Maar dat is wel een pico-picobrouwerijtje hoor! Eenmaal het recept op punt staat laten ze het brouwen in een µ-brouwerij in Brakel.
Alvinne is een soort gilde of club waar men les/opleiding geeft voor thuisbrouwers.
Er is een enorme opmars in interesse in thuisbrouwen. Iedere gilde ziet dat. In onze gilde zagen ze onze oren af om nog een cursus, we hebben er nog maar een achter de rug met 24 nieuwelingen.
Mijn beste Ronnie,
We dragen misschien nog wel de naam van Picobrouwerij, we brouwen ondertussen wel zo'n 400 hl per jaar (3 x per week 4 à 4,5 hl). Er wordt helemaal niets meer gebrouwen bij De Graal in Brakel (noch ergens anders!), dit datteert nog van 2003. Sinds december 2004 zijn we officieel brouwerij, in september 2007 verhuisden we van onze achtertuin in Ingelmunster naar een nieuwe locatie in Heule. We geven nog altijd brouwcursussen voor amateurbrouwers, voor zover ik op de hoogte ben de meest uitgebreide cursus voor hobbybrouwers dat je in België kan vinden (oa syllabus van ongeveer 200 blz). Meer info vind je op
www.alvinne.beAlvinne was aanvankelijk een vzw (familiaal), maar is ondertussen een zelfstandige zaak. Het verbaast me wel dat na toch wel enkele jaren nog steeds mensen denken dat we wat hobbybrouwers zijn die hun bieren commercieel op een ander laten brouwen. Ik heb zo het vermoeden dat je het bierwereldje hier in België niet zo van nabij volgt Ronny. Het weze je vergeven

Purno, je bent altijd welkom voor een bezoek. Het volstaat even een mailtje te sturen.
Met schuimende biergroeten,
Glenn Castelein