26/27/28-10-2007 Pint bokbierfestival

Gestart door Johannes, 01-10-2007 22:21 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TreinJan

Als je een bokbiertje wilt drinken (zuipen?) kun je naar het BBF gaan. Als je bokbier wilt proeven kun je dat beter ergens anders doen, want de herrie en de rook nemen snel toe. De naam bierfestival is het eigenlijk niet waard (en dan nog 7 euro entree en twee euro per glas bier).
 >:(
Overigens is de eindtijd op zondag 19.00

JeroenCV

Citaat van: TreinJan op 04-10-2007  19:00 uAls je een bokbiertje wilt drinken (zuipen?) kun je naar het BBF gaan. Als je bokbier wilt proeven kun je dat beter ergens anders doen, want de herrie en de rook nemen snel toe. De naam bierfestival is het eigenlijk niet waard (en dan nog 7 euro entree en twee euro per glas bier).
 >:(
Overigens is de eindtijd op zondag 19.00

Dus Jan helpt in de organisatie voor volgend jaar?

pincopallino


Sjaak

Citaat van: Johannes op 03-10-2007  15:22 uJa, hallo, straks hebben we die discussie hier weer. Graag in het zojuist genoemde topic.

Voor de rest: Wie gaat er mee?

Vrijdag ben ik er met mensen die niet ouwe koeien uit de sloot halen. 8)
Kom wel even gedag zeggen jeroen ;)

Jacques

Vrijdag ben ik ook bij de opening en heb daarna andere verplichtingen.

Sjaak

Citaat van: Jacques op 18-10-2007  19:16 uVrijdag ben ik ook bij de opening en heb daarna andere verplichtingen.

Succes, ik was 1 van de mensen die je hebt voorgedragen, hoop dat je wint. Moet kunnen :proost2:

Jacques

Het is al duidelijk dat ik niet win want ik sta niet op de zogenaamde shortlist. Desondanks heb ik wel een uitnodiging ontvangen voor de opening.

Sjaak

Dat is jammer, zal Grolsch wel winnen, steekpenningen?

JeroenCV

Voor de liefhebbers, de lijst met bokbieren die verkrijgbaar zijn:
http://www.pint.nl/pint/bokbieren_2007.htm

Marcel R

Wij, mijn broer ik  samenvol, gaan voor de ongeveer tiende keer. Altijd op zondag, lekker gezellige middag. Vaak goed bokbier, en soms echt niet te zuipen.
We maken er altijd een leuk uitje van en ontmoeten altijd wel weer interessante mensen.

Rond zeven uur hebben we een diner bij de Febo.
Vervolgens met de trein terug naar Zevenaar. :proost:

Johannes

Citaat van: Marcel en Johnny op 25-10-2007  14:08 uVervolgens met de trein terug naar Zevenaar. :proost:

Ah, jullie zijn de brouwers uit Zevenaar. Ik heb ooit een artikel in de krant gelezen over 4 brouwers uit Zevenaar die brouwden op een landgoed of iets dergelijks, zijn jullie dat?

Marcel R

Wij zijn niet DE VIER BROUWERS uit Zevenaar. Zij brouwen inderdaag bij de jonkheer in Zevenaar. Ze brouwen ook al heel wat langer dan wij.

Bierbrouwen is voor ons een hele leuke hobby geworden. Uiteraard komt dat ook als je brouwsels lukken.

We hebben nu nog 20 liter quadrupel staan. Moet van het weekend nog gebotteld worden.

Maar eerst genieten op het bokbierfestival.

Johannes

Kan ik nog iemand overhalen? Volgens mij gaan op zaterdag alleen Oscar, ondergetekende en Jeroen - Soest kondigde aan misschien te komen. Oscar en ik zijn herkenbaar aan de hobbybrouwen outfit. Ik in t-shirt want de trui was veel te warm vorig jaar.

Oscar

Citaat van: Johannes op 26-10-2007  18:24 uIk in t-shirt want de trui was veel te warm vorig jaar.

Dat klopt ook wel....hmm...misschien toch ook maar een T-shirt aan doen..alhoewel 't was vorig jaar wel lekker hoor die trui ....op Amersfoord Centraal.. :D :D :D

Menno


Oscar


Johannes

Citaat van: Menno op 26-10-2007  19:00 uIets tegen Amersfoort, Oscar?  ;D

Voltooid verleden tijd Menno.  ;D

oranjeboombiertje

Vandaag (of eigenlijk gisteren) ben ik geweest. Het was erg leuk en ik heb een aantal lekkere bokken geproefd, waaronder die van Kees(emelisse). Ook heb ik 1 echt zuur bier geproefd en eentje die lichtelijk begon te verzuren. Het pelgrim bier smaakte prima en werd door veel mensen als lekker bevonden. Helaas was de tapdruk veel te laag waardoor de schuimkraag op het bier wat tegenviel maar de smaak is echt super. Ik kan hem iedereen aanraden.

 :degroeten:
Wesley

Oscar

Helaas zijn er vandaag 2 bezoekers minder.. :-[ :ziek:

Johannes

Ja, helaas mijn maag speelt tegen, en is niet in staat om veel bokbier te verwerken...  :'(

Drents Hopbier

Citaat van: Oranjeboombiertje op 27-10-2007  03:16 ueen aantal lekkere bokken geproefd, waaronder die van Kees(emelisse). Ook heb ik 1 echt zuur bier geproefd en eentje die lichtelijk begon te verzuren.

Welke waren die laatste twee dan?

Hopbier

oranjeboombiertje

De echt zure weet ik de naam niet meer van. Wel weet ik nog dat het een (te) licht bier was en echt erg zuur. De andere was het zwarte schaap. Iemand die beweerde verstand van bier te hebben vertelde mij dat het bier niet aan het verzuren was maar gewoon wilde gist bevatte :-\

 :degroeten:
Wesley

Johannes

IJbok misschien? Die is ook erg licht en zit ook wel iets zurigs in (heb hem een paar week terug van de tap geproefd).

oranjeboombiertje

Nee, niet de ijbok. Het was een lastige naam waar ik nog nooit van gehoord had. De kleur was rond de 10-15 EBC, heel erg licht dus.

 :degroeten:
Wesley

JeroenCV

Bedoel je misschien die van Elegant?


Voor de liefhebbers, er is nog bier genoeg. Vandaag de laatste dag van 12.00 tot 19.00 Iedereen is welkom!  samenvol

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.