Ik zal me even voorstellen (koen snik)

Gestart door koen snik, 22-10-2007 12:15 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

koen snik

Hoi,

Mijn naam is koen snik. Misschien dat sommige me kennen van de hobbybrouwdag 2007, voor de rest zal ik me even voorstellen.

Ik ben dus koen snik, 17 jaar oud (bijna 18 {24-10}), ik geniet onderwijs op helicon (de oude MAS) en ik doe voedingsmiddelentechnologie. Ik heb stage gelopen bij de maasland brouwerij en moet nu zelf op school brouwen. omdat ik daar zo'n goede stage heb gehad heb ik besloten zelf bier te brouwen, nu alleen nog aan de spullen komen :) Ik hoop dat ik hier wat tips oploop om beter te kunnen brouwen.

Oscar

Koen,

Welkom hier op het forum !  :duimop: Het je al een idee wat voor een installatie je wilt hebben ? Gewoon een pan op het vuur  ? Of iets met gamellen ?

 :degroeten:

koen snik

Ik heb thuis een wekpan van rond de 30 liter staan, dus ik zal die denk ik gebruiken. Ik moet nog even kijken of ik die ook voor kookpan gebruik. Voor de rest van de spullen word het denk ik voornamelijk Frans van de Maasland brouwerij of marktplaats :proost2:

Remco

Welkom!
Vorig jaar december ben ik ook begonnen. Alles wat ik nu nog steeds gebruik heb ik allemaal el cheapo via marktplaats weten te vergaren of zelf gemaakt. De jacht op de grote wekpannen, een koelspiraal of die oh zo noodzakelijke schrootmolen was op dat moment echt een sport! En als je alles bij elkaar hebt: Brouwen maar !
Succes ermee!  :beersmiley:

koen snik

Bedankt remco. Ik ga denk ik schroten bij de maasland brouwerij. Je kon het zo'n 3 dagen vantervoren doen zonder problemen, dus dat komt wel goed. De spiraalkoeler gaat denk ik behoorlijk duur worden, dus geld gaat misshien een probleem worden. Ik ga het er met mijn vader over hebben en binnenkort op marktplaats kijken.

Oscar

Citaat van: koen snik op 22-10-2007  14:02 udus geld gaat misshien een probleem worden.

Neem een krantenwijk  :duimop: Heb ik vroeger ook gedaan!

koen snik

Ik heb nu wat geld bijeengespaard voor een computer, maar krantenwijken doe ik niet meer. Ik heb een jaar kranten rondgebracht, ong een half jaar achter de lopende band gestaan. Dat is allemaal niks voor mij, mijn inkomsten gaan (hopelijk) via mijn vader. :proost:

Oscar

Citaat van: koen snik op 22-10-2007  14:33 umijn inkomsten gaan (hopelijk) via mijn vader. :proost:

AHA de zakgeld methode.

Edwin

Ha Koen,

Welkom! Híer ga je pas echt leren brouwen!
Tja, die eerste investeringen zijn altijd behoorlijk stevig. Kijk zeker ook even op het prikbord hier op het forum. Verder kan marktplaats je ook al wel helpen. Verder kan zelf knutselen ook nog wel wat prijsvoordeel opleveren. Een wortverzamelpijp (hevelfilter) en een koelspiraal zijn snel gemaakt met een roodkoperen buis en wat koppelingen die je bij de Gamma kunt halen.

Edwin

koen snik

Bedankt Edwin, ik zal eens kijken hoe het met mijn knutselkant is :biersmile: Ik ben al blij dat ik een wekketel heb, veel dingen kan ik bij Frans halen en de duurdere dingen probeer ik zo goedkoop mogelijk aan te komen. Ik zal eens op het prikbord kijken. Bedankt voor de tip. :duimop:

oranjeboombiertje

Hoi Koen,

Welkom.

Als je op zoek bent naar een koeler heb ik er nog 2 te koop. Ik heb nog een spiraalkoeler en een tegenstroomkoeler. Beide zijn te koop voor 60 euro (per stuk dus). Daarvoor zal je ze niet kunnen kopen/maken. Laat het maar horen als je interesse hebt.

 :degroeten:
Wesley

koen snik

Zal ikm doen wesley. Bedankt alvast voor het aanbod. samenvol

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.