ik ben de voorzitter van het Gilde Dionysos in Horst. Je bent altijd welkom om eens naar onze bieravonden te komen en te kijken of dit iets voor je is. Als de A73 klaar is, ben je in zeer korte tijd bij ons. Munstergeleen is ongeveer 65  kilometer van Horst gelegen. Gelfling en Backheyde zijn momenteel bezig om bij de Kring midden Limburg bierbrouwles te geven. Beiden zijn van het biergilde van Dionysos. Midden Limburg wilt namelijk ook een bierbrouwgroep starten en heeft Dionysos gevraagd om een cursus bierbrouwen bij hun op te starten. Dit is voor jou nog dichterbij. Neem maar eens contact op met Gelfling die kan je meer info geven. Overigens wordt deze cursus in Roermond gehouden. Dus Bazje ook voor jou perspectief.
Veel succes met deze prachtige hobby.
Gr.

Huub

Offline bazje

• Entre Les Collines
  • Super lid
    • Bazelbrouwerij
« Reactie #11 Gepost op: 15-05-2008 23:21 u »
Beste Huub,

Bedankt voor de tip en zie hier het eerste resultaat.
(Maar dat zal je wel al gehoord hebben van Gelfling en Backheyde.)

Tags: