Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: 26/27/28-10-2007 Pint bokbierfestival  (gelezen 21950 keer)

Offline Hopmans

• Super lid
  • Land: nl
Re: 26/27/28-10-2007 Pint bokbierfestival
« Reactie #75 Gepost op: 19-12-2007 07:14 u »
Heineken is toch een mooie bok?
Mooi bier.

:brouwen:

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Edgar

• Super lid
  • Land: be
« Reactie #76 Gepost op: 19-12-2007 07:15 u »
Smaken verschillen. Vind jij 'm niet nogal zoet dan?

Offline Hopmans

• Super lid
« Reactie #77 Gepost op: 19-12-2007 07:34 u »
In tegenstelling tot mijn appelstarter maakte ik nu wel een geintje.  ;D
Ik heb 'm eerlijk gezegd dit jaar niet geproefd.
Volgens mij is deze ongeveer ieder jaar hetzelfde.
Het is natuurlijk wel een makkelijk drinkend clean bier wat dan weer een
soort verademing kan zijn voor de keurmeester denk ik.

:degroeten:

Offline JeroenCV

• Super lid
  • Brouwen = verslavend
    • PINT
« Reactie #78 Gepost op: 19-12-2007 07:44 u »
Een Pint keuring, op een Pint festival met Pint prijzen, prima toch. Jammer is alleen dat het moment hiermee naar buiten te treden (direct tijdens of na het festival) niet echt is benut. Zo heeft een hele tijd geduurd voordat de uitslag b.v. op de PINT site stond.

Dit was een keuring die door de stichting PINT bokbierfestival werd georganiseerd, in samen werking met Bier+. Wat veel mensen niet weten is dat die stichting een losstaande organisatie, naast PINT,  is. Daarom waren wij als PINT afhankelijk van de output van de stichting voor het gepubliceerd kon worden op de website. Vandaar ook de openingszin op de website:
Citaat
Hieronder volgt het integrale verslag zoals de opdrachtgever, de Stichting PINT Bokbierfestival, dit naar buiten heeft gecommuniceerd

Maar commentaar, tips, adviezen etc zijn altijd welkom, daardoor worden we allemaal beter. Zowel door PINT-leden ( :duimop: ) als door niet PINT-leden (maar waarom die bestaan...  :verbergen: )

Offline MO

• Beheerder
  • Super lid
    • Muifelbrouwerij
« Reactie #79 Gepost op: 19-12-2007 08:06 u »
Hans, bedankt voor je toelichting. Mijn vertrouwen is alweer wat gegroeid.

Offline Caspar

• Super lid
  • Back in business!
« Reactie #80 Gepost op: 19-12-2007 20:18 u »
Ik heb dit jaar ook wel wat redelijk lekkere bokjes geproefd, de Heineken heb ik laten staan... ik vind het ook vreemd dat dit een van de beste bokken is, want voorheen was ie echt super zoet en niet goed.

Maar ja, dit begint al echt te lijken op een ONK keuring... niemand is het eens met de keurmeester, behalve de winnaar ;D! Op zich wel goed dat er een poging gedaan wordt om het product kritisch te proeven ;).

Wel teleurstellend dat de Nederlandse bokjes geen medailles binnen slepen, zoals ik al eerder zei...

Offline Drents Hopbier

• Super lid
« Reactie #81 Gepost op: 19-12-2007 20:25 u »
Ik heb dit jaar ook wel wat redelijk lekkere bokjes geproefd, de Heineken heb ik laten staan... ik vind het ook vreemd dat dit een van de beste bokken is, want voorheen was ie echt super zoet en niet goed.

Wel vreemd dat er een aantal kommentaren op Heineken Tarwebok geleverd worden door mensen die het bier dit jaar niet geproefd hebben.

Hopbier

Offline TreinJan

• Vol lid
    • Bier en Trein
« Reactie #82 Gepost op: 20-12-2007 00:01 u »
Daarom is een enigermate objectieve beoordeling ook alleen mogelijk d.m.v BLIND proeven. :lessmile:

Offline hansvdm

• Vol lid
  • Land: 00
« Reactie #83 Gepost op: 20-12-2007 00:25 u »

Wel teleurstellend dat de Nederlandse bokjes geen medailles binnen slepen, zoals ik al eerder zei...

Zowel Mommeriete als Burg Bieren hebben een medaille gewonnen toch?

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #84 Gepost op: 20-12-2007 07:06 u »
Daarom is een enigermate objectieve beoordeling ook alleen mogelijk d.m.v BLIND proeven. :lessmile:

Ook bij de andere PINT-proeverijen zijn de bieren blind geproefd.

Tijdens het bokbierfestival kregen we als proevers ook achteraf de namen niet van de geproefde bieren. Dit betekende dat tijdens het proeven ook niet bepaalde bieren kon uitsluiten omdat die als geproefd waren. We zaten in aparte rookvrije ruimte en de bieren werden niet gehaald door keurders. Verder zijn de bieren door meerdere keurders geproefd aan verschillende tafels. Het kan gewoonweg niet objectiever.

Offline Edgar

• Super lid
« Reactie #85 Gepost op: 20-12-2007 07:26 u »
Wel vreemd dat er een aantal kommentaren op Heineken Tarwebok geleverd worden door mensen die het bier dit jaar niet geproefd hebben.

Vind je? Als een bier jaar na jaar bijna ondrinkbaar zoet is, is het dan vreemd om het in het schap te laten staan (en er een mening over te hebben)?

Offline Adrie

• Super lid
  • Wie zijn bier eert, kiest voor vloeibaar
    • Brouwerij Het Witte Paard
« Reactie #86 Gepost op: 20-12-2007 09:19 u »
Niet helemaal, Edgar. Zeker bij bokbier geldt dat ie elk jaar toch net even anders is als het jaar ervoor. Ik kan me een jaar herinneren dat ik de Heineken Tarwebok een heel mooi bier vond. Het jaar daarop trad de verzoeting in. Wellicht is Heineken op zijn schreden teruggekeerd? Toch maar even een flesje scoren binnenkort.

Offline Edgar

• Super lid
« Reactie #87 Gepost op: 20-12-2007 09:38 u »
Inderdaad, we geven ze een kans. Ik heb hier ergens nog een rol bakzeil in de kast staan, geloof ik.

Online Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
« Reactie #88 Gepost op: 20-12-2007 09:49 u »
Ik kan me een jaar herinneren dat ik de Heineken Tarwebok een heel mooi bier vond.

Ik ook, ergens in 1999. Ik werkte toen nog bij de Grolsch en heb mij op een feestje van de afdeling toen lekker laten verwennen door de Heineken Tarwebok.  :D :D :D

Offline Menno

• Super lid
  • PINT moet GROTER!
« Reactie #89 Gepost op: 23-12-2007 15:18 u »
Ik heb vorige week nog de Heineken geproefd. Sorry, ik was nog niet op de helft en ik ben naar de gootsteen gelopen. Gatver, wat vies, wat zoet!  :echtboos:

Offline RobinB

• Super lid
  • Nooit geschroten is altijd mis!
« Reactie #90 Gepost op: 28-12-2007 23:01 u »
Heb em net op (eerder ook al) en ik heb sterk het idee dat hij dit jaar tch minder zoet is, ja zelfs een klein bittertje is te ontdekken! :)

Offline Hopmans

• Super lid
« Reactie #91 Gepost op: 28-12-2007 23:09 u »
Citaat
Gatver, wat vies, wat zoet!
De Homo Sapiens associeerd zoet (energie) niet met vies, bitter (gif) wel.
Heeft Menno stiekem toch het biertje wel helemaal opgedronken?

;)

Online Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
« Reactie #92 Gepost op: 28-12-2007 23:18 u »

Denk ik wel, ons Hollanders bent zunig  :biersmile:

Offline Menno

• Super lid
  • PINT moet GROTER!
« Reactie #93 Gepost op: 28-12-2007 23:48 u »
Wat denk jij??!? Ben nu in de geuze Boon stemming (heb d'r nt twee-en-een-halve fles van op) :lekkerbier:, zou ik dan voor zoet gaan?  :lessmile:

Nee, cht niet te behappen, de gootsteen was er werkelijk blij mee, hoor!  :nut:

Znig? Ja! Grenzen? Dubbel-ja!  :proost:

:degroeten:

Offline Edgar

• Super lid
« Reactie #94 Gepost op: 01-01-2008 22:34 u »
Inderdaad, we geven ze een kans. Ik heb hier ergens nog een rol bakzeil in de kast staan, geloof ik.

Ha! Gisteren uiteraard een paar Heineken Tarwebokjes gescoord in de supermarkt. Ben er nu n aan 't drinken. Geloof me, 't valt niet mee. Er zitten best goede kanten aan dit bier, maar jongens,

W-A-T  G-O-O-R  Z-O-E-T!

Het ruikt fris, moutig, hoppig ook (hopgeuren lijken trouwens op Amstel 1870), de bitterheid is niet veel maar toch nog te proeven, maar die zoetheid, die zoetheid is niet-te-doen. Echt suikerig zoet, voos gewoon. Je voelt na twee slokken al zo'n legendarische koppijn opkomen die je had toen je ooit in je jonge jaren de fout maakte een hele avond Schuss te drinken (bruin bier met limonadesiroop). Van die monumentale katers, dat werk. Echt ongekend anaangenaam bier, en on-ge-bloody-lofelijk dat dat bier zo goed scoort op die keuring. Dat kunnen ze van mij in hun zak steken, er is daar iets niet in orde met de criteria. :duimonder:

Het bakzeil blijft nog even in de kast.

Gisteren proefde ik een Amstel Bock en die was vele malen beter.  :duimop:

Tags: PINT