Recepten > Discussie over recepten

Voeding met biergrondstoffen

(1/2) > >>

Cor:
Hoi allen,

Binnenkort (pasen) komt het Brouwers Interesse Kamp er weer aan (http://scoutnet.nl/~bik). Hiervoor ben ik aan het nadenken wat we gaan eten. Nou zou het leuk zijn, als we ook wat eten klaar kunnen maken met mout en eventueel hop...

's Ochtends een bord beslag van mout... als Brinta opdienen... dat kan ik zelf bedenken... Moutkoekjes, mouttaart, moutpannenkoeken, daar wil ik wel eens mee gaan experimenteren... Meergranenrijst... oftewel, rijst met mout... LOL. Brood met mout, maar hoeveel tarwebloem en hoeveel gerstemout? Zo zijn er vast nog meer dingen te bedenken, mout is immers een zetmeelbron en je kunt het natuurlijk extra fijn malen als je het in eten doet.

Met hop kan ik niet veel bedenken. Welk voedsel kan de bitterheid van hop hebben? Hopthee? Macoronie of een soep op smaak gebracht met hop??

Tja, dat je biergist ook kunt gebruiken voor oliebollen, brood, e.d. spreekt voor zich...

Iedereen met een beetje verstand van koken... graag reageren. Wie kant en klare recepten heeft zeker.

Bij voorbaad dank,

Cor.

Edwin:
Ha Cor  :proost:

Leuke vraag, maar moeilijk te beantwoorden. Ikzelf heb wel een aantal keren de bostel gebruikt bij het bakken van brood. Daarbij heb ik dan 1 eetlepel bostel gebruikt bij de rest van de ingrediŽnten. Ik denk alleen niet dat je dit bedoeld.

Met hop weet ik het niet zo...Hopscheuten daarentegen zijn erg lekker!

Edwin

Cor:
Ik bedenk nog 1 ding... je kunt ook moutsuikers gebruiken in zoete gerechten... Zelf gemaischt, of gewoon moutextract.

Als ik iets lekkers heb gemaakt zal ik het hier intikken...

Groetjes, Cor.

Adrie:
Bij de natuurvoedingswinkel kun je vaak ook moutstroop kopen. Dit is een soort ingedikte wort (ongehopt), zeer zoet en te gebruiken als zoetmaker voor diverse gerechten. Vooral in toetjes erg lekker.

Groeten,

A3

Cor:
Ja inderdaad... maar die stroop gaan we dan natuurlijk wel zelf maken... Ik kan dan wel een flesje kopen in zo'n winkel om 't verschil te proeven met wat ik zelf heb gemaakt...

Mmm... zetmeel en suiker... het is wel de basis van heel veel lekkere dingen... :-) Daar moet toch een hoop mee te doen zijn... Wat te denken van moutpannenkoeken met moutstroop... :-)

Groetjes, Cor.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie